Newborn sete til gammel stol

Arya31

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Gått på ei blemme å kjøpt en gammel tripp trapp stol. Stolen er kjekk å ha om noen år når barnet er stor nok, men ville ha en nå til å montere et newborn sete i (har ikke kjøpt det ennå) Fikk nyss om at setet ikke passer til gamle modeller.. har lest på nett at flere sier at det passer, men ikke helt perfekt. Noen erfaringer?

Det går ikkje an å låse setet på den gamle stolen, men det sitter godt fordi. Eg brukar på den gamle, men går aldri frå han - nåke ein ikkje skal gjere uansett. Eventuelt kan ein lage hakk i so ein kan låse setet :)

Det går ikkje an å låse setet på den gamle stolen, men det sitter godt fordi. Eg brukar på den gamle, men går aldri frå han - nåke ein ikkje skal gjere uansett. Eventuelt kan ein lage hakk i so ein kan låse setet :)
Ok takk for svar. Tror det blir den løsningen :)

Hvis noe andre skulle lure på det samme så passer setet helt fint på stolen. Den går ikke i lås, men det er fysisk umulig at setet kommer til å falle av :)

Hvis noe andre skulle lure på det samme så passer setet helt fint på stolen. Den går ikke i lås, men det er fysisk umulig at setet kommer til å falle av :)
Sitter det så godt at du ville latt en uberegnelig 2-åring "herje" rundt stolen mens baby sitter oppi?

Sitter det så godt at du ville latt en uberegnelig 2-åring "herje" rundt stolen mens baby sitter oppi?
Jeg må tråkke på/holde fast stolen for å fjerne setet. Vet ikke hvor heftig herjing det er snakk om, men ser for meg at hele tripp trappen velter før setet popper av

Jeg må tråkke på/holde fast stolen for å fjerne setet. Vet ikke hvor heftig herjing det er snakk om, men ser for meg at hele tripp trappen velter før setet popper av
Da høres det veldig trygt ut :)

Du kan sage to hakk i stoltyggen så låser sete seg :) hadde ikke tørt å bruke det uten, husk og ta på de greiene på stolbeina så ikke stolen kan velte bakover

Back
Topp