Vegen mot våre små ♥️

Så leit å høre.
Håper det snart sitter en terminspire
 
11 dpo i dag, og voknet opp til det jeg vil kalle mensen.. Så nå skjønner jeg ingenting. Har aldri hatt så kort lf før, og jeg er sikker på når el var. Så håpet om festeblødning er jo der, men samtidig er det håper så utrolig lite, for jeg har jo blitt gravid 3 ganger og aldri hatt noen blødninger (sett bort i fra da det gikk galt da).

Graviditetstestene er så blenda man får det til. Gidder ikke legge ut bilde av de engang..:p Så da er det vel bare å vente til helga og se hva som skjer? Spent på om blødningene stopper opp eller fortsetter slik i morgen.
Kan også legge til at jeg bare har mensmurringer (hatt det noen dager), så de store smertene er ikke her :happy: (eller hvertfall ikke enda :hilarious:)
 
Cd 5 og fortsatt ingen tegn til at tanta skal dra.. Nå er jeg lei. Har aldri blødd så mye under tr før, og heller aldri fått tr så tidlig. Skjønner ingenting, bortsett fra at jeg helt klar og tydelig IKKE kan vere gravid. Tok en test på fredag som selvsagt var blenda, men det var jo forventa.

Det er så kjipt å sitte her å fossblø i dagesvis når jeg egentlig kunne vært over 10 uker på veg.. Heldigvis har vi gledessprederen vår som lyser opp dagene og gjør det hele litt lettere :Heartred Nå håper vi på en skikkelig fin julegave :love2
 
Fikk en nyhet om at et vennepar venter barn nå. Er glad på deres vegne altså, men er så sykt kjipt at vi egentlig kunne vært en mnd lengre på veg, men så er jeg jo ikke gravid.. Tenker for mye på hvordan det hadde vært om vi ikke hadde mistet:(
Jaja, får kose litt ekstra med hun lille vi allerede har! Veldig takknemmelig for at vi fikk henne :Heartred
 
Ikke fått med meg at det ikke gikk denne gangen :( så leit å høre ❤️ Håper spiren snart sitter!
 
Da var tr på plass ser det ut til. Rosa på papiret og murringer er aldri en god kombo :( Det rare er at dette bare er cd 25.. Normalt er syklusen på 30+ dager. Gjerne 35. Fikk så vidt positiv el test 4. februar, tipper el var 6. Dvs. Lutealfase på maks 11 dager. Åh blir gal :( Denne mnd kommer jeg til å ringe gynekolog for å få målt progesteron..!

Edit.. Ikke no mer blod enda.. Så nå løper fantasien. Kan det vere festeblødning?? :rolleyes:
 
Last edited:
PP6, cd2

Tr kom desverre som bestilt i går ettermiddag/kveld. Var jo forventa, men kjipt uansett. Nå har vi en runde til med 2020 baby, om ikke det går da blir det slutten sv desember, og siden frøkna kom 10 dager over (igangsatt) har jeg null tro på at en evt. andre fødsel skjer før termin. Dvs. at pp7 kan ende med 2021 baby.

Nå tar vi en rolig mnd der jeg ikke tester etter el, ikke tar andre tabletter enn folat og prøver å slappe av. Tenkte jo egentlig å høre med gyn ang progesteronmangel, men så var det det med amminga da. Virker ikke som noen av progesteronstøttene er forenelig med amming? Så mulig vi dropper den, desverre.
Har troen på pp7/8, så får vi se da. Tror ikke det blir noen 2020 baby vertfall!
 
Hvorfor skal ikke progesteron være forenelig med amming?
Ammet med progesteron-støtte jeg ihvertfall
 
Hvorfor skal ikke progesteron være forenelig med amming?
Ammet med progesteron-støtte jeg ihvertfall
Var forresten her jeg las det, og jordmor sa det samme på 6-ukers kontroll.

Men jeg kan uansett spørre for sikkerhetsskyld ;-)
 

Vedlegg

  • IMG_20200219_110902.png
    IMG_20200219_110902.png
    118,7 KB · Visninger: 165
Sjekket legemiddelhåndboka og det eneste som står er at det kan påvirke melkeproduksjonen. Så har ikke effekt på barnet som ammes, men kan ha innvirkning på produksjon.
Jeg fikk det av gyn som visste at jeg ammet
 
Nå er jeg bare helt sykt klar for å bli ferdig med denne pp. Vet at jeg ikke er gravid, så da kan det ikke gå fort nok! Mannen har vært syk, frøkna har vært syk (lite søvn) og lysten har bare ikke vert der. Så blitt lite kos denne gangen, mulig også på feil tid for jeg har ikke testa eller leita etter el, og ikke tatt noen tabletter..
Kjenner det er tøft for tiden da så mange rundt venter barn, og folk begynner å spørre om ikke vi snart skal ha nr to.. Uff og huff. Har heldigvis terapi i symaskina, så nå skal jeg kose meg skikkelig med enda mer barneklær :Heartred
 
Gratulerer
 
IMG_20200316_073412.jpg

Fortsatt gravid! Ikm er i egentlig morgen, men jeg aner ikke når el var..
De to øverste testene er fra i dag, nederste fra i går. Gårsdagens er tidligtest, de andre vanlige :)
 
Mange tanker om dager.. Skyter ut her så jeg får tømt meg litt:p
- Jeg kan ikke fatte at jeg er gravid. Vi prøvde jo bare såvidt (!). Dette kom virkelig uventet på, og jeg er bare så sykt takknemmelig.
- Jeg er sykt redd for at det går galt. Våkner med en klump i magen hver morgen og er livredd for at testene skal vere svakere.
- Jeg tenker mye på at det trolig blir desemberbaby, noe jeg i grunn ikke bryr meg med. Er bare ikke klar for kommentarer fra svigerfamilien om hvor upraktisk det er og at vi burde planlagt bedre. Som at det er så lett liksom.
- Når vi er inne på svigers. Er usikker på hva jeg tenker om at lille vil ha et søskenbarn født jan 2020, altså 1 år eldre, men like gammel. De kommer også til å gå i klasse sammen.
- Jeg synest det er fantastisk å få gå gravid under koronakrisen. Hjemmekontor og en grunn til å vere hjemme når kvalmen herjer som verst!
- På den andre siden er jeg bittelitt redd viruser da ingen vet konsekvensene av å få det tidlig i svangerskapet.

Mange fler tanker, men dette tar størst plass. Mannen vil helst ikke snakke så mye baby før uke 5. Da er vi litt tryggere. Så godt å få tømt meg het:Heartred
 
5+1 i dag og jeg kan ikke tro at jeg faktisk er gravid!! Det er sykt. Nå er første milepæl over, og vi setter fart mot neste, selv om det kanskje ikke blir noe av.. Altså tul i uke 8/9.

Til nå har jeg hatt det ganske fint. Ikke noe særlig kvalm enda, og utrolig takknemmelig for det. Men! I dag kom ryggsmerten tilbake. Det er såå vondt. Da jeg gikk gravid sist var jeg på gåtur med en venninde rundt uke 30. I løpet av turen fikk jeg kjempevondt i ryggen (høgre side, midt på). Var til fysioterapaut mange ganger, men ingen bedring. Gikk over etter fødsel. Og nå skal jeg ha det sånn til desember?! Jaja, heller det enn kvalme. God grunn til å ta det rolig vertfall!

Mine milepæler:

- 5+0 - Grensen for kjemisk :love2
- Uke 8/9 - TUL
- Uke 12+0
- Uke 18/19 - OUL
 
Nå er det nok på tide med en oppdatering her! Er 9+2 i dag og tiden snegler seg av gårde. Har fått konstantert hyperemisis, men får heldigvis tabletter som funker! Pga. hg var jeg på ul fredag og mini har det supert i magehuset! Nå kan tiden snart bare begynne å fly, gleder meg til å få energien tilbake :p
 
12+0 og hurra for det :)
Ryggen verker, blodtrykket er syykt lavt så jeg nesten besvimer om jeg står lenge, og kvalmen titter innom i ny og ne selv om den er mye bedre etter all dopet! Og for å toppe det hele er jeg så sykt trøtt.. Sover gjerne 16t i døgnet..

I morgen er det jordmorkontroll før nyheten sprekker for kommende tanter og onkler. Det gledest!
Nå skal jeg ta meg en blund for å klare å overleve her. Tenk neste milepæl er oul!!

Mine milepæler:

- 5+0 - Grensen for kjemisk :love2
- Uke 8/9 - TUL :love2
- Uke 12+0 :love2
- Uke 18/19 - OUL
 
Back
Topp