New York

luddemamma81

Betatt av forumet
Jeg og mannen drar til New York på mandag helt alene[;)]
Skal være der en uke.
Vet det er veeeldig mye å se og gjøre, så er det noen som har vært der og har noe å anbefale??
Vi har allerede kjøpt biletter til musical[;)]

Jaaa, jeg eeelsker NY!!!! [:D]
Vi gjorde masse rart egentlig. Vi var på båttur rundt hele manhattan, med guide og masse info. Det var kjempemoro [:)]
Og så var vi oppe i Rockefeller Center i stedet for Empire State Building, fordi køene på ESB var så sykt lange. Er ikke så innmari stor forskjell på høyden.
Bloomingdales er et must, og Victoria`s Secret. Ellers så var vi seff på starbucks, og så fikk vi spist en skikkelig New York cheesecake [;)]
Var en tur til Queens og en liten tur innom Brooklyn. Var forresten kjempefint å gå over Brooklyn Bridge!

Ååååå, nå ble jeg supersjalu på dere! Var der i 2008, men SKAL tilbake en gang når jeg føler meg klar for å dra en ukes tid fra frøkna [:D]

Dytter på denne[:)]
Ha en fiin tur[:D]

Kan forresten komme med en ting jeg skal når vi skal ditt, å det er å ta den sex and the city turen [:)]

takk for gode råd.
Blir nok en del shopping, så skal prøve å ta med meg minst mulig, viss jeg klarer[;)]

Der hadde jeg aldri reist nå! KRYR av veggedyr! Ta deres forhåndsregler i allefall! [&:]

ok?

ORIGINAL: Hønemor92

Dytter på denne[:)]
Ha en fiin tur[:D]

Kan forresten komme med en ting jeg skal når vi skal ditt, å det er å ta den sex and the city turen [:)]

Åh, elsk på NY! Få med dere stand up, vi kjøpte faktisk billetter på Times Square, billige billetter, men du MÅ kjøpe en drink under showt (de er kjempesterke og gode så det var verdt det[8D]), aldri ledd så mye i hele mitt liv og samboeren min ble så driti ut *haha*

Dropp Starbucks, dyr kaffe som også eksisterer i Norge, spis heller på små steder som ikke er kjeder, ta en sjanse, og bruk gjerne litt penger på maten. Veldig god thairestaurant i Chelsea (rett ved kinoen der). Chinatown er morsomt, ellers er jeg veldig glad i Brooklyn, roligere og mer oversiktlig [;)]

Ta den gratis fergen som går til Staten Island og dere får se hele "skylinen" og Frihetsgudinnen. (Sett Batmanfilmen med Heath Ledger? Det er de fergene han truer med å blåse til himmels [;)])

Ellers er jo MoMa og Guggenheim nødvendigheter i mine øyne.

Spis Donuts! Gå tur i Central Park! Shop på Gap (fantastiske barneklær), Victoria Secrets, Foot Locker og Forever21 (dritbillig) [:)]

Få med dere en kamp, enten baseball, basket eller amerikansk fotball. Vi så amerikansk fotball i fjor, knallgøy og virkelig "amerikansk", jagerfly som fløy over banen og soldater som marsjerte rundt, halvnakne damer som danset og korps, en hau med engasjerte folk og masse junkfood [:D] Det er stykke å dra for å se amerikansk fotball (tog utenfor NJ), men alle skal samme vei så det går mange tog, og morsom tur [;)]

Kooooos dere, så misunnelig!

Så sinnsykt misunnelig [:D]

Men med min flyskrekk kommer jeg meg vel aldri dit[X(]

Ting jeg vil se er vel ALT[:D] bare rusle rundt og prøve alt det typiske man ser på film, pølse på gatehjørnene osv[:D]

Trur det blir vanskelig å velge hva vi skal prioritere.
Satser på vi ikke treffer på veggedyra!

I love new york[:D]
Ville tatt en tur på kino jeg altså, er noe spesielt ved det.
Kjøp den største brusen og den største bøtta med popkorn.....savne,savne[:D]

Du må innom ruby thuesday eller hvordan det staves....digg mat på kafe/resturant som er for alle. Ung, gammel, familier og single som skal sitte å trykke på pc.

Skulle gjerne vært i skobutikken med 6 etasjer, men kom aldri så langt[&o]

Ta en sånn sightsingbuss, du får sett masse og får masse info[:D]

Back
Topp