Nikkelallergi?

MammoC

Elsker forumet
I det siste har jeg plutselig begynt å reagere på øredobbene mine[&:] Måtte ta de ut idag, for det var dritvondt!!
Kan man plutselig bli allergisk mot sånne ting når man er gravid, eller er det helt tilfeldig??
Har aldri reagert på sånn tidligere..
Tror ikke jeg har noen øredobber i ekte sølv eller gull lenger, kjøper bare sånne billige, for jeg mister dem stadig vekk[8D]

Noen som vet??

[:)]

Det er vel det samme som med andre allergier, de ligger i kroppen og kan plutselig bryte ut. Jeg er visstnok allergisk mot pelsdyr, merker ikke noe til dette selv, men det kan bryte ut om jeg får meg en ny hund som ikke har lik pelstype som den forrige f.eks.
Så det kan jo være mulig at graviditeten har hjulpet til for at du fikk et utbrudd av nikkelallergien din.
Du får prøve med noen i ekte sølv en stund å se om det ikke blir bedre. [:)]

Har nikkelallergi til vanlig, så kan kun ha sånne billige øredobber i en kveld før de må ut[:'(] Men har hørt at du kan reagere annerledes på ting når du er gravid, så det kan jo være at det skyldes det (uten å kunne gi deg noen diagnose[;)])

Takk for svar[:)]  Jeg får prøve med noen sånne allergivennlige øredobber og se om det funker[;)] Litt kjedelig om jeg ikke kan bruke de jeg har noe mer men[X(]

det samme skjedde med meg i begynnelsen av svangerskapet, men BARE det ene øret...var kjempe rart, men måtte bare ta ut øredobben til slutt... gikk over etter en stund, kan bruke sånne billig øredobber no. [:)]

ORIGINAL: babybaby09
I det siste har jeg plutselig begynt å reagere på øredobbene mine[&:] Måtte ta de ut idag, for det var dritvondt!!
Kan man plutselig bli allergisk mot sånne ting når man er gravid, eller er det helt tilfeldig??
Har aldri reagert på sånn tidligere..

Sniker litt fra mai jeg, men jeg opplever akkurat det samme! De siste ukene har jeg begynt å reagere på øredobbene,
noe jeg aldri har gjort før. Må være noe med graviditeten...???

Back
Topp