Nesting - redebygging pågår - September 2014! :)

Vi har handlet:
Stokke crusi vogn
Stokke tripp trapp stol m new born seat

Baby bjørn bæresele

Baby bjørn vippestol
Stokke bade balje m/ sitte del

Besafe izi sleep bilsete


Sprinkel seng fra ikea med skuffer under, litt klær og tutter, baby call og vugge(arvegods).

Men føler alikevell at jeg mangler sååå mye og begynner faktisk å stresse litt, selv om jeg vet at jeg har god tid. Er kontroll freak og må ha alt på plass god tid før ting skjer og må ha kontroll på alt. Men det har jeg ikke nå og mangler både dyner og puter, sengtøy, vognpose, bilpose, stellebord og alt ekstra utsyr som termometer og flasker osv. Og mye mer...



Sent from my iPhone using BV Forum

Stokke! <3 Har selv newborn settet og badebalja med den spebarnsstøtta i, gode løsninger begge to! Kunne veldig tenkt meg prøve vogn en gang også, men det er for små hjul til at vi kan ha det som daglig vogn her oppe på fjellet ;) Også er de litt dyre og bare ha til shoppingvogn.. men en dag.. en dag :)
 
Har kjøpt dundyne til seng og vogn i dag, samt sengekant og sengetøy. 30% på alt til baby og barn på Kid! :)

Men så mye forskjellig laken det var å velge mellom? Vanlig strech laken, flanell laken, strech tisselaken, tisseunderlag, madrassbeskytter med tisseunderlag osv. Hva bør man ha? Endte opp med å ikke kjøpe laken foreløpig :p

Anbefaler tisselaken/tisseunderlag under strech laken..er helt utrolig deilig å slippe madrassvask hver gang det er en lekkasje :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Vi har vært å bestilt vogn, vognposer, babycall, og stellebord :)
bilstol, krybbe, sengtøy, dyner og puter, og lekegrind har vi arvet så det står klart, seng skal vi kjøpe straks barnerommet er klart :)
foreløpig er det bare et tomt rom som mangler to vegger. Men regner med det blir klart i løpet av sommeren :)
Skal bytte et vindu og legge varmekabler, male og stelle i stand <3
så ja. Nestingen er i gang hehe.
Driver også og hekler sengeteppe til lille. Bare 10 bestemorruter igjen :)
Og når stellebordet er i hus så skal jeg begynne å bestille de gratis babypakkene.
Og sikkert litt mer klær hehe.
 
Kjenner at jeg henger litt etter mange av dere jeg.... :p Nå har jeg jo det meste (tror jeg), men kommer jo ikke til eskene på enda en mnd, så har jo null oversikt egentlig...... Nesten jeg blir litt stressa... Selv om det kjennes som en halv evighet til slutten av september da!!!
 
Har kjøpt dundyne til seng og vogn i dag, samt sengekant og sengetøy. 30% på alt til baby og barn på Kid! :)

Men så mye forskjellig laken det var å velge mellom? Vanlig strech laken, flanell laken, strech tisselaken, tisseunderlag, madrassbeskytter med tisseunderlag osv. Hva bør man ha? Endte opp med å ikke kjøpe laken foreløpig :p
Vet ikke hva man bør jeg, men jeg hadde en form for tisselaken og et stretchlaken oppå der til junior og kommer sikkert til å ha det samme denne gangen. Men i begynnelsen lå lammeskinnet oppå der igjen da! :)
 
Stokke! <3 Har selv newborn settet og badebalja med den spebarnsstøtta i, gode løsninger begge to! Kunne veldig tenkt meg prøve vogn en gang også, men det er for små hjul til at vi kan ha det som daglig vogn her oppe på fjellet ;) Også er de litt dyre og bare ha til shoppingvogn.. men en dag.. en dag :)

Vi hadde nok kanskje ikke valgt stokke vognen hvis ikke svigerfar hadde betalt den :p han har lovet å kjøpe vogn til alle barnebarna (førstefødte) :p så da tok vi en vi egentlig ikke har råd til selv :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi hadde nok kanskje ikke valgt stokke vognen hvis ikke svigerfar hadde betalt den :p han har lovet å kjøpe vogn til alle barnebarna (førstefødte) :p så da tok vi en vi egentlig ikke har råd til selv :p


Sent from my iPhone using BV Forum

Hahaha, så smart! :D Er jo veldig lekker da, og den fargen! <3
 
Kid har tilbud ut mai så jeg på nettet :)
 
Da blir det nok en tur på Kid også da. ;) Var en tur innom Princess også å kjøpte laken og diverse. Får aldri nok laken!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Har handlet en del babyklær, ellers lite annet. Har enda ikke bestemt oss for vogn enda, det er så vanskelig å bestemme seg! Men vil gjerne ha det på plass snart.
På søndag satte jeg meg ned og sydde babynest :) Det tok litt tid, men var ikke så vanskelig egentlig. Koselig å ha noe hjemmelaget også!

image.jpg
 
Hvor finner man oppskrift på babynest? Har en venninne som er super flink til og sy og tenkte og spørre henne :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Bare google så kommer det opp masse oppskrifter :)
Tenkte også å lage babynest til lille.
Har lyst å lage et super søtt og jentete, men så tenker jeg at det kan være lurt å lage et kjønnsnøytralt i tilfelle nestemann blir gutt. veldig usikker...
 
Har handlet en del babyklær, ellers lite annet. Har enda ikke bestemt oss for vogn enda, det er så vanskelig å bestemme seg! Men vil gjerne ha det på plass snart.
På søndag satte jeg meg ned og sydde babynest :) Det tok litt tid, men var ikke så vanskelig egentlig. Koselig å ha noe hjemmelaget også!

Vis vedlegget 61310

Så fint! Jeg er så lite handy slik så jeg bestilte sist, og det var kjempesmart! Lillemor er slik at hun helst må ha nesa opp mot en klut/kant for å sove så hun lå så godt i det! :)
 
Bare google så kommer det opp masse oppskrifter :)
Tenkte også å lage babynest til lille.
Har lyst å lage et super søtt og jentete, men så tenker jeg at det kan være lurt å lage et kjønnsnøytralt i tilfelle nestemann blir gutt. veldig usikker...


Jeg og tenkte jeg ville ha noe i veldig blått eller lignende, men tenkte også på at det kanskje er lurt med kjønnsnøytralt :p så vi får se hva det blir til :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her kjøpt denne vinhyllen til å sette på ene delen av den brede kommoden jeg tenker å bruke som stellebord :)
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40190140/

02_114848820.jpg


Da blir det babyklær i kommoden, denne på ene siden og stelling på andre siden. Og ja jeg skal selvsagt sikre babyen med lister på sidene slik at hun ikke kan trille utfor ;)
Og så blir det litt stelleprodukter og lignende i hylla, og i skuffene :) Er bare å ta etpar ting opp i hylla etterhvert som det tømmes, så slipper jeg å rote etter det nedi skuffene mens hun ligger på stellebordet :)
 
Jeg og tenkte jeg ville ha noe i veldig blått eller lignende, men tenkte også på at det kanskje er lurt med kjønnsnøytralt :p så vi får se hva det blir til :p


Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ville også egentlig lage et kjønnsnøytralt nest mtp en evt nr 2, men i butikken jeg var hadde de enten bare veldig jentete stoffer eller så passet det ikke til baby. Så da ble det et plain blått og hvitt :) får heller ta vare på mønsteret og lage nytt hvis det blir jente senere, det blir vel slitt av vask og slikt uansett!
 
Sånn babynest kommer jeg til å lage veldig jentete, for det er ikke så dyrt å lage et nytt et hvis en evt neste blir en gutt :) Og mange av teppene er kjønnsnøytrale, og så har jeg noen som er veldig jentete også.
Vil ha noe spesielt til jente, og noe litt mer nøytralt.
 
Back
Topp