Nettshoppingstvang

Drektig

Flørter med forumet
Blir så forbanna, må bare få ut litt luft her.

Store medieoppslag om at man returnerer for mye og at kunder som kjøper samme plagg i flere størrelser er miljøkriminelle og blir blokkert fra å handle igjen. Har vært i samtlige klesbutikker i sentrums-Oslo og har så vidt funnet et stativ med gravidklær. Har spurt og alle sier gravidklær er en del av «online only». Leter nå etter badedrakt og har vært i dialog med boozt som ikke engang klarer å levere en størrelsesguide for plagget. De kunne ikke hjelpe noe særlig.

Har lenge boikottet nettbutikker av akkurat denne grunnen og priser meg lykkelig at jeg bor i en storby med fysiske butikker. Men nå som gravid er jeg tvunget til å legge ut flere tusen kroner på forskudd for å sikre meg 2-3 størrelser av hvert plagg for så å møte opp i butikk for å returnere.

Hva gjør dere som ikke har tilgang på fysiske butikker? Dette kan da ikke være greit? Blir så forbanna jeg sprekker.

On another note. Har lang rygg og takler ikke bikini. Skal svømme i basseng i vinter. Vil ikke ha pen-svømmedrakt med volanger og pynt, jeg skal bevege meg. Hva skal jeg ha på?

Ble ganske oppgitt når jeg leste artikkelen selv :banghead: Og det er av den grunn jeg også foretrekker å handle i fysiske butikker, fordi det ikke er lett å på forhånd vite hvilken str som passer (noen har jo gode guider på dette, men ikke alle). Har dessverre ingen tips til badedrakt, men både forstår og er enig i frustrasjonen!

Store medieoppslag om at man returnerer for mye og at kunder som kjøper samme plagg i flere størrelser er miljøkriminelle og blir blokkert fra å handle igjen. Har vært i samtlige klesbutikker i sentrums-Oslo og har så vidt funnet et stativ med gravidklær. Har spurt og alle sier gravidklær er en del av «online only». Leter nå etter badedrakt og har vært i dialog med boozt som ikke engang klarer å levere en størrelsesguide for plagget. De kunne ikke hjelpe noe særlig.

Har lenge boikottet nettbutikker av akkurat denne grunnen og priser meg lykkelig at jeg bor i en storby med fysiske butikker. Men nå som gravid er jeg tvunget til å legge ut flere tusen kroner på forskudd for å sikre meg 2-3 størrelser av hvert plagg for så å møte opp i butikk for å returnere.

Hva gjør dere som ikke har tilgang på fysiske butikker? Dette kan da ikke være greit? Blir så forbanna jeg sprekker.

On another note. Har lang rygg og takler ikke bikini. Skal svømme i basseng i vinter. Vil ikke ha pen-svømmedrakt med volanger og pynt, jeg skal bevege meg. Hva skal jeg ha på?
Jeg bruker samme badedrakt gravid som ikke gravid :dontknow arena og Adidas. Tredje graviditet og har svømt/bada til termin.

Har sett at de selger gravid badedrakter på Zalando og nettsidene til h&m og lindex hvert fall. Men da blir det jo nettshopping og man får kanskje ikke returnert badetøy? Synes det generelt er lite badetøy i fysiske butikker på denne tiden av året :/

Ift oppslag om netthandel og returer, gjelder i hvert fall ikke det deg som tydeligvis sjeldent/aldri handler på nett uansett :) Om man kjøper noe en gang i forbindelse med graviditet, er det ikke akkurat det som "ødelegger" miljøet, men alle som nettshopper flere ganger i året/måneden.

Men enig i at det er vanskelig å få tak i gravidklær, hvert fall som er rimelige, føler det meste koster 300+ og er kjedelig å bruke så mye penger på klær man skal bruke noen måneder..

Deler frustrasjonen med deg!
Trenger litt klær nå, men helt håpløst at man må bestille på nett og ikke kan sjekke ut hvordan det ser ut på kroppen først. Potensielt mange bomkjøp:arghh:

Deler frustrasjonen med deg!
Trenger litt klær nå, men helt håpløst at man må bestille på nett og ikke kan sjekke ut hvordan det ser ut på kroppen først. Potensielt mange bomkjøp:arghh:
Enig! Fant noe som kunne vært en morsom julegave til tantebarn (pysj de kan fargelegge selv), men står ingen str.guide, så ikke barebare å bestille. Ofte jeg dropper å bestille noe til meg selv også, fordi jeg er usikker på str og hvordan det blir seende ut på :/ (miljøvennlig å la være å handle da, men :laughing001)

Skjønner helt ærlig ikke hva som er problemet med å returnere klær. Det er jo bedre at de returnerer klærne enn at det blir hengende i skapet og aldri brukt og så etterhvert kastes. Skjønner at flere handlede plagg stimulerer til mer produksjon, men jeg er en av de som nettshopper fordi jeg syns størrelsene i enkelte fysiske butikker er horrible og dessuten har jeg ikke tid, med 2 snart 3 barn, til å dra på noe kjøpesenter å prøve klær eller andre ting! :shifty: Jeg handler gjerne 2 forskjellige størrelser hvis jeg er usikker på størrelsene og sender tilbake den som ikke passer. Da har jeg bare benyttet meg av en frakt og en retur. Skal jeg kjøpe en vare for så å returnere og kjøpe en ny en bruker jeg mer av miljøet for å si det slik. Jeg har bommet på dette alt for mange ganger. Tror også det er så mye retur nettopp fordi størrelsene er så forskrudde. En M ett sted er XL ett annet sted.

Når det kommer til badedrakt brukte jeg bare samme, men kjøpte en størrelse større :) De blir jo kanskje litt mer tøyelige og dermed mer gjennomsiktig på magen, men gikk bra for min del.

Jeg deler din frustrasjon! Har vært innom så mange butikker og ingen har gravidklær. Jeg mener å ha sett gravidklær i butikker mange ganger før jeg ble gravid. Jeg hater virkelig å kjøpe klær på nett - vil kjenne og se hvordan klærne sitter på kroppen

Jeg deler din frustrasjon! Har vært innom så mange butikker og ingen har gravidklær. Jeg mener å ha sett gravidklær i butikker mange ganger før jeg ble gravid. Jeg hater virkelig å kjøpe klær på nett - vil kjenne og se hvordan klærne sitter på kroppen
Jeg krøp til korset og bestilte 3-4 størrelser av hvert plagg til hent-i-butikk og klarna faktura. Prøvde i butikken og returnerte med en gang. Endte med en faktura som ble betraktelig mindre dagen etterpå. Fant heldigvis noe som passet, men jeg er glad jeg bestilte bredt! Er vanligvis medium i topp og large i bunn, men er visst small i topp og xl i bunn i gravidklær ‍♀️

Back
Topp