Vegen mot våre små ♥️

Vel overstått ul :) Så gøy med en liten jente på vei :Heartred
 
Veldig lenge siden sist oppdatering ser jeg :p I dag er jeg 22+3, og et lite stykke over halvvegs :) Litt sykt å tenke på at det bare er 4 mnd og 4 dager til termin, men det er også helt utrolig koslig å tenke på! De neste ukene kommer nok også til å fly forbi da det nå er siste innspurt i eksamensperioden og dagene derfor forsvinner bort til lesing og null tid til babyshopping, og så drar vi på ferie i 4 uker! Jeg er borte alene den første uka, og så drar vi skikkelig ferie etterpå! Når vi kommer tilbake er jeg da 30 uker på veg!! Og fortsatt gjenstår mye handlig :hilarious: En del er heldigvis på plass nå da, så vi skal klare resten på litt under 10 uker.
Den siste uka har jeg tilbringt på sofaen med snytepapir og halstabletter, da mannen fant på å smitte meg med forkjølelsen sin :hungover: Hosten er så grusom at det kjennest ut som magen deles i to for hvert host. Er "bare" ligamentsmerter, men vondt er det jammen! Tar hostesaft nå som jeg håper har effekt. Orker ikke dette i flere uker :(Mista også matlysta totalt første dagene og spise ikke mer enn 1 skive + en halv porsjon middag de første dagene. Klarte heldigvis å presse i meg både vannmelon, nektarin, kiwi og appelsin pluss masse drikke, så mini tok nok ingen skade, men slappheten var på topp og vekta på veg ned (igjen :(). Litt bekymra for hva jm vil si på kontroll neste tirsdag om jeg ikke har gått opp noe som helst fra sist kontroll (4 uker tidligere). Hun virka relativt opptatt av vekt, men det har nok mest å si fordi jeg gikk ned så mye i starten, og har fremdeles ikke tatt igjen startvekta..

Jaja.. Frøkna er nå vilter inni magen og har fått relativt faste tider hvor hun er mest aktiv, og siden det er likt som før tror jeg ikke hun tar skade av litt sykdom hos mammaen :)
Nå er det tilbake til kontoret med is, vifte og pensum! Håper alle dere flotte damer holder dere friske nok til å nyte sommerværet :D
 
Lykke til med eksamen og kos deg med lang ferie
 
34+6
Går lenge mellom hver oppdatering her ser jeg :p
Termin nærmer seg med stormskritt, og vi er veldig klare for å ta imot vår lille jente om noen uker. Det meste er vasket og klart, og nå er det bare en skikkelig grundig husvask og litt annet smått som gjenstår :) Jm trodde på sist kontroll at lille ligger i seteleie med strake ben, men hun var veldig usikker, og siden jeg kjenner så mye liv nederst i magen har hun enten flyttet seg, eller så tror jeg jm tok feil. Blir spennende å se om en ukes tid :)
Kom til å tenke på at det nå er 2 år siden vi startet prøvingen og gikk inn i pp1. Hadde ikke sett for meg at det var slik ting skulle være 2 år senere, men selv om vi gjerne skulle fått prinsessa vår litt før, så er vi utrolig takknemmelige for at vi nå bare er noen uker unna å treffe henne:Heartred Synest det er vondt å se at så mange av de som startet prøvingen samtidig/før/like etter oss fremdeles sliter. Det kunne jo likegodt ha vært oss. Håper å se mange positive tester nå de neste dagene/ukene! :Heartred Her er det vertfall ønskelig at noen overtar stafettpinnen i starten av oktober :hilarious:
 
Gratulerer med 35 uker
 
Går lenge mellom hver oppdatering ser jeg :p
Er nå 39+2 og det er bare 8(!!) dager igjen til termin! Helt sykt hvor fort siste ukene har gått. Jeg er mye plager meg ryggvondt og går derfor til fysioterapaut/manuellterapaut 1-2 ganger i uka i tillegg til at jeg er med på gravidsvømming en gang i uka :) Ellers begynner jeg ikke akkuratt å bli lei, for det har fortsatt ikke gått helt opp for meg at vi skal ha en baby, men jeg gleder meg så enormt til å treffe henne at jeg begynner å bli utolmodig :banghead: Men i bunn og grunn elsker jeg gravidmagen min :Heartred

Tror jeg må belage meg på å gå noen dager over termin, for her er det lite tegn til fødsel. Fikk noen bloddråper på papiret da jeg tørket meg i dag tidlig, men ellers ingenting. Håper det stemmer med det jordmor sier at det er et modningstegn og kan bety at fødsel nærmer seg! Men før riene kommer tør jeg ikke håpe på noe :p
 
Går lenge mellom hver oppdatering ser jeg :p
Er nå 39+2 og det er bare 8(!!) dager igjen til termin! Helt sykt hvor fort siste ukene har gått. Jeg er mye plager meg ryggvondt og går derfor til fysioterapaut/manuellterapaut 1-2 ganger i uka i tillegg til at jeg er med på gravidsvømming en gang i uka :) Ellers begynner jeg ikke akkuratt å bli lei, for det har fortsatt ikke gått helt opp for meg at vi skal ha en baby, men jeg gleder meg så enormt til å treffe henne at jeg begynner å bli utolmodig :banghead: Men i bunn og grunn elsker jeg gravidmagen min :Heartred

Tror jeg må belage meg på å gå noen dager over termin, for her er det lite tegn til fødsel. Fikk noen bloddråper på papiret da jeg tørket meg i dag tidlig, men ellers ingenting. Håper det stemmer med det jordmor sier at det er et modningstegn og kan bety at fødsel nærmer seg! Men før riene kommer tør jeg ikke håpe på noe :p

Masse lykke til med innspurten[emoji173]️ håper hun kommer snart[emoji7][emoji7]
 
Takk :Heartred:Heartred Ja, det hadde vært fantastisk om hun kom i løpet av de neste dagene! :D Du har vel ikke mange dagene igjen du heller?? :happy:

Jeg er «bare» 36+0, så er en god stund igjen her! Så får bare smøre meg med tålmodighet[emoji12][emoji12][emoji12]
 
Jeg er «bare» 36+0, så er en god stund igjen her! Så får bare smøre meg med tålmodighet[emoji12][emoji12][emoji12]
Det går fort :D Er ikke lenge til han kan komme når som helsthelst! Satser på at dagene frem til da går fort :D:love7
 
Det går fort :D Er ikke lenge til han kan komme når som helsthelst! Satser på at dagene frem til da går fort :D:love7

Sant det[emoji7][emoji7] han må gjerne komme litt før, sålenge han venter til etter 37+0[emoji7]
 
Håper alt står bra til og at du nyter babyen din
 
Håper alt står bra til og at du nyter babyen din
Alt bra, men jenta lar vente på seg.. Overtidskontroll i dag (7 dager over termin), og stor sannsynlighet for igangsettelse. Har fått time til det mandag kl. 8, så blir en spennende helg :) Får ikke dra fra sykehuset før etter vesla er født, uavhengig av hvor lang tid det kan ta, så da drar vi hjem igjen med en baby :Heartred
Håper du nyter livet som mamma, og at alt er bra med jenta di! :love7
 
Så spennende!
Masse lykke til! Du har aldri vært nærmere!!!

I september-gruppa var det mange som ble satt igang og som brukte lang tid vet jeg.
Håper du får en fin opplevelse, snart er ventetiden over
 
I går kom endelig jenta vår:Heartred Var da 41+6 (10 dager over tiden) så siden snuppa ikke hadde hastverk ble jeg satt i gang. Skulle egentlig få tabletter, men så ble det endring i planene, og jeg fikk ballong ca klokken 9 om morningen. Etter 2,5 time falt den ut, og jeg hadde da 2cm åpning, så jm tok vannet. Etter ca en time (ca 1245) fikk jeg drypp, og riene begynte å bli veldig vonde ca 1430 (midt i vaktskiftet:p). Den nye jordmora undersøkte meg kl 15, og da hadde jeg 5cm åpning. Riene var da veldig vonde, men pga igangsettingen kunne jeg ikke få bruke badekar (pga. strøm). Sykehuset her tilbyr ikke lystgass, så da gjenstod epidural. Jm ville vente litt fordi det til nå hadde gått så fort, noe jeg synest var grusomt der og da. Ca 1515 gikk vi inn på fødestua, og ca 1540 hadde jeg 8cm åpning. Da var riene veldig heftige, og jeg måtte stå med prekestol for å holde ut. Klarte ikke å ligge/sitte. Dette hjalp nok, for like før 16 kjente jeg behov for å trykke. Kl. 16:08 ble prinsessa født :Heartred 20min før jm lovde ny vurdering av epidural :hilarious: Så det ble en rask fødsel uten smertelindning :) Fordi hjerteslagene sank en del på slutten ble jeg klippet, og måtte sy. Det var grusomt vondt, og jeg skulle helst vært foruten siden det ikke hadde vært nødvendig hadde det ikke vært for at lille ble stresset. MEN absolutt verdt det selvsagt ;) Nå nyter vi jenta vår på familierom, og prøver å ta innover oss alt som har hendt siste dagene :Heartred
 
Back
Topp