Hmm, dette må nok være de fem viktigste produktene for oss den første tida:
1. Barnevogn! Vi hadde Simo sist, skal ha Emmaljunga Mondial nå. Vi er avhengig av vogn med stor god bag, god demping og fire faste hjul i babytida, blir som ei god vugge også

sover sååå godt oppi der! Var ekstra fint når vi fikk kolikkbaby med en vogn vi kunne gå lange turer med og vugge med.
2. Et stellebord med myk stellematte (med engangsmatter fra Libero oppå, fra dagligvarebutikken), tørre engangskluter fra apotek/dagligvarebutikk som vætes i vann. Og masse bleier (vår bæsja ti ganger i døgnet(!)i flere måneder...)
3. Ergobaby swaddler! Det er et slags svøp med borrelås. Det var en lifesaver for oss, for jenta vår vifta masse med armene til hun var 5mnd og vekket seg selv hver gang. Med svøp sov hun godt og lengre.
4. Omslagsbodyer! Kjøp billig fra HM/Lindex/Cubus. Mange av dem. Og ikke minst (for vår del) klær i str 50! Vi hadde bare kjøpt i ste 56, så måtte sende pappaen på butikken da jeg lå på sykehuset for det ble ALT for stort. Hun brukte sikkert str 50 i to måneder (husker ikke nøyaktig, men lenge).
5. Gulpekluter - et fjell av dem

legg oppå lammeskinnet (i hodeenden), lakenet (i hodeenden), ammeputa (i hodeenden) osv. Kan brukes til mye.
Og om jeg kan legge til en nr. 6 må jeg si ammepute. Og Cozyfix er den aller beste. Men det viktigste er å ha en ammepute. Uansett om man ammer eller gir flaske.