Nettopp vært på OUL, hvilken termindato forholder man seg til?

Bazinga92

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
I dag var det endelig min tur å da på OUL, og jeg trudde selv at jeg var 19+0 i dag, etter TUL i uke 10. Men etter gynekologens målinger ble barnet målt til 19+6, og terminen min ble satt fra 9. April til 4. April! Veldig merkelig.. Hva forholder jeg meg til? TUL og menstermin, eller nå den nye etter OUL når det er såpass stort sprik?
Og utifra babyverden appen så er jeg da 19+5 med ny termin, og ikke 19+6 som hun målte meg til. Så syns egentlig alt var vanskelig å skjønne! :hilarious:

Men! Det var en frisk og fin liten gutt:Heartblue Absolutt alt så bra ut på han, og han var fryktelig aktiv. Så nå er jeg lettet!

Morkaken min ligger sånn at den dekker for åpningen. Noe som gjør at jeg må på ny ultralyd i uke 28 for å se om den har flyttet på seg.. Men da får jeg sett lillegull enda en gang, så det går helt fint :Heartred

Vedlegg

• AAEB1CA7-5FA8-41DA-9746-C8302D4F6FFD.jpeg
    AAEB1CA7-5FA8-41DA-9746-C8302D4F6FFD.jpeg
    30,6 KB · Visninger: 25
Gratulerer med en liten gutt!

Man skal vel gå utifra oul termin, men sikkert lurt å ha i tankene at den kan komme nærmere tul eller mens termin også :)

Oul som gjelder, altså, ungen kommer når den kommer men må du igangsettes så er det oul termindato de alltid går utifra.
Jeg fikk mange forskjellige termindatoer med førstefødte men sykehuset bryr seg kun om oul. nå kom ungen kun 1 dag etter min egen menstermindato, 6 dager etter oul termindatoen så jeg skal følge med på både den og oul :)

Gratulerer med en liten gutt på vei :Heartblue

Ang termin så fikk jeg også endel forskjellige datoer når jeg gikk på tul, jeg kunne ikke gå ut i fra menstermin siden jeg hadde hatt et avbrutt forsøk før å visste ikke hvor jeg var i "løypa. Første tul var 7 dager etter min endelige termin i dag, resten av de tidlige ultralydene har jeg ligget på ca 5-6 dager før den første tul termin og oul termin ble 6 dager før første tul termin. Nå er det oul termin som gjelder :)

Takk for gratulasjoner og svar :Heartred Da får jeg vel gå utifra at jeg er 19+5 i dag da, og ikke 19+0 som jeg trudde. Men det gjør jo ingenting så lenge det går den veien.. :Heartred

Gratulerer med en liten gutt! Dersom man er på TUL rundt uke 12 på sykehuset er det den de tar utgangspunkt i, men om man kun er der på OUL er det den som blir gjeldende. På min OUL sjekket hun bare om hun var i nærheten av å måle samme som den jeg hadde fått på TUL. Det er uansett positivt så lenge den blir flyttet frem, så blir overtiden eventuelt kortere. :happy:

Det er oul terminen som gjelder. Men når jeg fikk datteren min i 14, så gikk de etter tul terminen :p syntes det var rart. Var to dager som skilte. Står at ho er født i uke 37, men var 37+2

Når jeg var på oul så sa de at de pleier som regel å gå ut ifra tul fordi den var mer nøyaktig enn oul. Men så fant de også ut at målene på den lille stemte ganske bra med tul uansett så :confused::D

Jeg var på to tul denne gangen, men de ville ikke sette opp termin før oul. Er jo bare en dato å gå etter, som er en pekepinn på når ungen kommer, så hadde ikke stresset med det og bare fulgt oul datoen.

Gratulerer så mye med en liten gutt på vei :Heartblue
Blir gutt hos meg også, og jeg skal også på en ny ul i begynnelsen av januar for å sjekke om morkaken har lagt seg mer på riktig plass.

Jeg stresser ikke så veldig over selve termindatoen. Tenker han kommer når han kommer :Heartblue
Men syns det var så rart å bli satt 5 dager fram, til 19+5, med tanke på at tul og menstermin mener jeg er 19+0 i dag. Kan ikke fatte at el var så mye tidligere liksom... :hilarious: Men er selvsagt fornøyd med å være halvveis allerede på onsdag i stedet for neste uke:love7

Back
Topp