Nettverk/«support group» i Rogaland?

SmerteiHjerte

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Novemberlykke 2020
Hei finnes det et slags nettverk eller sånn «support group» for sånne som oss i Rogaland? Altså folk som skal eller har vært gjennom assistert befrukting.
 
Ja, vi er noen som har litt kontakt :)
Hvor i Rogaland er du fra? :)
 
Ja, vi er noen som har litt kontakt :)
Hvor i Rogaland er du fra? :)
Sandnes. Vet om et par stk som har vært gjennom prosessen men som nå er ferdige, ellers så er det ikke så mange en kan snakke med om dette synes jeg. BV er veldig bra, men tenkte det hadde vært kjekt å kunne blitt kjent med noen som var i fra samme fylke og eventuelt møttes?
 
Sandnes. Vet om et par stk som har vært gjennom prosessen men som nå er ferdige, ellers så er det ikke så mange en kan snakke med om dette synes jeg. BV er veldig bra, men tenkte det hadde vært kjekt å kunne blitt kjent med noen som var i fra samme fylke og eventuelt møttes?

Jeg er ikke langt unna ;)
Er du medlem i den skjulte gruppa?
 
Hvordan kan bli med i den?


Screenshot_20191127-112436_Samsung Internet.jpg
 
Jeg spurte om tilgang for lenge siden, fordi jeg virkelig ikke ønsket å dele åpent om alt på det store nettet. Jeg hadde ikke nok innlegg til det. Det er kanskje blitt ny tilgangsansvarlig, siden tigerbaby nettopp har blitt mamma?
 
Jeg spurte om tilgang for lenge siden, fordi jeg virkelig ikke ønsket å dele åpent om alt på det store nettet. Jeg hadde ikke nok innlegg til det. Det er kanskje blitt ny tilgangsansvarlig, siden tigerbaby nettopp har blitt mamma?
Å er du også fra Rogaland eller er det en felles skjult gruppe? Jeg er relativt ny her så vet veldig lite..
 
Ja. :) Nei, jeg vet ikke helt hva slags gruppe det er. Sikkert felles skjult gruppe for de på assistert?
Stilig. Ja det er ikke lett for oss som ikke er i skjult gruppe å vite hva det er :p Jeg ser jeg heller ikke har nok innlegg så det blir nok ikke med det første. Bare tenker det hadde vært kjekt å finne et slags støttenettverk i Rogaland. Vet jeg kunne ha godt av det i hvert fall.
 
Jeg er også fra Rogaland.

Kjenner ingen som har erfaring med ivf egentlig.
Hadde vært kjekt å snakke med noen som sikkert har mange av de samme tankene :happy119
 
Jeg kommer også fra rogaland. Enig i at det hadde vært koselig å hatt noen å snakke med fra samme område:)
 
Kan vi lage et forum eller et nettverk feller noe? Vet ikke hvordan, men hadde vært kjekt å samlet de som var interessert.
 
Ja. :) Nei, jeg vet ikke helt hva slags gruppe det er. Sikkert felles skjult gruppe for de på assistert?

Det er felles skjult for de på assistert ja :)

Tror det er opprettet ett par tråder for de fra Rogaland, usikker om det er på lukket eller åpen gruppe her på assistert. Du kan jo lage en privat samtale med de som er intressert i å treffes, så planlegger dere treff der :)
og om det finnes noe utenfor forumet så er det ikke lov å promotere det her ettersom jeg har forstått.

Gikk selv gjennom 3 forsøk i perioden januar-juli dette året, hvor det siste heldigvis festet seg.
Forumet har vært gull verdt, spesielt i prøveperioden. Vi har holdt hele prosessen privat for så å si alle rundt oss, og dermed skeptisk til å treffe andre fra forumet.

Kan anbefale å følge fertilitetscoahen på instagram også. Håper du finner noen som vil treffes og får den støtten som trengs rundt prosessen :happy:
 
Det er felles skjult for de på assistert ja :)

Tror det er opprettet ett par tråder for de fra Rogaland, usikker om det er på lukket eller åpen gruppe her på assistert. Du kan jo lage en privat samtale med de som er intressert i å treffes, så planlegger dere treff der :)
og om det finnes noe utenfor forumet så er det ikke lov å promotere det her ettersom jeg har forstått.

Gikk selv gjennom 3 forsøk i perioden januar-juli dette året, hvor det siste heldigvis festet seg.
Forumet har vært gull verdt, spesielt i prøveperioden. Vi har holdt hele prosessen privat for så å si alle rundt oss, og dermed skeptisk til å treffe andre fra forumet.

Kan anbefale å følge fertilitetscoahen på instagram også. Håper du finner noen som vil treffes og får den støtten som trengs rundt prosessen :happy:

Jeg er som deg, i utgangspunktet skeptisk til å møte ukjente. Klarer meg greit nok jeg, men takk. :)
 
Jeg er som deg, i utgangspunktet skeptisk til å møte ukjente. Klarer meg greit nok jeg, men takk. :)

Ser jeg fulgte ikke helt med på hvem jeg svarte :wacky:
Forslaget om privat gruppesamtale og det var egentlig ment til trådstarter. Men såklart det siste om støtte i prossen gjelder alle :Heartred
 
Jeg annonserer det ikke til hvem som helst, men vi holder det heller ikke hemmelig. Har fortalt det til familie og nærmeste venner. Jeg følger fertilitetscoach på Instagram, hører på podcast og leser på forum, går til samtaleterapi og har en «IVF positivitet planner». Likevel er jeg nok mer glad i å snakke med mennesker, så jeg er ikke skeptisk til å møte ukjente. Jeg har enda ikke kommet i gang med IVF og kjenner det er en ensom prossess så jeg er nok av typen som ønsker et felleskap/nettverk av folk som har vært gjennom lignende. For jeg tror at selv om jeg en dag blir gravid så vil denne prosessen påvirke meg og jeg vil fremdeles føle meg annerledes enn de som blir lett gravide. Skjønner at ikke alle er som meg, bare litt overrasket hvis det ikke finnes noe nettverk der ute. (Kan være det finnes, men jeg ikke vet om det?)
 
Back
Topp