NIPT og videotime? HJELP!

Ingen erfaring med det, men håper det går bra :Heartred

Hvor lenge er det til videotimen? Håper det ikke betyr noe, men skjønner godt at du er veldig redd og lei deg.. Ikke noe hyggelig opplevelse med en innkallelse på den måten.. :Heartred

Hei!
Da har jeg blitt innkalt til videotime etter NIPT-test, det kan vel umulig være gode nyheter??
Jeg er i uke 13+4, og de så ingenting rart på ultralyden, fin nakkefold.
Nå har jeg fullstendig panikk og er selvfølgelig veldig lei meg..
Lykke til ❤️

Hei!
Da har jeg blitt innkalt til videotime etter NIPT-test, det kan vel umulig være gode nyheter??
Jeg er i uke 13+4, og de så ingenting rart på ultralyden, fin nakkefold.
Nå har jeg fullstendig panikk og er selvfølgelig veldig lei meg..
Har du fått forklaring på hvorfor det skal være på video? Jeg tok NIPT i februar 2022, med testkit tilsendt fra ultralydklinikken i Danmark. Da de ringte fikk jeg jo helt panikk, og trodde det betydde at det var dårlige nyheter. Ellers ville de vel bare sendt en mail? Men nei, testen hadde gode/negative resultater, og de sa at de ringte alle uansett resultat.

Kan jo hende at de du har tatt NIPT hos, har som standard at de har videotime med alle for å formidle resultatene, uansett hva resultatet er?

Det viste seg at de hadde satt opp time for å diskutere det at min forrige sønn ble født med tre hull i hjertet og malasi:P Var bare ekstremt dårlig timing, og jeg visste ikke at det var Ullevål genetiske avdeling som skulle håndtere det! Skuldrene er nok litt høyere frem til vi får svar fra NIPT nå, men ingen grunn til å tro at nor skal være galt foreløpig♡♡ Talk for støtte!!

Det viste seg at de hadde satt opp time for å diskutere det at min forrige sønn ble født med tre hull i hjertet og malasi:p Var bare ekstremt dårlig timing, og jeg visste ikke at det var Ullevål genetiske avdeling som skulle håndtere det! Skuldrene er nok litt høyere frem til vi får svar fra NIPT nå, men ingen grunn til å tro at nor skal være galt foreløpig♡♡ Talk for støtte!!
Godt å høre! Satser på at alt er bra med lille på NIPT :Heartred

Godt å høre! Satser på at alt er bra med lille på NIPT :Heartred
Alt så bra ut på NIPT:) De vil teste min første sønn for genfeil ( han ble født med malasi og hjertefeil, samt allergi, refluks osv) noen litt større, andre mindre ting som han mest sannsynlig vokser av seg og han er psykisk og fysisk frisk. Og om de finner noe så vil de evt. Teste fosteret:)

Back
Topp