Nevropati..hjelp

verteline

Elsker forumet
har en venninde som har slitt med ledgikt å gud hvet hva, nå har hun fått endel diagnoser men en av de to største er Nevropati, hun er konstant plaget med smerter som følge av denne sykdommen.. for et par uker siden fkk hun beskjed om at hun aldri kom til å bli frisk....[:(]

jeg klarer ikke å gi opp håpet der kjenner jeg... er det noen som har venner/familie eller bekjente som har blitt bedre av denne sykdommen?...

prøvde å søke på google i håp om en blogg eller noe men fant ingenting...

Har ingen erfaring med Neveropati, men har lest om ei jente på 14 som fikk MS og etter 2år så ble hun bra. Husker ikke hvilken behandlig hun hadde fått, men det var i utlandet i allefall.., Har fortsått at Neveropati er lillebroren til MS, så kansje kan samme behandliga hjelpe?...Det er viktig å aldri gi opp håpet[:)]

HVa slags nevropati har hun? Er vel forskjellige slag?!?
Selv har jeg critical illness polyneuropati - og har prøvd det meste for å få det bort, men det som hajlp meg var å få Xylocaine ( bedøvelse) intravenøst! Tok 90% av smertene...men helt bra blir jeg aldri.

Vet ikke så mye om det jeg heller, men min mor har akkurat fått diagnosen polynevropati. Hos henne begynte det med at hun fikk kuler under føttene, og det begynte å bli vondt å gå, og så spredte smerten seg videre oppover leggene og beina. Hun har fått noen form form elektrosjokkbehandling som hun er blitt mye bedre av. Kulene er nesten borte, og smertene er blitt mye mindre. Men selve behandlingen var visst forferdelig vondt, hun har født 6 ganger, og hun sa hun heller vil ta alle fødslene om igjen enn den behandlingen! Hun gjorde det likevel da, husker ikke hvor mange ganger, og hun er helt klart blitt bedre.

Back
Topp