Nikkiiis dagbok - Babydrømmen

Nikkiii

Andre møte med forumet
Hei alle fine!
Jeg har fulgt forumet her over lang tid og funnet både nyttig informasjon og mye glede og trøst i å lese alt som blir delt her inne av historier og erfaringer. Behovet for selv å skrive har derimot egentlig aldri vært der før nå den siste tiden, når jeg og kjæresten nå endelig har bestemt oss for å forsøke (aktivt) og bli gravide! :happy: Med det så fikk jeg også et sterkt behov for å selv være med på moroa her inne hehe.

Tenkte jeg kunne begynne med å fortelle litt om meg selv og vår prosess:
Jeg er 31 år og kjæresten (og samboer) i tidlig 40-åra. Vi sluttet faktisk med prevensjon allerede for noen år siden, men da med en holdning om at "vi forsøker ikke aktivt, men skjer det så skjer det" hehe. Vel, spoiler: Det skjedde ingenting, absolutt ingenting :smiley-ashamed004

Til tross for at vi ikke har brukt prevensjon på en god stund så føler jeg ikke at vi egentlig har forsøkt å bli gravide selv om sjansen selvfølgelig har vært der hver gang. Når jeg leser om å prøve på nett så går det igjen dette med å ha sex typ annenhver dag i den fruktbare perioden og en dag etter eggløsning. Det antallet har vi normalt sett ikke vært i nærheten av. Jeg tror nok vi har hatt et snitt på kanskje 1 gang i måneden... På en god måned 3-4 ganger, men realistisk sett har vi nok ligget på 1-2 ganger. Ikke så mye å skryte av kanskje, men allikevel nok til at jeg gjentatte ganger har håpet på at den ene gangen ville være nok til å faktisk bli gravid... Man hører jo gjerne om andre som har ett uhell og "vips" var gravide sant? Vel.. Jeg er ikke en av dem.

Men nå har vi da som nevnt bestemt oss for å prøve aktivt, så da blir det testing for å finne eggløsning og å steppe opp innsatsen vår generelt hver måned ;) Jeg har selvfølgelig også begynt med Folsyre og forsøker ta gode valg for helsen og alt sånt som sier seg selv.

Jeg er ekstremt gira og spent på å komme skikkelig i gang, samtidig som jeg har den lille frykten i bakhodet om at kanskje det ikke går (iaf naturlig)... Selv om vi ikke har prøvd "aktivt" som jeg kaller det så vet jeg jo at vi på sett og vis har "prøvd" ved å ha ubeskyttet sex, og siden jeg fremdeles sitter her uten barn så må jeg innrømme at det bekymrer meg... Ser for meg at vi forsøker iaf ut 2024 før vi på alvor må vurdere hjelp. Krysser fingrene for at det ikke blir nødvendig, men hvem vet. Jeg har iaf troen på at det blir baby til slutt uansett :love2

Ps. Alle emojiene her gir meg så throwback vibes og jeg elsker det haha :laughing002

Status:
Jeg venter på å motta el-tester jeg har bestilt og vil da begynne den "aktive" prøvingen fra neste periode.
Det er også en liten mulighet for graviditet denne perioden, selv om vi ikke testet, for slik jeg kjenner kroppen min så skal vi allikevel ha vært ganske nærmt el...

Pdd. er jeg iaf i følge appen min (Flo) på syklusdag 25 med ikm 4. mai.
Jeg er ca. 12 DPO hvis appen har rett. Det stemmer for så vidt med kroppens symptomer.

Ca 8 DPO hadde jeg et døgn hvor jeg følte meg skikkelig fyllesyk. Av alle ting... Jeg har ikke drukket på flere måneder, men våknet med en intens sult som gikk over i kvalme og dette satt i kroppen ca 24 timer. Etter det har jeg følt meg relativt fin, men legger merke til stikninger i nedre del av mage som kommer og går, i tillegg til at jeg har vært ganske oppblåst de siste dagene. Sistnevnte er ikke uvanlig for meg før mensen så legger ikke for mye i akkurat det. Følelsen av fyllesjuke derimot har jeg aldri opplevd før. Uten å faktisk være fyllesjuk vel og merke hehe.

Jeg tok en tidlig test i dag som var negativ så regner med at alle disse symptomene er ønsketenkning, men gøy å nevne i tilfelle jeg tar feil :smiley-ashamed004

Ønsker dere alle en fin kveld :)

«Velkommen» som prøver ! Håper det klaffer fort for dere! Å være prøver kan virkelig være en prøvelse, men premien er jo helt klart verdt det :Heartred Masse lykke til på reisen. Har selv bare gode ting å si om forumet, fantastiske mennesker her som støtter og heier frem! :joyful:

«Velkommen» som prøver ! Håper det klaffer fort for dere! Å være prøver kan virkelig være en prøvelse, men premien er jo helt klart verdt det :Heartred Masse lykke til på reisen. Har selv bare gode ting å si om forumet, fantastiske mennesker her som støtter og heier frem! :joyful:
Tusen hjertelig takk! :happy: Krysser fingre og alt sånt for at det blir en fin reise som ender med en liten en :Heartred
Ja, det er det jeg selv har observert også når jeg har lest her inne, stemningen og støtten mellom alle her ser så god ut! :happy:

God kveld!
13 DPO i dag og jeg startet dagen med svak spotting og en negativ test (fordi... nysgjerrig haha). Utover dagen kom også menssmertene snikende og spottingen har gått fra svak brun/rosa-aktig til sterkere og sterkere rødfarge nå på kvelden. Regner med at TR slår til for fullt her ila natten/morgendagen da dette er veldig vanlige symptomer for meg på dette tidspunktet i syklusen.

Kjenner jeg er litt skuffet til tross for at jeg har prøvd å fortelle meg selv at den seriøse prøvingen begynner først neste periode, men let's be honest.. Håpet ligger der alltid allikevel :smiley-ashamed004

Nå skal jeg ta noen rolige dager med selvpleie under tr, og forsøke glede meg til den "virkelige" prøvingen begynner om ikke så alt for lenge :angelic:

God helg alle!

Back
Topp