Newborn Seat Stokke erfaringer

Knopp

Forelsket i forumet
Desemberskatter 2016
Jeg har tenkt at newborn Seat til tripp trapp stol er noe man bør skaffe seg. Men så spurte mamma i går; når har du egentlig tenkt å bruke den. Hun kommer til å bli ammet de første mnd og når hun begynner med fast føde er vel newborn Seat for liten. Når dere sover, ligger hun sikkert å sover i sofaen. Så når trenger man egentlig newborn Seat?
Noen med erfaringer på når dere brukte det?

Når vi skal spise, lage mat og andre ting på kjøkkenet :) her er det også litt gulvkaldt, så en vippestol vil jeg ikke bruke i starten. Og det setet kan brukes en stund :)

Vi brukte vårt hele tiden til mini.. når vi spiste middag og hun var våken satt hun i det ved middagsbordet, når vi laget mat brukte hun det og når hun begynt eå få grøt var hun jo bare 4 mnd... da skal de ikke sitte, da var det setet perfekt, så slapp jeg å ha vippestolen i sofaen eller sitte på gulvet selv.

Her hadde også mini kolikk, og noen ganger var det kun å sitte i det setet som hjalp :)

Jeg brukte det når jeg laget middag, vi spiste e.l. Ble vel ikke brukt noe særlig den første mnd, men etter det var hun litt mer våken og ville gjerne følge med litt.

Vi var superfornøyd med det til første og vil absolutt bruke det igjen. Hun satt der sammen med oss når vi spise frokost/middag etc (selv om hun ikke fikk fast føde selv) for å få være med på måltidet på en måte:) Når jeg drev med noe på kjøkkenet satt hun der noen ganger hvis hun ble utålmodig av å ligge på gulvet. Hun syntes det var bedre å komme litt opp i høyden noen ganger og da fikk jeg gjort ferdig ting og tang. Likte ikke ha henne på armen for eks når jeg laget middag pga varmen.
Begynte med litt smaksprøver rundt fire mnd, og brukte stolen masse da. Vi var i alle fall veldig fornøyd med den, og syntes vi brukte den ganske lenge. Hun var i alle fall et halvt år før vi sluttet å bruke den. Barnet skal vel helst klare å sette seg opp selv før det sitter i vanlig tripptrapp med bøyle. Og jeg syntes ikke det var noe allright å ha vippestolen på benken eller bordet.
Konklusjon; jeg anbefaler den i alle fall

Samme som de over. Brukte det i 6 måneder vi også og kommer til å bruke det igjen. Hun var også sen med å sitte, så for grøt og smaksprøver satt hun i den. Veldig godt å ha henne i høyden fremfor å sette vippestol på sofa/bordet. :)

Vi hadde det ikke med førstemann, men jeg husker at jeg savnet det. Fint å bruke når vi andre skal spise middag også. FInt for tilknytningen slik at babyen ikke trenger å være utenfor.
Skal kjøpe et om jeg ikke får det til jul :)

Jeg har tenkt at newborn Seat til tripp trapp stol er noe man bør skaffe seg. Men så spurte mamma i går; når har du egentlig tenkt å bruke den. Hun kommer til å bli ammet de første mnd og når hun begynner med fast føde er vel newborn Seat for liten. Når dere sover, ligger hun sikkert å sover i sofaen. Så når trenger man egentlig newborn Seat?
Noen med erfaringer på når dere brukte det?

Vi ville ikke vært foruten. Mini satt i den mens vi dusjet, laget mat, ryddet, spiste osv, når han ikke var i bæreselen eller på puppen. :)

De er enkle å selge igjen, og tripp trapp stolen er veldig grei å ha. :)

Noen som har brukt newborn Seat på gammel tripp trapp, som den egentlig ikke passer til?

Noen som har brukt newborn Seat på gammel tripp trapp, som den egentlig ikke passer til?
Jeg gjorde det, men filet et par hakk i den øverste ryggbøylen så det skulle gå i lås :)

Vil kaste meg med i skrytekoret for stokke baby/ newborn seat. Veldig hyggelig og praktisk å ha baby i setet ved middagsbordet - ellers blir det vippestol på gulvet (veldig langt unna oss andre), på fanget (veldig slitsomt) ellervi senga/ på teppe på gulvet. Etterhvert som babyen blir litt større, synes de jo det er gøy å komme litt opp i høyden og følge med litt. F.eks. når man skal lage middag/ bake/ smøre mat etc. Kjøp brukt, det gjorde vi - funket veldig bra. Lykke til!

Så godt å høre så mye skryt av setet, vi har akkurat fått et av svigers! :) Jeg prøvde å finne et brukt, men de forsvinner fort og selges forholdsvis dyrt, så glad de ville sponse d til oss istede!

Vi har bare vippestolen med på kjøkkenet om han er våken. Har fønket utrolig bra med alle storebrødrene.
Sover han ligger han i lekegrinda/vogna/senga :)

Når en selv spiser og lager mat :) Brukte den og den første tiden vi gå most mat :) Tror den tåler opp til 9kg :) Men har du vippestol kan du jo bare bruke denne til alt dette :) Vi hadde ikke vippestol til første, så her ble new born sete brukt mye :)

Vi gjorde det når vi var med min mor og spiste middag. eneste er at setet ikke går i lås, men det gikk helt fint med oss :) De vi kjøpte setet av brukte det fast på gammel tripp trapp til begge sine :)

Veldig greit når man lager mat og ved måltider osv. :)

Jeg savna dette sist gang og vil tro det bare blir mer viktig å kunne inkludere mini med middager osv fremover.

Hadde ikke bruk for det med første, da hadde vi ikke familiemiddager på samme måte som nå. Hadde vippestol da, kjempebra. Med andre kjøpte vi, men ble aldri brukt.. ved fire fem måneder satt han heller i bøyle-puten til stolen. Han likte ikke å ligge bakover i setet! Satt ikke så godt heller i newborn-setet. Så mer komfortabel ut i vippestol. Men er mange her som liker det da! Jeg hadde ikke kjøpt det igjen. Heller ikke lekegrind, klær med hette, vanlig ammepute og små 'sko' ;)

Back
Topp