Nipt i utlandet

Nei, jeg tror ikke det. Hvis jeg får svar fra ultralydklinikken om at alt ser bra ut så tror jeg at det holder. Men spør meg igjen etter at jeg har vært på TUL, kan hende jeg ombestemmer meg når jeg får tilbudet :cool: Det er jo som de (sikkert helt korrekt sier) sikrere svar fra uke 12.
Skjønner godt du vil ta privat. Vurderte det selv veldig sterkt. Fikk flyttet timen min fra 13+1 til 12+1 og skal til en overlege og ikke JM. Men sist var jeg inne 10+6 og tok nipt. Har selv hvert igjenom sen abort men der gikk vi rett på morkake prøve siden der var store avvik på lille. Så slapp ventingen på nipt men ente allikevel opp nesten i uke 16. Samme vil skje no og om noe er galt, men vil tro overlegen vil gå rett på morkakeprøve om de ser avvik på ul. Er noen grusomme uke å vente.

Mest sannsynlig er jo alt bra, og de vil helst ta det etter uke 12 fordi da er svaret sikrere (ifølge sykehuset). Vil jo ikke skremme dere helt. Jeg tar bare ikke sjansen på det siden jeg allerede har vært gjennom det en gang i år, og jeg tror ikke jeg takler to seinaborter på under 7 måneder.

Ja, for meg er det uaktuelt å ikke få svar før uke 12. Jeg var klar for å starte svangerskapsavbruddet da jeg var12+4, men prosessen var så komplisert at jeg fikk det ikke før 14+2. Den ventetida var det aller verste, for ungen vokser så mye på de to ukene, så det ble ei mye større mental (og fysisk mer smertefull) belastning enn nødvendig.
Jeg er veldig glad for at du forteller. Nå er jeg ihvertfall forberedt på det. Det er ingen i familiene som har noe, så mest sannsynligvis så er alt ok her som du sier. Men hadde ikke tenkt på hvor lang tid det ville ta med svar og hva en seinabort egentlig er.

Skjønner så godt at du ikke orker det en gang til. Og håper virkelig at alt er i orden med den lille skatten deres.

Jeg er veldig glad for at du forteller. Nå er jeg ihvertfall forberedt på det. Det er ingen i familiene som har noe, så mest sannsynligvis så er alt ok her som du sier. Men hadde ikke tenkt på hvor lang tid det ville ta med svar og hva en seinabort egentlig er.

Skjønner så godt at du ikke orker det en gang til. Og håper virkelig at alt er i orden med den lille skatten deres.
Takk, ja det er spennende tider :wacky:

Vi har bestilt tur til København når jeg er 10+1. Får en fin liten weekend getaway og får tatt test tidligere enn her hjemme (og får sjekket mer). Vi har bestilt Panorama utvidet + Vistara (kan tas fra 9+0) så får virkelig sjekket godt. Utrolig spent, mel skal bli godt å få gjort ❤️
Det blir helt sikkert bra ja! Skal dere vite kjønnet?

Back
Topp