Nevn 5 produkter man ikke klarer seg uten?

LineJuli18

Andre møte med forumet
Jeg er førstegangs fødende og tror jeg har sånn relativt grei oversikt over hva jeg trenger,men samtidig så er jungelen av babyutstyr så stor. Hvilke 5 produkter var/er et must for dere? Skriv gjerne navn på produktet og hvor dette produktet er bra, hvilke hensikt osv. :)

Hmm, dette må nok være de fem viktigste produktene for oss den første tida:

1. Barnevogn! Vi hadde Simo sist, skal ha Emmaljunga Mondial nå. Vi er avhengig av vogn med stor god bag, god demping og fire faste hjul i babytida, blir som ei god vugge også :) sover sååå godt oppi der! Var ekstra fint når vi fikk kolikkbaby med en vogn vi kunne gå lange turer med og vugge med.
2. Et stellebord med myk stellematte (med engangsmatter fra Libero oppå, fra dagligvarebutikken), tørre engangskluter fra apotek/dagligvarebutikk som vætes i vann. Og masse bleier (vår bæsja ti ganger i døgnet(!)i flere måneder...)
3. Ergobaby swaddler! Det er et slags svøp med borrelås. Det var en lifesaver for oss, for jenta vår vifta masse med armene til hun var 5mnd og vekket seg selv hver gang. Med svøp sov hun godt og lengre.
4. Omslagsbodyer! Kjøp billig fra HM/Lindex/Cubus. Mange av dem. Og ikke minst (for vår del) klær i str 50! Vi hadde bare kjøpt i ste 56, så måtte sende pappaen på butikken da jeg lå på sykehuset for det ble ALT for stort. Hun brukte sikkert str 50 i to måneder (husker ikke nøyaktig, men lenge).
5. Gulpekluter - et fjell av dem :P legg oppå lammeskinnet (i hodeenden), lakenet (i hodeenden), ammeputa (i hodeenden) osv. Kan brukes til mye.

Og om jeg kan legge til en nr. 6 må jeg si ammepute. Og Cozyfix er den aller beste. Men det viktigste er å ha en ammepute. Uansett om man ammer eller gir flaske.

:)

Hmm, dette må nok være de fem viktigste produktene for oss den første tida:

1. Barnevogn! Vi hadde Simo sist, skal ha Emmaljunga Mondial nå. Vi er avhengig av vogn med stor god bag, god demping og fire faste hjul i babytida, blir som ei god vugge også :) sover sååå godt oppi der! Var ekstra fint når vi fikk kolikkbaby med en vogn vi kunne gå lange turer med og vugge med.
2. Et stellebord med myk stellematte (med engangsmatter fra Libero oppå, fra dagligvarebutikken), tørre engangskluter fra apotek/dagligvarebutikk som vætes i vann. Og masse bleier (vår bæsja ti ganger i døgnet(!)i flere måneder...)
3. Ergobaby swaddler! Det er et slags svøp med borrelås. Det var en lifesaver for oss, for jenta vår vifta masse med armene til hun var 5mnd og vekket seg selv hver gang. Med svøp sov hun godt og lengre.
4. Omslagsbodyer! Kjøp billig fra HM/Lindex/Cubus. Mange av dem. Og ikke minst (for vår del) klær i str 50! Vi hadde bare kjøpt i ste 56, så måtte sende pappaen på butikken da jeg lå på sykehuset for det ble ALT for stort. Hun brukte sikkert str 50 i to måneder (husker ikke nøyaktig, men lenge).
5. Gulpekluter - et fjell av dem :p legg oppå lammeskinnet (i hodeenden), lakenet (i hodeenden), ammeputa (i hodeenden) osv. Kan brukes til mye.

Og om jeg kan legge til en nr. 6 må jeg si ammepute. Og Cozyfix er den aller beste. Men det viktigste er å ha en ammepute. Uansett om man ammer eller gir flaske.

:)

Så mye bra!

Ergobaby swaddler skal jeg se på! Har bestilt swaddle teppe, men sikkert lurt å ha noe med borrelås for kan se for meg at det kan være litt vanskelig å swadle stramt nok eller at det Ike blei for stramt med bare teppe. Min venninne swadler sin sønn og han sover som en drøm, han våknet også mye av kramper eller armer og bein som sprellet. :)

Cozyfix er det en ammepute? Jeg har kjøpe meg bbhugme, som jeg tenker også å sove med etterhvert når magen blir større. Så tenke å bruke den som ammepute også :)

Sist fikk vi kolikk barn. Hun hadde det fra hun var 3 uker gammel til 6mnd[emoji17]
Vi var avhengig av bæresjal (har caboo close) hun nektet å være i vognen.
Vippestol var eneste måten vi fikk henne til å sove (hadde babybjørn, men har vi skaffet vippestolen tiny love med vibrering)
Maxi cosi ammeputen er helt genial og den beste ammeputen.
Hun var også en gulpebaby og smekker og gulpekluter kunne redde flere klesskift[emoji14]
Omslagsbody og strømpebukse er de beste plaggene i starten [emoji106]

Vippestol må jeg ha, men noen sier bare vanlig babybjørn og andre sier man bør kjøpe sånn med lyd og vibrering?! Tenker uansett å kjøpe Vippestol brukt så da blir det ihvertfall litt billigere enn helt ny ;).

Vippestol må jeg ha, men noen sier bare vanlig babybjørn og andre sier man bør kjøpe sånn med lyd og vibrering?! Tenker uansett å kjøpe Vippestol brukt så da blir det ihvertfall litt billigere enn helt ny ;).

Vi kjøpte vår tiny love brukt for 250kr[emoji4] vibrering er veldig greit å ha hvis baby har magesmerter eller kolikk. Den vippestolen kan også gjøres om til en liten seng. Så trenger ikke flytte baby om den sovner i vippestolen.
Babybjørn er også en god vippestol [emoji4]
Kommer litt ann på behovet til babyen. Blir alltid noen bomkjøp. Vi hadde newborn sete til stokkestolen. Men da hun hadde kolikk så lenge, så ble det ikke brukt da hun trengte konstant kroppskontakt eller å bli vippet. Men var helt genialt til min elste som ikke hadde kolikk.

Stokke tripptrapp med newborn seat må jeg ha.:) får babyen opp i høyden og vippestol blir overflødig.
Vogn(Spesielt praktisk med bilstolen klikket rett på understellet), stellekommode, sprinkelseng.

1. Vogn
2. Gulpesmekker og kluter
3. En stor god stelleplate med enkel tilgang til alle produkter
4. Vippestol
5. Babycall

1. Ammepute
2. Elastisk bæresjal (og senere vevd).
3. Gulpekluter
4. Bilsete m/base.
5. Vippestol. Hadde en billigstol som fungerte helt fint, men har kjøpt brukt BabyBjørn nå.

Babynest, Bedside crib og Newborn-sete er nye produkter siden jeg ble mamma sist. Jeg kommer til å prøve alle tre, men jeg kjøper så mye som mulig brukt.

Back
Topp