Nettkjøp-retur

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Bestilte parfyme fra Amazon for et par uker siden. En YSL parfyme.
Har ventet og ventet.
Så fikk jeg plutselig denne mailen i går :

We are sorry! Royal Mail has return your package due to new EU law for dangerous goods: perfume, nail vanish, and aerosols. we are no longer permitted to send perfume/nail varnish/aerosol by international mail.

We have refunded you for the items that we are not permitted to send.

Har dere hørt om dette før?? Så merkelig. Og kjipt. Jeg bor i Sverige, så tenkte det mulig var andre regler?

Ikke hørt om nei.. Vet at en ikke kan bestille hårspray men parfyme har jeg selv kjøpt fra utlandet før uten problem

Når tredde de i kraft mon tro? Kjøper fast parfyme fra usa jo. :o

Syntes det høres litt rart ut.... Har bestilt parfyme før. Finner ikke denne parfymen noen sted. Så var så glad :-( :-(

Så rart, det må være nytt. Jeg har bestilt masse neglelakker fra USA, aldri vært noe problem. Vet at man ikke kan bestille neglelakk fra Storbritannia, men det er pga regler der og ikke her. Rart :/

Veit su hvor den ble sendt tilbake? Er forskjellige regler for forskjellige lang og pakker pleier å mellomlande litt. Har hendt at vi ikke har fått ting fordi det ikke passer med det landets regler. Som vi bestiller e røyk. Har aldri vært nor problem før pakken måtte mellomlande i Australia. Der er det forbudt å kjøpe sånne ting og de konfiskerte pakken. Skikkelig teit når det er lov i Norge.

Veit su hvor den ble sendt tilbake? Er forskjellige regler for forskjellige lang og pakker pleier å mellomlande litt. Har hendt at vi ikke har fått ting fordi det ikke passer med det landets regler. Som vi bestiller e røyk. Har aldri vært nor problem før pakken måtte mellomlande i Australia. Der er det forbudt å kjøpe sånne ting og de konfiskerte pakken. Skikkelig teit når det er lov i Norge.
Vet ikke... Bare at det er fra England og at jeg bor i Sverige... Kjipt :-(

Vet ikke... Bare at det er fra England og at jeg bor i Sverige... Kjipt :-(
England er kjempestrenge på brennbart materiale generelt til alle land, og siden Sverige er med i eu så er det vel derfor det er så mye strengere enn ved bestilling til Norge?
Har du prøvd å bestille fra USA til Sverige?

England er kjempestrenge på brennbart materiale generelt til alle land, og siden Sverige er med i eu så er det vel derfor det er så mye strengere enn ved bestilling til Norge?
Har du prøvd å bestille fra USA til Sverige?
Ok. Kanskje derfor ja. Da forsøker jeg å sende til pappa sin adresse i Norge. Prøvd ebay, men de sendte den ikke til Norge :-(

Ok. Kanskje derfor ja. Da forsøker jeg å sende til pappa sin adresse i Norge. Prøvd ebay, men de sendte den ikke til Norge :-(
Send dem en Mail og hør, så slipper du å bestille først og vente en evighet :)

Back
Topp