Jeg klarer ikke huske heeelt ,har vel hatt 6 øyeoperasjoner, å vanskelig å skille de,hehe!:)
Men mener ganske sikkert å huske at i 3-4 uker etterpå måtte man ta det med ro, ikke løfte tungt og sånn. Husker jeg måtte se mest mulig ned i dagene etter operasjonen, for å få tyngdekraften til å presse silikonen på plass. Så lå mest på mage i senga:)
De bruker vel ofte silikon eller gass for å legge press på den, å tror de med gass "må" ligge sånn at man ligger på mage å ser ned på en måte. Delte rom med ei som lå på spesialseng,hun hadde gass i øye:)
Jeg har vært operert for grå stær og fjerna etterstær, det er en vanlig "komplikajon" av øyesykdommer,for øye blir sliten på en måte.
Å operere øye er ikke noe særlig vondt ,hadde det fint etter operasjonen, stingene stikker såklart, å er styr med alle dråpene. I tillegg er man jo ganske lysømfintlig, siden man får sånne dråper for å utvide pupillen noen dager etterpå.
Alt i alt synes jeg det gikk veldig bra, mindre smertefullt og plagsomt en jeg frykta, å ikke minst, fikk synet tilbake!:)
Masse lykke til til pappaen din!