Nipt i Oslo?

Athea87

Flørter med forumet
Noen som har tatt nipt blodprøve på ullevål , og vet hvor lang tid det tar før man får resultatene? Får man ta tidlig ultralyd samtidig med blodprøve, eller må man ordne dette på siden av selve nipt? Blir man innkalt eller må man sørge for henvisning selv, om man oppfyller kravene til nipt, får man da også ultralyd i uke 12?
 
Noen som har tatt nipt blodprøve på ullevål , og vet hvor lang tid det tar før man får resultatene? Får man ta tidlig ultralyd samtidig med blodprøve, eller må man ordne dette på siden av selve nipt? Blir man innkalt eller må man sørge for henvisning selv, om man oppfyller kravene til nipt, får man da også ultralyd i uke 12?
Jeg fikk henvisning fra jordmor på svangerskapskontroll til riksen for fosterdiagnostikk siden jeg nettopp ble 38, men fikk den for sent så rakk ikke ta KUB (både blodprøve og ul må gjøres innen 13+6). Fikk da tilbud om nipt fra riksen, men takket nei da jeg allerede har vært på privat tul flere ganger og jeg etter samtale med mannen ikke ønsket nipt. Så med mindre du blir fulgt opp tett pga noe spesielt er det du selv som må etterspørre dette, og kun de som er over 38 eller har en underliggende sykdom el som får nipt på sykehuset:)
 
Back
Topp