Nevne prøving på jobbintervju?

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Skal kanskje i et jobbintervju, og føler på samvittigheten om jeg burde si ifra at jeg forhåpentligvis ikke blir der så lenge, siden jeg prøver å bli gravid..
Eller skal jeg bare holde kortene tett til brystet, ingen har vel rett til å klandre meg for det?

Nei, det ville jeg holdt pent kjeft om. Hvem vet, kanskje tar det et år før det klaffer. De har ingen rett til å spørre, og du har ingen plikt om å fortelle, ikke engang om du allerede er gravid. :)

Det sier du ingenting om.
Det er ikke lov å legge noe vekt på det fra arbeidsgivers side, men det er dessverre litt for lett å skjule det dersom man gjør det eller at man gjøre det ubevist.
Det er best både for deg og arbeidsgiver at du ikke sier noe

Hadde heller ikke sagt noe om det.

Det hadde jeg ikke sagt i intervjuet. Lykke til på intervju:)

Det bør du ikke si nei! Hvem vet hvor lang tid det faktisk tar? Jeg sa ikke ifra da jeg søkte ny jobb, og det er jeg glad for nå, for det tok oss 4,5 år før lillesøster kom til (ble IVF)

Nei, det holder du for deg selv.

Jeg ville ikke sagt noe, det kan gjøre at de velger noen andre enn deg :/ dessverre :/

Var i samme situasjon som deg før vi ble gravide. Sa ingen ting. Man vet jo ikke hvor lang tid det tar. Ble gravid etter jeg hadde jobbet knappe to måneder på jobben jeg har nå. Ingen sure miner :) men kjenner meg godt igjen i følelsen av at man tenker at man burde si noe

Tusen takk for svar alle sammen, der forsvant usikkerheten min! :) Dere er herlige :Heartred

Plutselig tar det et år før det blir noe av, så det hadde jeg aldri i verden sagt på et intervju.

Hadde ikke sagt et pip, ikke om jeg hadde vært tidlig i graviditeten engang. Det har arbeidsgiver absolutt ingenting med før rundt uke 26 :-)

Jeg fortalte alt..vi vr prøvere... Ca 1.5 år med prøving bak meg..og hadde jeg ikke sagt noe hadde jeg fått for dårlig samvittighet og måtte stoppet prøvingen... De svarte at de forventet det i min alder og situasjon og jeg fikk jobben...1 mnd ut i ny jobb var jeg gravid...litt føler man alltid på elendig form...men jeg slapp iallefall å h den verste dårlige samvittigheten..jeg syntes ærlighet alltid er best..og jeg tror en arbeidsgiver setter pris på det...man skl forhåpentligvis ha et langt samarbeid og er du rett for jobben spiller det ingen rolle... Lykke til!

Back
Topp