NIPT i Norge fra 1.april

MeMamma

Betatt av forumet
Måtte høre med en i helsekomiteen på Stortinget, om når det var sannsynlig at NIPT faktisk ble tilgjengelig i Norge. Jeg er redd de bare drar det ut i en liten evighet:shy:
Men fikk da svar om at det skulle være på plass til 1. april. Tenkte bare å dele det her, da det sikkert er flere som har lurt på det. :)

Blir for sein for meg i denne pp, så hvis skatten sitter fast denne gang, må jeg til utlandet på nyåret;)

Håpet å slippe det:wacky:

Pga korona, tilbyr mange klinikker i utlandet å sende test-kit hjem til deg. Så slipper du å reise til utlandet. Fungerer supert.

Jepp, jeg bestilte kit hjem fra ultralydklinikken.dk, null problem. Ikke noen grunn til å gjennomføre en fysisk reise lengre enn ned til legekontoret rett nedi gaten.

Pga korona, tilbyr mange klinikker i utlandet å sende test-kit hjem til deg. Så slipper du å reise til utlandet. Fungerer supert.
Men finner man noen til å ta den? Føler jeg har lest at mange sliter med å finne oen til å ta blodprøven av deg?

Jepp, jeg bestilte kit hjem fra ultralydklinikken.dk, null problem. Ikke noen grunn til å gjennomføre en fysisk reise lengre enn ned til legekontoret rett nedi gaten.

kan jeg spørre når du tok den, og hvor lang tid det tok å få svar? Jeg har vurdert en svensk klinikk som analyserer selv. Tenker at kanskje kapasiteten i USA kanskje er litt endret nå i covid tilstander.

Men finner man noen til å ta den? Føler jeg har lest at mange sliter med å finne oen til å ta blodprøven av deg?

Det er nok ikke direkte mange som sliter med å finne noen til å ta blodprøven. Det er vel heller unntakene enn regelen.

Jeg hadde null problemer med å få tatt den hos fastlegen. Det er ikke ulovlig å ta blodprøven, så de færreste har noen grunn til å nekte.

kan jeg spørre når du tok den, og hvor lang tid det tok å få svar? Jeg har vurdert en svensk klinikk som analyserer selv. Tenker at kanskje kapasiteten i USA kanskje er litt endret nå i covid tilstander.

Jeg tok den i høst, september kanskje? Det tok rundt ti dager å få svar, samme tid som det tok da jeg reiste fysisk til København og tok den for tre år siden.

Back
Topp