NIPT / kjønn

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Februarhjertene 2025
Noen som vurderer nipt fra f.eks Danmark kun for å få vite kjønn?
 
Noen som vurderer nipt fra f.eks Danmark kun for å få vite kjønn?
Vi skal mest sannsynlig det i Sverige. Gjorde det med første og var en veldig fin trygghet både mtp kjønn og eventuelle avvik.. Syntes ikke det var så veldig dyrt heller i forhold til NIPt I Norge.. koster jo dobbelt så mye i Norge kontra Sverige og man får vite mer i Sverige..
 
Bare av nysgjerrighet, hvorfor (hvis) vurderer du en såpass dyr test hvis det kun er for å vite kjønn? Ifht ultralyd som er veldig mye billigere. Er det for det er sikrere svar eller for du har et stort ønske om et bestemt kjønn og derfor vil vite det så tidlig som mulig? :love017
 
Ikke for å vite kjønn, men fordi profilen dekker flere avvik. Har ikke bestemt meg helt enda, men jeg tror jeg lander på å bestille fra Danmark.
 
Tar dere blodprøve selv da, eller er det lettere å få helsepersonell å gjøre det nå som det er lovlig for alle i Norge?
 
Tar dere blodprøve selv da, eller er det lettere å få helsepersonell å gjøre det nå som det er lovlig for alle i Norge?
Jeg spør noen jeg kjenner (jobber i helsevesenet, så det er godt utvalg), men jeg tror ikke det er vanskelig å få dem til å ta det f.eks på et legekontor.
 
Har bestillt nipt i strømstad i uke 10. Valgte det istedenfor å gjøre det i Norge da vi i tillegg får vite kjønn
 
Venter til de kan se det på ul, går privat til en dyktig gyn.
 
Back
Topp