Nexium?

veslemøy

Forumet er livet
VIP
Er dette noe eg kan ta? Våknet med en grusom halsbrann i dag som ikke gir seg. Fikk det sist svangerskap som gikk så langt at eg fikk betennelse i halsen og magen og hele spise røret. Vært fri noen uker nå, men har vist kommet tilbake. Vondt er det også :confused:

Nexium er noe du kan ta, vil jeg tro :)

Esomeprazol
Erfaring med bruk av esomeprazol hos gravide er begrenset, men undersøkelser med omeprazol har ikke gitt holdepunkter for skadelige effekter (10). Esomeprazol er en isomer av omeprazol og det er liten grunn til å tro at denne har andre effekter enn omeprazol. Ifølge preparatomtalen er kliniske data ufullstendige, men en større mengde epidemiologiske studier indikerer ikke malformasjoner eller føtotoksiske effekter av omeprazol (11).

(helt greit sånn i tilfelle graviditet i så fall)

Ville ikke vært redd for å ta meg en tbl nå nei:) men med måte ;)

Kunne jo prøvd noe annet, men de har ikke funnet på meg før. Har en to tre slag som er resept belagt. Dumme hals brann. Brenne i spise røret enda men virker som det har roa seg i magen. Tenker en kopp kaffe på morgenen vil gjøre noe med det ha ha

Jeg bruker nexium fast på grunn av spiserørsbrokk, å fikk beskjed om at det var helt greit å ta

Mamma til verdens herligste gutt på 19 mnd og prøver på nr 2 :)

Veslemøy er er det halsbrann eller magekatarr (du trenger så klart ikke svare, men det er viktig å vite forskjellen).

Er det magekatarr ville jeg brukt Nexium som kur i 5 dager med mildeste dosering og heller supplert med Novalucid (se opp for mulig stavefeil)
Er det "bare" halsbrann bruk sistnevnte ellers vil Nexium ikke være like effektiv om magekatarr skulle oppstå.Jeg gikk med dette problemet en hel vinter og to år sener ble det oppdaget at jeg slet med gallesten som kan gi liknende symptomer.
Kanskje verdt å få sjekket ut siden du er så uheldig å være plaget ofte :(

Veslemøy er er det halsbrann eller magekatarr (du trenger så klart ikke svare, men det er viktig å vite forskjellen).

Er det magekatarr ville jeg brukt Nexium som kur i 5 dager med mildeste dosering og heller supplert med Novalucid (se opp for mulig stavefeil)
Er det "bare" halsbrann bruk sistnevnte ellers vil Nexium ikke være like effektiv om magekatarr skulle oppstå.Jeg gikk med dette problemet en hel vinter og to år sener ble det oppdaget at jeg slet med gallesten som kan gi liknende symptomer.
Kanskje verdt å få sjekket ut siden du er så uheldig å være plaget ofte :(
Takk. Ja det skal jeg. Jeg har hatt betennelse i magen og spise røret og tarmene siden eg ble gravid med minsten. Snart to år. Hvet ikke hvilke sykdom det er? He he. Hver gang jeg går til legen finne de noe nytt så nå har eg Vært med i sånn studie. Tar nesten ikke noe medisiner.

Huff høres igrunn forferdelig ut :( God bedring!

Jeg bruker nexium fast på grunn av spiserørsbrokk, å fikk beskjed om at det var helt greit å ta

Hei. Jeg leste her at du har bruk Nexium når du var gravid.
Jeg har problemer i magen, magesyre, oppblåsthet før jeg bli gravid. Så jeg tar nexium fast.
Men nå jeg er gravid jeg blir bekymret litt, redd å skade barna i magen. Jeg sliten så mye av magen, jeg måtte ta en tablett ved behov.
Legen min sa at jeg kan ta nexium 20mg når jeg har problemer i magen. Hun sa at det fant ikke skadelig effekt til barna.
Men jeg vil gjerne høre din erfaring?
Gikk det greit med dine graviditet og dine barna? Takk for svar

nexium erfaring ved graviditiet.
jeg er første gang gravid uke 9. jeg har problemer med magen, sure oppstått, oppblåsthet fra før, fant ut at jeg har liten magesår.
Brukt Nexium fast. Men nå jeg er gravid, selv om lege sa til meg at jeg kan fortsetter å bruke den er litt bekymret. Legen sa at det har ikke fant noe skadelig effekt av nexium på barna. Sliten mye med magen. er veldig forsiktig på hva jeg spiser.. brukte nexium ved behov, men får dårlig samvittighet når jeg tenke på barna.
er det noen har som har erfaring å bruke nexium ved graviditet og det gikk bra med sine barn.
takk for hjelpen.

jeg er første gang gravid uke 9. jeg har problemer med magen, sure oppstått, oppblåsthet fra før, fant ut at jeg har liten magesår.
Brukt Nexium fast. Men nå jeg er gravid, selv om lege sa til meg at jeg kan fortsetter å bruke den er litt bekymret. Legen sa at det har ikke fant noe skadelig effekt av nexium på barna. Sliten mye med magen. er veldig forsiktig på hva jeg spiser.. brukte nexium ved behov, men får dårlig samvittighet når jeg tenke på barna.
er det noen har som har erfaring å bruke nexium ved graviditet og det gikk bra med sine barn.
takk for hjelpen.

takk for hjelpen.

Tar nexium fast da jeg har spiserørsbrokk, tør ikke slutte for de gangene jeg har prøvd å slutte ender jeg opp med krampe i mellomgulvet som er så vondt at det har blitt turer på legevakt.
Ble gravid etter anfall tidlig i sommer som jeg mistet, men det var mest sannsynlig migrenemedisinen som ødela det svangerskapet(har gått over på en trygg nå(imigran) som jeg kan ta både som prøver og som gravid).
Fastlegen min vet vi prøver og har prøvd i godt over 1år nå, så han er veldig nøye på at all medisin jeg bruker kan jeg bruke i forbindelse med en graviditet.

Jeg bruker Nexium 40 mg daglig ( i dårlig periode 2 ganger om dagen). Jeg kan spise og drikke nesten som normalt, også kaffe. Jeg velger å være forsiktig og har lært meg hva jeg kan spise/drikke uten besvær og hva jeg må være forsiktig med. Kaffe ligger midt på treet for min del. Cola, mørk sjokolade og krydder er mye verre for meg.
Jeg har aldri blitt advart mot Nexium. Har også prøvd Ranitidin for noen år siden, men den fungerte ikke like bra, på langt nær. Jeg har brukt Nexium fast i snart 5 år - https://euroclinix.net/no/

Last edited:
Back
Topp