NIPT blodprøve

Angie

Forelsket i forumet
Marshmallows2021
Marsboerne 2023
Her er det trouble trouble :nailbiting:
De fra fastlegekontor er ikke villige til å ta blodprøve :(( i tillegg svarer de på meldinger så tregt.

Vet noen hvor man kan ta det «privat». Skal spørre på medi3 men ser ikke så lyst ut dette :(((
 
Her er det trouble trouble :nailbiting:
De fra fastlegekontor er ikke villige til å ta blodprøve :(( i tillegg svarer de på meldinger så tregt.

Vet noen hvor man kan ta det «privat». Skal spørre på medi3 men ser ikke så lyst ut dette :(((
Fastlegekontorer tar ikke blodprøver til NIPT, de må henvise deg til sykehuset eller lignende, om du har rett på det. :) Privat koster den rundt 10.000kr:nailbiting:
 
Fastlegekontorer tar ikke blodprøver til NIPT, de må henvise deg til sykehuset eller lignende, om du har rett på det. :) Privat koster den rundt 10.000kr:nailbiting:
Heh jeg har kit til NIPT tilsendt fra utlandet så det dreier seg kun om å ta blod fra vene… sist gjorde fastlegekontoret det og jeg vet at dersom min fastlege ikke hadde vært på ferie så hadde han gitt samtykke til det.

Ok da, skal gjøre det selv :laughing002
 
Heh jeg har kit til NIPT tilsendt fra utlandet så det dreier seg kun om å ta blod fra vene… sist gjorde fastlegekontoret det og jeg vet at dersom min fastlege ikke hadde vært på ferie så hadde han gitt samtykke til det.

Ok da, skal gjøre det selv :laughing002
Åjaaaa, da skjønner jeg:) Det skal finnes andre plasser du kan få tatt blodprøver, håper du finner utav det:)
 
Heh jeg har kit til NIPT tilsendt fra utlandet så det dreier seg kun om å ta blod fra vene… sist gjorde fastlegekontoret det og jeg vet at dersom min fastlege ikke hadde vært på ferie så hadde han gitt samtykke til det.

Ok da, skal gjøre det selv :laughing002
Whaaat, så utrolig irriterende at de ikke ville ta blodprøven for deg! Det skal de jo kunne! Merker jeg ble skikkelig irritert på dine vegne!
 
Ja, prøven ble sendt i går:thumleft
Var litt diskusjoner rundt til og med at legen ringte meg. Når de forsto at jeg skal sende selv til laboratoriet (i California :oops:) sågikk det.
Det var fastlegekontor altså :D
 
Så godt å høre! Jeg kom på at jeg har flere familiemedlemmer og venner, som er helsepersonell, så skal høre med de først. Dersom de ikke er kompetente får jeg prøve fastlegen:p
 
Back
Topp