Vegen mot våre små ♥️

12+0 og hurra for det :)
Ryggen verker, blodtrykket er syykt lavt så jeg nesten besvimer om jeg står lenge, og kvalmen titter innom i ny og ne selv om den er mye bedre etter all dopet! Og for å toppe det hele er jeg så sykt trøtt.. Sover gjerne 16t i døgnet..

I morgen er det jordmorkontroll før nyheten sprekker for kommende tanter og onkler. Det gledest!
Nå skal jeg ta meg en blund for å klare å overleve her. Tenk neste milepæl er oul!!

Mine milepæler:

- 5+0 - Grensen for kjemisk :love2
- Uke 8/9 - TUL :love2
- Uke 12+0 :love2
- Uke 18/19 - OUL
Så utrolig å være kommet hit! Gratulerer så mye!!:joyful::Heartbigred
 
Gratulerer med 12 uker
 
15+1 i dag og er mye sliten og har vond rygg for tiden. Jobber bare 40%, men er likevel nesten helt uutholdelig å vere på jobb etter et par timer. Ryggen svikter så fort :( Nå er det bare 5 dager på jobb igjen før det er sommerferid, så jeg skal nok holde ut! Like etter sommerferiestart er det OUL og så ferietur :D
På tirsdag er det ny jordmorkontroll, så håper å få høre hjertelyd da.

Mine milepæler:

- 5+0 - Grensen for kjemisk :love2
- Uke 8/9 - TUL :love2
- Uke 12+0 :love2
- Uke 18+1 - OUL
 
16+3 i dag og over 40% av graviditeten er over! Nå begynner det å gå fort her. Denne uka har vi hatt mye besøk av familie som har passet vesla da mannen sin perm er over. Litt styr med mye besøk, men deilig med avlastning. Til helgen kommer mine foreldre, og midt i uka kommer svigermor. Og om under ei uke er det siste skoledag! Litt trist da jeg ikke får fortsette på samme skole nesteår (budsjettkutt). Så det blir siste dagene med elevene og de flotte kollegane mine neste uke. 24. juni er det oul, og fredagen den uka drar vi på ferie.

Tirsdag var jeg hos jm og fikk høre hjertelyd! Hadde ekstra opfølging pga. Hg, men er blitt mye bedre nå! Ellers går dagene som normalt. Frøkna på 1,5 har desverre fått pollenallergi som pappaen og må få mikstur hver dag. Håper den hjelper. Ikke kjekt å se øyne og nese renne og renne når vi går ut. Hun elsker jo å vere ute!
 
19+0 og plutselig nærmer jeg meg halvvegs!! Det er helt sykt! Tiden har gått veldig fort, men samtidig supertregt.. Hjelper litt at jeg hoppet hele 6 dager frem i dag da :hilarious:

I dag var det til for OUL og det gikk kjempeflott! Mannen fikk desverre ikke vere med, men han tok det veldig fint. Mini i magen har det veldig bra og er utrolig aktiv. Jm slet med å få gode bilder da det alltid var en arm eller fot i veien :p Fikk jm til å skrive kjønnet på en lapp og så kikket vi på den sammen når jeg kom hjem til mannen.
IMG_20200624_121132.jpg

Og i magen bor det en liten lillebror :Heartblue:Heartblue
Mannen ble mildt sagt suuuperstolt! Tenk så heldige vi er :Heartred
 
Last edited:
Gratulerer med 19 uker og en fin lillebror på vei
 
31+4 i dag, og lurer på hvor dagene i svangerskapet har blitt av? Det går skummelt fort, og jeg har nå bare 20(!) arbeidsdager igjen før permisjon! Formen er helt ok, men sliter med bekkenet, og er mye sliten. Gikk derfor ut i 50% sykmelding for ei uke siden. Skal teste ut dette frem til høstferien, og så får vi se hva som skjer etter det.
Mini i magen er veldig aktiv, og det begynner å bli slitsomt med turningen på nattestid, men prøver å legge meg tidlig, så jeg kan kose meg med det uten at det går ut over søvnen:)

Ellers er vi absolutt ikke klare for en baby :p Vuggen, bedsiden, bilstolen, bagdelen til vogna og diverse annet står fortsatt lagret hos besteforeldrene da vi har lite bodplass. Ikke et eneste klesplagg er vasket, og det gjenstår litt på kjøpelisten. Pga. ukependlinga tar det lang tid før jeg får gjort ting, så satser på en effektiv ferie :p På denne tid i graviditeten med storesøster var jo nesten alt klart :hilarious: Jaja, om han er like treg som søstra kommer han ikke før 1. eller 2. desember uansett, og det er jo en stund til!

Håper det står bra til med alle dere fine damer der ute:Heartred:Heartblue:Heartpink
 
Vi skrudde opp bedside en ukes tid før lillebror kom og stellebordet bare et par dager før igangsetting... vognbagen var ikke klar før etter vi kom hjem..
 
36+0 i dag og nøyaktig en mnd igjen til termin:nailbiting: I dag fikk jeg pakka fødebagen klar. Selv om jeg nok tror det er litt vel tidlig tenker jeg den bare kan stå klar. Skader ikke. Eneste som mangler der er kamera, hentesettet og noen ullklær til mini som er til vask :) Denne gangen har jeg med under halvparten av det jeg hadde med sist. Er såå glad for at jeg etter sist fødsel skrev en liste med ting vi fikk bruk for og ikke, for da pakker jeg bare det nødvendige. Pappaen får ikke vere med på barsel, men kan komme på besøk to timer for dagen, så han får heller hente ting da :p

Ellers er jeg i 100% sykmelding, og er veldig glad for det. Jeg trenger litt rolige dager kjenner jeg!
Julegavehandelen er også snaart i boks. Konkrekte ønsker fra familien gjore det heldigvis veldig lettvint i år. Nå er det bare litt vask av utstyr igjen, og så skal vi om et par uker starte med skikkelig grundig husvask og julekakebaking:D Jenta på 2 skjønner heldigvis ingenting av at vi tjuvstarter jula. Er greiest slik med termin i slutten av november :p
 
Lykke til med innspurt
 
39+6! Hvor sykt er ikke det..?!
Nå er det bare 4 dager til termin, og 15 dager til vi har en baby (dersom han kommer på maks overtid).
Nå er vi veldig klare alle mann. Huset er vasket, julepynten kom opp i helga, julekakedeig er ferdiglaget og fryst (så de er ferske til jul), babyutstyret er vasket og klart, fødebag og stelleveske er klar, og jeg har omsider fått levert eksamen i et nettstudie jeg tar på si. Hva mer skal jeg finne på? Mangler riktignok å re opp til barnevakten. Dersom fødsel starter på natten må hun sove hos oss, og jeg prioriterer ikke å re opp seng mellom riene akkuratt.. Må også gi henne en kort innføring i hvordan bilstolen funker, så hun kan hente/levere i bhg om det trengs :)

Begynner å bli lei av å vente på lillebror, samtidig som jeg prøver å nyte hver dag jeg får ha han inni magen! Savnet så sykt å gå gravid like etter frøkna ble født. Nå vet jeg ikke om jeg får oppleve det igjen heller. Usikker på hvor mange barn vi vil ha. Så prøver å nyte bevegelser og spark, og kose meg med kula så lenge jeg har den:Heartred tenk at han snart er her...
 
39+6! Hvor sykt er ikke det..?!
Nå er det bare 4 dager til termin, og 15 dager til vi har en baby (dersom han kommer på maks overtid).
Nå er vi veldig klare alle mann. Huset er vasket, julepynten kom opp i helga, julekakedeig er ferdiglaget og fryst (så de er ferske til jul), babyutstyret er vasket og klart, fødebag og stelleveske er klar, og jeg har omsider fått levert eksamen i et nettstudie jeg tar på si. Hva mer skal jeg finne på? Mangler riktignok å re opp til barnevakten. Dersom fødsel starter på natten må hun sove hos oss, og jeg prioriterer ikke å re opp seng mellom riene akkuratt.. Må også gi henne en kort innføring i hvordan bilstolen funker, så hun kan hente/levere i bhg om det trengs :)

Begynner å bli lei av å vente på lillebror, samtidig som jeg prøver å nyte hver dag jeg får ha han inni magen! Savnet så sykt å gå gravid like etter frøkna ble født. Nå vet jeg ikke om jeg får oppleve det igjen heller. Usikker på hvor mange barn vi vil ha. Så prøver å nyte bevegelser og spark, og kose meg med kula så lenge jeg har den:Heartred tenk at han snart er her...
Masse lykke til med siste innspurt :) Nå som du er ferdig med alt og alt er pakket og klart så tenker jeg at du burde bruke de siste dagene før babyen kommer på å nyte tiden alene. Sove masse og spare inn energi:Heartred:Heartred Dere har en veldig koselig tid i vente. Fikk selv barn i november ifjor, og det var så koselig å feire med nyfødt baby :D Bare å glede seg :)
 
Takk for det :Heartred Hvordan går det med deg??
Det går med meg:love017 vært litt de siste ukene med innleggelse, modningssprøyter, for kort livmorhals og nå sist kontroll bekymring for veksten og 2 blodgjennomstrøminger på tv 2. Men utenom det går det kjempe bra og vi er så takknemlig for hver dag de holder seg trygt inni der❤ veldig spent på ny kontroll i morgen, da vet vi mer❤

Gleder meg til å lese hvordan fødsel går hos deg om du vil dele! Utrolig spennende tider! Heier på deg!:smiley-angelic003:Heartred
 
Back
Topp