Nett&lett babyvogn til sydenreiser

MissSiddis

Forelsket i forumet
Tenker oss en tur til Spania neste måned men da vi har ganske stor vogn (silver cross Elegance) så blir den litt upraktisk å drasse rundt på i syden så har dere noen å anbefale?
Tenker å kjøpe el låne ei brukt.... må være baby del, hun er bare 2 mnd og jeg må ha henne mot meg ikke som sportsdel....

Håper på tips og erfaringer:)

Kanskje et understell til bilsetet (som bør være med på flyet for babyens sikkerhets skyld) kunne vært en idé?
Evt. sjekke om det finnes noe sted som låner/leier ut der nede, eller selger brukt? :)

Denne er veldig fin, men jeg vet ikke hvor godt den egner seg for så små babyer. Den kan ihvertfall vendes, og kalesjen dekker veldig godt, pluss at det er plass til ting bak og under på trillen. :)
http://www.babybanden.no/products/njoy-up-trille-mvendbar-sittedel

Hei og takk for tips:)

På flyet sitter hun i vårt fang siden hun er så liten, men har nok med bilsete til bussturen om ikke reise selvskapet leier ut dette, har ikke bestilt ferie enda men tenker å dra om sånn 2 uker.

Jeg må ha henne mot meg i vogna,ikke forover vendt og har blitt tipset om Babyzen Jojo sin vogn,den får vi ha med inn på flyet så er jo helt genialt! Satser på å finne på Finn for blir litt dumt å kjøpe ny når det bare er ekstra vogn: p

https://www.babyzen.com/en/

Dere bør ha henne i bilstolen under flyturen utenom amming. Jeg hadde aldri stolt på noe som leies ut av sikkerhetsutstyr.
Vogn er noe annet. :)
Den vognen jeg linket til kan snus begge veier, både mot deg og fra deg. :)

Babyzen har også sånn adapter til bilsete. Anbefaler ta med bilsete, mye bedre for baby på flyet og i bil. Ville ikke stolt på det man får på slike feriesteder.

Babyzen har også sånn adapter til bilsete. Anbefaler ta med bilsete, mye bedre for baby på flyet og i bil. Ville ikke stolt på det man får på slike feriesteder.

Nei er ikke noe jeg tar forgitt, hører med reise selskapet om det er 100% at de har bilsete,vis ikke tar vi bare med vårt eget.

Tar ikke dette med på flyet uansett for hun har jo ikke sete(?) Det er et par timer med fly og klarer fint å ha henne i fanget og få pappen til å valse litt rundt i flyet. Har pratet med flere mødre som heller ikke bestiller sete til baby, hun er to mnd og kan ikke sitte så uansett om jeg hadde hatt sete og stol til henne hadde jeg ikke latt henne sitte i dette hele flyturen, ikke bra for baby å sitte for lenge i bilstolen så liten:) Forstår hva dere mener om sikkerhet osv altså- jeg bare hadde ikke latt henne sitte så lenge i sete og når jeg har flydd tidligere (ofte) har jeg sett bare sett mødre med baby i fanget. Hadde hun vært større hadde jeg hatt med bilstolen til henne såklart- men som sakt- hun ligger mest i fanger og på bryst, og fullammer:)

Nei er ikke noe jeg tar forgitt, hører med reise selskapet om det er 100% at de har bilsete,vis ikke tar vi bare med vårt eget.

Tar ikke dette med på flyet uansett for hun har jo ikke sete(?) Det er et par timer med fly og klarer fint å ha henne i fanget og få pappen til å valse litt rundt i flyet. Har pratet med flere mødre som heller ikke bestiller sete til baby, hun er to mnd og kan ikke sitte så uansett om jeg hadde hatt sete og stol til henne hadde jeg ikke latt henne sitte i dette hele flyturen, ikke bra for baby å sitte for lenge i bilstolen så liten:) Forstår hva dere mener om sikkerhet osv altså- jeg bare hadde ikke latt henne sitte så lenge i sete og når jeg har flydd tidligere (ofte) har jeg sett bare sett mødre med baby i fanget. Hadde hun vært større hadde jeg hatt med bilstolen til henne såklart- men som sakt- hun ligger mest i fanger og på bryst, og fullammer:)

Det er ikke alle som vet at det er sikrest å ha babyen i bilsete på flyet (utenom ammingen så klart), og det er mye farligere for babyen å være på fanget.
Det er ikke noe problem å ha babyen i setet noen timer av gangen, så lenge man tar pauser, og det blir det jo naturlig ifht mating. :)

Det er ikke alle som vet at det er sikrest å ha babyen i bilsete på flyet (utenom ammingen så klart), og det er mye farligere for babyen å være på fanget.
Det er ikke noe problem å ha babyen i setet noen timer av gangen, så lenge man tar pauser, og det blir det jo naturlig ifht mating. :)

Barnet er nok sikrest i sitt eget sete,i babystol ja, og h*n kan sitte i den med pauser ja.

Håper jeg klarer å finne ei brukt Babyzen vogn før avreise, den hadde vært super men ser at det ikke er mange til salgs, ivertfall ikke i området men men....

Om du ikke har planer om å ta med bilsete inn på flyet anbefaler jeg deg sjekke ut babyombord og deres løsninger (for både veldig små babyer og litt større. Blant annet en fin "hengekøye".

Vi har også bestilt feire da minsten kommer til å være ca 8 uker, skal være borte i over 2 uker og var viktig med ei god vogn, så jeg har faktisk kjøpt ei brukt Bugaboo camelon, fikk den til 1500 på Finn. Da får jeg god bag som jeg Evt tenker å bruke som seng om kvelden:) ville heller ikke ta med "hovedvogna"..

Hører flere klager over at flyebaby(hengekøya) ikke passer på alle fly og at hvis personen foran tar ned setet blir det ikke plass...

Vi drar til gran canaria om 1 mnd og da er lillemann 5 mnd. Vi skal ikke ha med bilstol da 6 timer er alt for lenge til å sitte i bilstol...

Er spent på hvordan det går,men håpet på at lille får sove ihvertfall ;)

Vi har med mountain buggy trille som har forskjellige ligge og sitte hakk :)

Hører flere klager over at flyebaby(hengekøya) ikke passer på alle fly og at hvis personen foran tar ned setet blir det ikke plass...

Vi drar til gran canaria om 1 mnd og da er lillemann 5 mnd. Vi skal ikke ha med bilstol da 6 timer er alt for lenge til å sitte i bilstol...

Er spent på hvordan det går,men håpet på at lille får sove ihvertfall ;)

Vi har med mountain buggy trille som har forskjellige ligge og sitte hakk :)

Jeg har hatt fly baby med på charterfly, da føler jeg at sitteplassen til baby blir så bratt pga avstanden er så liten frem til setet foran.
Men har og brukt det på langdistanse fly, og da funket det supert

Vi gikk til innkjøp av Babyzen 0+ og den er helt genial! Testa den på IKEA her om dagen og jenta vår elske den og det gjør vi også:) Også går den som håndbagasje- helt genialt!:)

Anbefaler deg babyzen yoyo 0+. Vi har brukt den på reise og på senter osv fra vår lille ble født. En genial vogn på reise. Du får ha den med deg inn i flyet som håndbaggasje [emoji2]

Ja, vi har kjøpt den- helt awsome!:)

Så bra! Vi bruker vår enda (6+) delen til vår på snart 2 år. Har fortsatt 0+ delen så den blir tatt i bruk når minstebaby kommer i mai [emoji2] Vi har tilog med hatt vognen med på campingferie til Danmark, funker supert til det også [emoji5]

Back
Topp