Nettvett

Bustine

Venter en attpåskatt
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
Dere som har større barn, hvordan praktiserer dere dette med spill på nettbrett etc?
Vi har hatt to spillefrie dager nå pr uke, dette har vært dager da ungene ikke er på aktiviteter. De dagene det er trening og kamper har jo dette begrenset seg selv. Men nå er det maange uker med ferie foran oss, og vi må ha regler på dette. De får aldri ta med brettet i senga....

Er det fint vær blir det ingenting her i hus, de er eksperter på å være inne å se tv så jager dem ut for å leke, er det regn og dårlig vær kan de heller kose seg da .. Evt siste tiden før leggetid innimellom, men ikke mange ganger iløpet av uken .. Det får heller være litt helgekos .. Det ble litt for mye en periode så måtte skikkelig kjipe inn på spillinga .. Vil ikke ps3 og nettbrett skal være barndommen dems ..

<3 venter en vinterbebi <3

Min datter får ikke bruke nettbrett eller smart telefon.
Hun har en Nintendo DSi som hun kan velge å bruke 2-3 ganger i uken, maks en halv time pr gang. Når hun velger det, har hun valgt bort tilsvarende tv tid.
Vi oppdaget at de nesten daglig ser film i barnehagen og tidligere fikk hun se tv på helgemorgener, men det resulterte i at hun stod opp så tidlig som halv 5 fordi hun ville se tv. Da ble det full stopp.
Jeg synes det er viktig at barn kan aktivisere seg selv. Vi leser mye sammen, så tegner hun eller lager armbånd, perler eller leker på rommet sitt. :)

Min datter får ikke bruke nettbrett eller smart telefon.
Hun har en Nintendo DSi som hun kan velge å bruke 2-3 ganger i uken, maks en halv time pr gang. Når hun velger det, har hun valgt bort tilsvarende tv tid.
Vi oppdaget at de nesten daglig ser film i barnehagen og tidligere fikk hun se tv på helgemorgener, men det resulterte i at hun stod opp så tidlig som halv 5 fordi hun ville se tv. Da ble det full stopp.
Jeg synes det er viktig at barn kan aktivisere seg selv. Vi leser mye sammen, så tegner hun eller lager armbånd, perler eller leker på rommet sitt. :)
Hørtes utrolig fornuftig ut! På elektronikk er det viktig og sette klare grenser og regler for bruk, ellers tar det fort overhånd! Veldig synd å stå opp halv 5 for å se tv ja .. Spiller heller litt kort eller no for å få dem til å finne på andre ting:) fantasien til barna forsvinner totalt når de ser for mye tv eller slikt

<3 venter en vinterbebi <3

Ser lite tv her da... Unntatt nå når d er fotball da.... Gutta elsker fotball:) De er for det meste ute med kompiser når været er ok. Er mye i ballbingen i feltet her. Det er helst på styggeværs dager det blir mye spilling...
Syns det har litt med alder å gjøre også jeg da... De er 10 og 9 år. De fikk ikke spille før de var 8 år.

Nå er ikke mi så stor ennå, men her får hun ikke spille mye, ofte eller lenge av gangen.
Hender at hun får spille når lillebroren skal ha duppen sin.
Ellers har vi satt det til at hun får spille en liten stund om hun har vært flink å spise middag.

I ferien regner jeg med at det blir lite spilling. Er det fint vær så håper jeg på at vi kan være mye ute.

Back
Topp