Nipt med ultralydklinikken, DHL

Ariell98

Glad i forumet
Skuddårsspirene 2024
Hei
Vet flere her har sendt nipt til utlandet med dhl, og derfor spør jeg her. Det haster litt :dead:

Jeg har bestilt og fått panorama kit fra ultralydklinikken.dk i posten. Bestille time hos lege for å ta blodprøve på mandag 10. Juli og sendte så epost til ultralydklinikken og de sendte med fraktpapirer osv.
Jeg har trodd at jeg bare leverer pakken til service point i byen her jeg bor etter jeg har tatt prøven. Men nå leste jeg eposten igjen, og det står at jeg skal ringe til DHL og avtale henting?

Det har jeg altså ikke gjort. Har i utgangspunktet ikke egentlig mulighet for å være hjemme for å levere heller, da jeg har en jobb... Har egentlig ikke tid til blodprøven heller, det blir et stress bare å få tid til det liksom

Noen som aner hva jeg må gjøre? Hvordan gjorde dere det?

Alt av servicetelefoner er jo stengt til mandag. Blodprøven skal tas 14:45 på mandag

Jeg bestilte henting samme dag som jeg tok blodprøven. Jeg fikk ikke noen til å ta den for meg da, så var litt styr. Til slutt staset jeg bare opp og tok den selv (med hjelp fra samboer, som skiftet glass for meg mens jeg holdt nåla på plass). Men siden jeg ikke visste når jeg fikk tatt den, bestilte jeg som sagt bare henting samme dag. Det gikk helt fint ☺️

Jeg bestilte henting samme dag som jeg tok blodprøven. Jeg fikk ikke noen til å ta den for meg da, så var litt styr. Til slutt staset jeg bare opp og tok den selv (med hjelp fra samboer, som skiftet glass for meg mens jeg holdt nåla på plass). Men siden jeg ikke visste når jeg fikk tatt den, bestilte jeg som sagt bare henting samme dag. Det gikk helt fint ☺️
De hentet hjemme hos deg da? Kanskje man kan levere på service point om man spør :scratch Men det var godt å høre at de hjalp deg på ganske kort varsel da! Kanskje det holder å ringe de tidlig på mandag.

Håper jeg får avtalt med dem på mandag morgen :)

Jeg hadde tvilsomt fått noen til å hente mtp hvor jeg bor. jeg leverte bare på fraktsentralen vår (service point).
Jeg ringte ikke på forhånd eller noe.

Oppdatering hvis noen finner tråden i fremtiden:
DHL sier at service point tar ikke biologisk materiell. Det må hentes på en privat adresse! Man får velge et 2-timersvindu der sjåføren kan komme å hente. (Dette fant jeg forresten ut av at du kan booke på nett, men kun på pc da det ikke funka på min mobil i alle fall)

Blodprøven blir derfor litt utsatt for meg, men det går fint :)

Back
Topp