Nevn noen ting som dere gleder/gruer dere til i svangerskapet :-)

Charlie

Glad i forumet
VIP
Jeg kan begynne :-)

* gleder meg til tiden fremover
*gleder meg til fødselen

*gruer meg til å fortelle det til familiene, da de har vært negative til de forrige graviditetene :-/

Jeg er omvendt..
Gleder meg til å fortelle familie og venner :)
Gruer meg til fødselen..

Gleder meg over hver dag - elsker å være gravid og syns (tross at det også kan være tungt) at vi jenter er veldig priveligert som kan oppleve noe så fantastisk. :) Gleder meg også til fødselen. Jeg var på Lamazekurs før fødsel nr 2, det vil jeg virkelig anbefale for dere alle. Det hjalp både meg og mannen til å være en god hjelper under fødselen. Baserer seg på kroppens anatomi og naturlig fødsel.

Gruer meg litt til å fortelle til sjef og kolleger siden jeg jobber i et toårig prosjekt som selvsagt blir berørt av at jeg må ta permisjon.

Gleder meg til tiden framover, alt sammen ♥️ jeg likte å gå gravid med nr 1, håper på samme opplevelse nå.

Har ikke helt gått inn i "gravid modus" men here we go:
- Gruer meg til å fortelle familie og venner, blir så flau! :P Men gleder meg til alle liksom bare vet det og det ikke trenger være så mye hemmelighold.
- Gleder meg til fødsel, men er redd. Håper det går bedre enn forrige gang som var en tøff turn for både meg og lillingen. Håper på bedre opplevelse denne gang.
- Er ikke av dem som elsker å gå gravid så gruer meg litt til denne tiden, sist følte jeg meg rett og slett ikke vell før det var en mnd igjen. MEN gleder meg til kontroller som kommer og å høre hjerte og vite at alt (forhåpentligvis) er bra der inne!

Tja, det var de første tankene! Mye som surrer i hodet! :P

Jeg er veldig glad i å være gravid. Gleder meg til kontroller og merke forandringer uke for uke.

Gruer meg til å fortelle familien det da mange nok kommer til å ha sterke meninger om det å få et 5.barn
Vi må fortelle storesøsknene det først og der tror jeg det kan bli litt protester med det samme, samtidig som det er litt flaut at mamma skal ha baby igjen.

Gruer meg veldig veldig til å fortelle sjefen :( . Siden jeg føler det er ikke så lenge siden jeg kom tilbake etter permisjon jo! (Var tilbake oktober)

Gleder meg til å passer uke 12, føle på det at det er lov å glede seg drømme og planlegge. Gleder meg til magen vokser og gleder meg til at familien min endelig får en ny generasjon.

Gruer meg til å gå på toalettet hver dag. Ellers gruer meg til fødsel og om jeg blir dramaqueen.

Jeg gruer meg til spying og kvalme.
Gruer meg i tilfelle jeg blir sittende i rullestol igjen pga nedpress (må ikke forveksles med bekkenløsning eller låsning)
Jeg gruer meg til fødsel fordi sist gikk det litt vel fort for seg.

Men jeg prøver å glede meg over det lille livet som vokser der.
Jeg prøver å tenke positivt i forhold til fødsel for den første var drømmefødsel :)

Jeg gruer meg til tida etter fødsel. Kroppen min trives faktisk best som gravid, og når den ikke er det mer, blir jeg sliten og mye syk. Jeg kommer også helt sikkert til å få like grusom brystbetennelse som de andre gangene. Jeg gruer meg til å måtte på do hele tida (på slutten av graviditeten) og til halsbrann.

Gleder meg til å fortelle barna og de som ikke vet det. Gleder meg til tiden som gravid, som som regel er veldig bra. Gleder meg til fødsel og til å se hvem som kommer :-)

Gleder meg til å være over 12 uker
Gleder meg til å holde barnet mitt for første gang.
Gleder meg til å fortelle familien
Gleder meg til å se barnet på ultralyd og høre hjertelyden <3
Gleder meg til å få mage :D

Gruer meg til fødsel og smerter..:(
Tror ikke jeg har så høy smerteterskel..:(

Gleder meg til tul om tre uker, til å kjenne spark, handle babyutstyr (har gitt bort/solgt alt), til fødsel og permisjon.
Gruer meg litt til å fortelle, siden alle tror vi er ferdige med små ;)

Gruer meg egentlig veldig til hele svangerskapet. Har ei lita på straks fire måneder, og ser for meg at det kommer til å bli veldig tungt. Fikk bekkenløsning i uke 10 sist, og er veldig redd for å få det denne gangen også. Klarte ikke gjøre noe som helst forrige svangerskap, og etter en tur på butikken var jeg ødelagt i bekkenet. Er også veldig tungt med tanke på at jeg er så trøtt. Kan ikke bare legge meg nedpå slik som sist, siden hun nesten ikke sover på dagtid. I tillegg fødte jeg i uke 26 sist, og er veldig redd for at det skal skje igjen. Er redd for å bli sengeliggende, hva skal jeg gjøre med lille jenta da? Hun trenger jo at mammaen er oppegående og opplagt, særlig tiden fremover når hun begynner å bli aktiv. Det eneste jeg egentlig gleder meg til er å fortelle det til resten av familien og vennene våre og til å ha passert uke 30. Og til å kjenne spark og bevegelse, det er det jeg savnet mest med å gå gravid!

Gleder meg til å se babyen på UL.
Gleder meg til å se gravid ut.
Gleder meg til den kommer ut til verden.
Gleder meg til å se pappaen min holde babyen.
Gleder meg til sambo får se babyen på UL.
Gleder meg til mammaen min får litt ro og ser at babyen har det bra i magen min.
Gleder meg å vise UL bilde av en frisk baby til mine søsken.

Gruer meg hver gang jeg går på do, redd for ny SA.
Gruer meg til første UL på mandag, redd for at det har gått gale.
Gruer meg til å fortelle det til medstudenter.
Gruer meg å fortelle det til lærere.
Gruer meg å fortelle det til arbeidsgiver.

Gleder meg til å komme forbi 12 uker. Til å forhåpentligvis få høre eller se et bankende hjerte.
Til magen begynner å vokse.
Til å kjenne de første bevegelsene.

Gruer meg til evt ny bekkenløsning.
Til de neste 6-5 slitsomme ukene
Til fødsel.

Gleder meg til å kjenne bevegelser og knytte et bånd til den lille i magen ❤️ Gleder meg også til fødsel!

Gleder meg ikke, men ser jo frem til å fortelle det til resten av familien :)

Gruer meg til bekkenløsning... Fikk det med vesla.

Back
Topp