Nesting - redebygging pågår - September 2014! :)

Vognen ble med hjem fra sverige i mars da jeg fant drømmevognen :)
Ellers har jeg handlet tripp trapp stol med newborn sete, babycall, badebalje og dyne når det var tilbud :)
Har kjøpt litt klær selv, men fått mye av mamma som blir bestemor for første gang :p
 
Vi har kjøpt Emmaljunga double monkey, det er fjorårets modell av Emmaljunga Viking på en måte. :)
Hadde egentlig bestemt meg for TFK, og det ER mulig jeg kommer til å angre på det valget da Emmaljungaen virker mye mer klumpete og er sikkert en del tyngre. Men da får jeg evt. bytte etter hvert, akkurat nå virker den veldig rett for oss da jeg vil ha mulighet til å ha begge mot meg :)

Kun illustrasjonsbilder hentet fra google her, ikke henta vår enda :)

Vis vedlegget 60513

Vis vedlegget 60514

jeg skal også ha emmaljunga søskenvogn, har tenkt på viking, men synes monkey er finere.. Vet du om sportsdelen er noe større på en av dem? Skal en tur til forhandler etterhvert, men er litt utålmodig :p
For meg er det viktig at bagdelen er stor nok for babyen hele vintern. altså helst fram til mars. og at storesøster skal sitte godt i sportsdelen ho blir da 2,5-3år.. og begge mot meg er et must :) har også hørt at det komemr en ny viking til våren/sommern?
 
ellers så har vi tenkt å kjøpe: lekegrind 6kanta, ny flaskekoker, men det er ikke noe hast enda, så får storesøster ny seng så babyen får springkelsenga, skal snart sortere og vaske klær ;) så spe på med noe nytt hvis det trengs, jeg og samboer har veldig ulik smak når det gjelder klær.. -.- han liker rosa,grå og beige, jeg liker svart, lilla, og cyanblå :p
 
jeg skal også ha emmaljunga søskenvogn, har tenkt på viking, men synes monkey er finere.. Vet du om sportsdelen er noe større på en av dem? Skal en tur til forhandler etterhvert, men er litt utålmodig :p
For meg er det viktig at bagdelen er stor nok for babyen hele vintern. altså helst fram til mars. og at storesøster skal sitte godt i sportsdelen ho blir da 2,5-3år.. og begge mot meg er et must :) har også hørt at det komemr en ny viking til våren/sommern?

Monterte opp vogna i sta. Bagen var lang og god, men sportsdelen var smaaal.. Den er passe til vesla, men spørs hvordan den blir med pose i! Kan ta bilder litt senere. Gudameg for en koloss, gikk verken gjennom døra eller i bilen.. Haha.. Men den var fin da ;)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Monterte opp vogna i sta. Bagen var lang og god, men sportsdelen var smaaal.. Den er passe til vesla, men spørs hvordan den blir med pose i! Kan ta bilder litt senere. Gudameg for en koloss, gikk verken gjennom døra eller i bilen.. Haha.. Men den var fin da ;)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Hjelpes, ikke gjennomdøra? Bra vi har dobbeltdør på verandaen.. men så upraktisk i vinter :p Finner vel ut noe :p
 
Her har vi nettopp kjøpt hus etter å ha bodd midlertidig en periode, så her blir det ikke ordentlig nesting før vi overtar. Har allikevel fått litt i hus allerede, og har en del planer. Holder på å strikke på teppe nummer to, Svigermor og Mamma skal begge strikke klær, har kjøpt inn litt klær i str 50/56 og bestiller vogn til uka. Vugge for vi låne og en del utstyr arver jeg fra søstra mi :) Vil selv prøve å kjøpe en del brukt (etter å ha svidd av alle pengene på hus :p), men er usikker på hva man evt ikke bør kjøpe brukt, utenom madrass og bilstol. Hva tror dere om å kjøpe brukt voksipose? Jeg er usikker. Gleder meg til å begynne å lage til barnerom i nyhuset :)
 
Her har vi nettopp kjøpt hus etter å ha bodd midlertidig en periode, så her blir det ikke ordentlig nesting før vi overtar. Har allikevel fått litt i hus allerede, og har en del planer. Holder på å strikke på teppe nummer to, Svigermor og Mamma skal begge strikke klær, har kjøpt inn litt klær i str 50/56 og bestiller vogn til uka. Vugge for vi låne og en del utstyr arver jeg fra søstra mi :) Vil selv prøve å kjøpe en del brukt (etter å ha svidd av alle pengene på hus :p), men er usikker på hva man evt ikke bør kjøpe brukt, utenom madrass og bilstol. Hva tror dere om å kjøpe brukt voksipose? Jeg er usikker. Gleder meg til å begynne å lage til barnerom i nyhuset :)
Gratulerer med nytt hus!!! Her har vi bygd på, så blir spareformen av redebygging her også, men så har jeg jo det meste etter storebror.

Vi fikk overta en brukt voksipose til Junior (den var ikke så mye brukt da og vi vasket den selvfølgelig før bruk - tenker det er forskjellen i forhold til madrass, som ikke er så lett å vaske). Skal bruke den samme til lille i magen. Og vi kommer nok til å overta brukt bilstol også, siden gudbarnet vårt må bytte stol et par mnd før lille kommer til verden. Den stolen er jo bare ca et år gammel og vi kjenner jo de som har brukt den godt, så det kjennes ikke utrygt. Men vet ikke om jeg ville overtatt bilstol etter noen jeg ikke kjente og stolte på.....
 
Hjelpes, ikke gjennomdøra? Bra vi har dobbeltdør på verandaen.. men så upraktisk i vinter :p Finner vel ut noe :p

Vi har ikke det engang.. Såå da må jeg sikkert ha understellet stående ute i garasjen og bare klikke på delene ettersom.. Hvert fall bagen. :eek:
Håper lillemor blir supersprek snart så vi kan bruke enkeltvogn og ståbrett! :p

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Det som er med madrasser er at det kan være rester av urin/avføring/spy/svette og spesielt hvis de havner sovende på magen så kan de puste det inn og er man uheldig fører det til krybbedød. Men en pose kan man jo hive i maskin :) dessuten ligger jo ansiktet fritt.

Men madrasser også kan man beskytte med tisselaken og overmadrass for å hindre at det kommer ting ned i madrassen :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har ikke det engang.. Såå da må jeg sikkert ha understellet stående ute i garasjen og bare klikke på delene ettersom.. Hvert fall bagen. :eek:
Håper lillemor blir supersprek snart så vi kan bruke enkeltvogn og ståbrett! :p

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Er ikke lett å bestemme seg. og så går det mot vinter den første tida.. så føler jeg må ha noe tett og godt til begge to i begynnelsen, selv om ho største er egentlig veldig flink å gå... men tenk så koselig det blir å trille søskenvogn :D
 
Gleder meg til å begynne jeg også!
Handlet litt klær på ferie, men blir nok ikke å kjøpe vogn, stellebord, seng, vippestol osv osv før i juli/august. Da får jeg engangsstønad.
Og hvor i all videste verden skal jeg gjøre av alt sammen :eek:


ja, det ble jo litt nestebygging da, fikk helt overraskende vogn og bilstol av mamma og pappa :) Kjempeglad for det!!
 
Jeg kommer nok ikke til å handle noe før jeg har passert uke 30, minst! Er ikke noe glad i shopping, så jeg utsetter det så lenge jeg kan! Er ikke så mye jeg trenger heller da, heldigvis.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har ikke energi til å shoppe noe lenge. Så kjøper litt her og litt der :) og litt på nettet. Har funnet en del på tilbud da. Unntatt en sengekant som var 30% på uken etter jeg bestilte den :p

Ellers har jeg en del bodyer, et par pyjamaser og bukser. Badebalje , stellemadrass, reisetrille, bilstol Stokke new born (men mangler stolen) og bestilt vogn som kommer i juni. Må få ryddet ut av det som skal bli barnerommet også :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gratulerer med nytt hus!!! Her har vi bygd på, så blir spareformen av redebygging her også, men så har jeg jo det meste etter storebror.

Vi fikk overta en brukt voksipose til Junior (den var ikke så mye brukt da og vi vasket den selvfølgelig før bruk - tenker det er forskjellen i forhold til madrass, som ikke er så lett å vaske). Skal bruke den samme til lille i magen. Og vi kommer nok til å overta brukt bilstol også, siden gudbarnet vårt må bytte stol et par mnd før lille kommer til verden. Den stolen er jo bare ca et år gammel og vi kjenner jo de som har brukt den godt, så det kjennes ikke utrygt. Men vet ikke om jeg ville overtatt bilstol etter noen jeg ikke kjente og stolte på.....

Takk :) Det blir uvant med så mye plass! :p

Fant Voksi City på en nettbutikk i går til 1600 kr, så da slo jeg til :) Ser ut til at jeg får kjøpt bilstolpose brukt :) Har også kontaktet en selger på Finn angående bilsete, men er skikkelig i tvil om jeg bør kjøpe brukt. Hadde ikke tenkt til det i utgangspunktet, men så snakket jeg med noen jeg stoler på som mente at det var helt uproblematisk. Setet er under ett år gammelt og selger opplyser at det aldri har vært utsatt for noen smell, men det kan man jo selvfølgelig aldri vite helt sikkert... Vanskelig synes jeg.
 
Takk :) Det blir uvant med så mye plass! :p

Fant Voksi City på en nettbutikk i går til 1600 kr, så da slo jeg til :) Ser ut til at jeg får kjøpt bilstolpose brukt :) Har også kontaktet en selger på Finn angående bilsete, men er skikkelig i tvil om jeg bør kjøpe brukt. Hadde ikke tenkt til det i utgangspunktet, men så snakket jeg med noen jeg stoler på som mente at det var helt uproblematisk. Setet er under ett år gammelt og selger opplyser at det aldri har vært utsatt for noen smell, men det kan man jo selvfølgelig aldri vite helt sikkert... Vanskelig synes jeg.

Bilstoler er aldri gøy å kjøpe brukt.. Men hørte for noen år sida at man kunne teste bilstoler på naf for å se om de var skadet innvendig... Kan jo gjøre det så er du helt sikker :) Hvis dem gjør det lenger da...
 
Har kjøpt dundyne til seng og vogn i dag, samt sengekant og sengetøy. 30% på alt til baby og barn på Kid! :)

Men så mye forskjellig laken det var å velge mellom? Vanlig strech laken, flanell laken, strech tisselaken, tisseunderlag, madrassbeskytter med tisseunderlag osv. Hva bør man ha? Endte opp med å ikke kjøpe laken foreløpig :p
 
Vi har handlet:
Stokke crusi vognImageUploadedByBV Forum1399929226.586157.jpg
Stokke tripp trapp stol m new born seat
ImageUploadedByBV Forum1399929264.252031.jpg
Baby bjørn bæresele
ImageUploadedByBV Forum1399929290.717497.jpg
Baby bjørn vippestol ImageUploadedByBV Forum1399929317.069910.jpg
Stokke bade balje m/ sitte del
ImageUploadedByBV Forum1399929367.485416.jpg
Besafe izi sleep bilsete
ImageUploadedByBV Forum1399929402.522325.jpg

Sprinkel seng fra ikea med skuffer under, litt klær og tutter, baby call og vugge(arvegods).

Men føler alikevell at jeg mangler sååå mye og begynner faktisk å stresse litt, selv om jeg vet at jeg har god tid. Er kontroll freak og må ha alt på plass god tid før ting skjer og må ha kontroll på alt. Men det har jeg ikke nå og mangler både dyner og puter, sengtøy, vognpose, bilpose, stellebord og alt ekstra utsyr som termometer og flasker osv. Og mye mer...



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har kjøpt dundyne til seng og vogn i dag, samt sengekant og sengetøy. 30% på alt til baby og barn på Kid! :)

Men så mye forskjellig laken det var å velge mellom? Vanlig strech laken, flanell laken, strech tisselaken, tisseunderlag, madrassbeskytter med tisseunderlag osv. Hva bør man ha? Endte opp med å ikke kjøpe laken foreløpig :p

Er det tilbud der nå? Æsj. var innom der i helga, men så bare tilbud på gardiner :)
 
Back
Topp