Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei!Ja denne syns jeg gir veldig mye for meg. Jeg har tatt den begge gangene via en klinikk i Danmark, de sender en kit også sender vi blodprøvene tilbake med ekspress. Jeg er denne gangen gammel nok til å få det via offentlig, men ser for meg at jeg da må vente til uke 12 eller 13, alt etter når jeg får time på tul. Denne kan tas fra uke 10, og en får vite litt mer i danmark en norge, en ekstra trisomi og kjønn. Jeg kommer til å bestille den fra DK denne gangen også, så får jeg informasjon tidligere og merHei.
Er det noen som tenker å ta NIPT prøve? Eller har gjort det før? Og hvorfor har du tatt eller skal ta prøven?
Jeg vurderer å ta den, men usikker.

Godt mulig du får den av det offentlige grunnet historikken dinKommer nok ikke til å ta tror jeg. Er 33, så får det ikke via det offentlige og koster litt mer enn det jeg er komfortabel med privat. Forrige gang når det ble funnet avvik ble jeg tilbudt fostervannsprøve, og tok den, så tiltross for risikoen den har tar jeg heller det igjen om det ser ut som om noe ikke er helt rett.
Hei, har du blitt noe klokere/bestemt deg...? Jeg grubler mye på om jeg vil ta eller ikke, og hvis ja, når bør den tas? Så tidlig som mulig (som typ er neste uke for min del), eller er det vanlig å vente til etter TOUL? Jeg er 32år så får det ikke dekt, men fant sted som tar rundt 6000kr for prøven+enkel ul (bare for å bekrefte svangerskapet).... Er så usikker! Håper det ikke bare er jeg som grubler en del på dette her...Hei.
Er det noen som tenker å ta NIPT prøve? Eller har gjort det før? Og hvorfor har du tatt eller skal ta prøven?
Jeg vurderer å ta den, men usikker.
Tenker du det er en stor sjans å ta å vente til etter TOUL? Fordi dei aller fleste trisomier gir også fysiske avvik som kan sees på ultralyd. Om det ikkje er nokon avvik er jo sjansen for at du sparer 6k veldig stor, og er det avvik vil du uansett spare 6k for då får du dekka nipt/fostervannsprøve. Det einaste som egentlig kan skje er at det likevell er eit barn med kromosmavvik, men då høgst sannsynlig down syndrome, som gir gode liv. Så du må jo nesten vurdere kva som veier mest for degHei, har du blitt noe klokere/bestemt deg...? Jeg grubler mye på om jeg vil ta eller ikke, og hvis ja, når bør den tas? Så tidlig som mulig (som typ er neste uke for min del), eller er det vanlig å vente til etter TOUL? Jeg er 32år så får det ikke dekt, men fant sted som tar rundt 6000kr for prøven+enkel ul (bare for å bekrefte svangerskapet).... Er så usikker! Håper det ikke bare er jeg som grubler en del på dette her...
Jeg blir nok ikke å ta denHei, har du blitt noe klokere/bestemt deg...? Jeg grubler mye på om jeg vil ta eller ikke, og hvis ja, når bør den tas? Så tidlig som mulig (som typ er neste uke for min del), eller er det vanlig å vente til etter TOUL? Jeg er 32år så får det ikke dekt, men fant sted som tar rundt 6000kr for prøven+enkel ul (bare for å bekrefte svangerskapet).... Er så usikker! Håper det ikke bare er jeg som grubler en del på dette her...