Nipt og kjønn

BærBaby16

BærBaby16
Hei. Jeg fikk svar på NiPT i dag og da stod det "sannolikt flicka" Har det stått det på deres også? Og hvor sikkert er det da at det er jente?
De andre resultatene var heldigvis bra, og det var jo det viktigste!

Hei. Jeg fikk svar på NiPT i dag og da stod det "sannolikt flicka" Har det stått det på deres også? Og hvor sikkert er det da at det er jente?
Betyr det at du dro til en privat lege i sverige og tok testen? hvordan går man i såfall frem for å få gjort det? og hvor mye koster det? b are tar man kontakt liksom? er man for sent ute om man er i uke 12?

Betyr det at du dro til en privat lege i sverige og tok testen? hvordan går man i såfall frem for å få gjort det? og hvor mye koster det? b are tar man kontakt liksom? er man for sent ute om man er i uke 12?
Man kan dra til en privat klinikk, ja.
Jeg var til Barnmorskehuset i Gøteborg. Kostet 5000,- sek, så litt mindre i nok. Var lett å bestille time på nett.
Testen kan tas fra 10+0. Ikke for sent i uke 12. Tror ikke det er en øvre grense.

Ja, tas privat i Danmark eller Sverige. Jeg booket bare time på nett. Viktig at du er over uke 10, men usikker på om det er noen grense andre veien. Vi betalte 5000SEK.

Jeg fikk også svar fra barnmorskehuset i dag! Hos meg sto det sannolikt pojke i følge hun vi snakket med når vi var der, så betyr det at kjønn er 99% sikkert. Så grattis med jente! Og god resultat. Deilig å få bekreftet at alt er ok!

Kjønn skal vel være neste 100% sikkert etter den testen som jeg forstod det på jordmoren jeg var hos.
Gleder meg til jeg får svarene, fikk en god følelse etter ultralyden, og ikke minst få vite kjønnet. :happy:

Gratulerer så mye til dere som har fått svar, og ikke minst gode svar :Heartred

Jeg fikk også svar fra barnmorskehuset i dag! Hos meg sto det sannolikt pojke i følge hun vi snakket med når vi var der, så betyr det at kjønn er 99% sikkert. Så grattis med jente! Og god resultat. Deilig å få bekreftet at alt er ok!

Gratulerer til deg også! Enig, veldig deilig å få et betryggende svar!

Gratulerer! Jeg skal på NIPT på mandag og gleder meg (mest, litt gruglede) til å få resultatene :)

Gratulerer[emoji173]️ hva er grunnen til at dere tar denne testen? Virker som det er veldig vanlig å ta den nå. Burde alle ta den?

Gratulerer[emoji173]️ hva er grunnen til at dere tar denne testen? Virker som det er veldig vanlig å ta den nå. Burde alle ta den?

Vi er mange som ikke tar den også. :)

Det er en test for å sjekke etter alvorlige avvik hos fosteret.

Det virker som det er en del som er i risikogruppa på grunn av alder (over 38 år). Selv har jeg tatt fordi jeg har mistet sent pga kromosomavvik tidligere.

Gratulerer med frisk og rask bebis! Hva tester de for?
Hvor raskt fikk du svar?

Back
Topp