Nettleie?

-Nymphadora-

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Hvor mye betaler dere i nettleie? Synes det er litt drøyt at nettleien vår er høyere enn strømforbruket.

heilt vanlig, desverre. me skal snart flytte og får da ei nettleige på 260kr i mnd. ikkje gærent,men så kommer ei variabel nettleige på 50øre/pr kilowatt du bruker, så da blir det fort meir.......

Vi har aldri  fått høyere nettleie enn strømregning. Nå har vi strømregning på 750 og nettleie på 400

Jeg betaler ca 550 kr i nettleie for to mnd. 

Betaler bare rundt 50 kr i strøm pr mnd, så nettleien er mange ganger så høy som strømforbruket mitt.

Hadde en regning på 2000 nå.. 1300 var nettleige.. Syns det er helt horribelt!!

her så er nettleia langt over hva vi bruker i strøm
Her ligger nettleia på ca 3700i kvartalle

Bouncing buttplug skrev:
Hadde en regning på 2000 nå.. 1300 var nettleige.. Syns det er helt horribelt!!

håper det var for 2 mnd??

-Nymphadora- skrev:
Hvor mye betaler dere i nettleie? Synes det er litt drøyt at nettleien vår er høyere enn strømforbruket.

Nettleiaforbruket er på like mange kilowatt som strømforbruket. 

Men det er da forskjell i prisen på disse to, siden du sier nettleia er høyere en strømmen. 

Nettleien endrer seg etter hvor mange kwh du bruker. Akkuratt nå er strømprisene såpass lave at nettleien vil være høyere.

Sommerfuglen & frøet skrev:
Nettleien endrer seg etter hvor mange kwh du bruker. Akkuratt nå er strømprisene såpass lave at nettleien vil være høyere.

I tillegg så har jo nettleien et fastprisbeløp (iallefall her jeg bor) og det er dette beløpet som gjør det så dyrt i mitt tilfelle.

Fra 01.01-01.03 hadde jeg et strømforbruk på 410 kWh, noe som tilsa en nettleie for brukt energi på 74,30 kr. I tillegg kommer nettleie fastbeløp på 416,66. (2500 kr pr år uavhengig av hvor mye strøm man bruker), en forbruksavgidt på 58,38 kr og energifondavgift på 5,13 kr.
Selve strømregningen for disse to mnd er på under 200 kr, mens nettleien er på 554,47 kr.

FancyPants skrev:

Sommerfuglen & frøet skrev:

I tillegg så har jo nettleien et fastprisbeløp (iallefall her jeg bor) og det er dette beløpet som gjør det så dyrt i mitt tilfelle.

Fra 01.01-01.03 hadde jeg et strømforbruk på 410 kWh, noe som tilsa en nettleie for brukt energi på 74,30 kr. I tillegg kommer nettleie fastbeløp på 416,66. (2500 kr pr år uavhengig av hvor mye strøm man bruker), en forbruksavgidt på 58,38 kr og energifondavgift på 5,13 kr.
Selve strømregningen for disse to mnd er på under 200 kr, mens nettleien er på 554,47 kr.

Helt rett at nettleien har fastpris også.
Her jeg bor har vi fastpris på 1650 kr i året, som blir fordelt på antall dager på fakturaen du får. Nettleie forbruk er på 34,50 øre per kwh
Så har man jo i tilegg strømprisene da.

Vi bor jo ikke så langt fra deg, men annen kommune da.
Vi gikk ned fra fast årsleie fra 2100 til 1800kr nå nettopp.. så 1800 delt på 12mnd.
Pluss variable på 0,39 øre pr kwh tror jeg. Er vel det det i gjennomsnitt har lagt på siste to åra iallefall.

Back
Topp