Nesting humør!

Viktoria90

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Hei alle fine damer :-) Jeg er kommet inn i et skikkelig bygge-rede-humør, da jeg drømmer så mye om barseltid for tiden. Men, jeg er førstegangs, og aaaaner ikke hvor jeg skal begynne :-P De store tingene har jeg kontroll på, men hvor mye trenger jeg av klær i de forskjellige str? Hvilke type klær? Smukker, flasker, kluter, stelleprodukter. Ja alle disse småtingene, jeg klarer ikke konsentrere meg om hvor jeg skal begynne! Har kjøpt en del klær, men det er stort sett fra str 68 og opp. Er totalt nybegynner, og føler meg litt stressa :-P Driver å planlegger bryllup i mai og, så er mye å tenke på!

Vi har tenkt til å bare kjøpe inn noen ferdige klespskker fra finn i størrelse 50 og opp. Klær i disse størrelsene blir jo brukt så kort tid at de er sannsynligvis ikke slitt i det heletatt. Blir dyrt om man skal kjøpe alt nytt, spesielt når man bruker dem i så kort tid :-) I tillegg er jo klær greit å gi bort i gave, så regner med vi får litt også :-)

Greit å tenke på at vi skal ha vinterbaby da, så ull er bra ;-)

Jeg tenker at du må ha litt i str 50 men ikke mer enn 2-3 sett da det ikke er sikkert h*n får brukt det.

Ellers ville jeg hatt en del i str 56 (kanskje 5-7bodyer/bukser)
En kjøredress/dress til å ha i vognen, lue(r) ville kjøpt det i str 56 kanskje en jakke, og noen tykke sokker/tøfler til og ha på i bilen/vogna.
Sokker/strømpebukser må du ha og pysjer jeg ville hatt 4-5 stk.
Min erfaring er at du ikke trenger gensere når de er så små, da du bruker bodyer istede :)

62 kan du kjøpe litt om du vil men du har god tid til det etter babyen er født også.

10 gulpekluter
Ikke kjøp formange smokker i samme merke da de velger seg ut en favoritt (somregel) kjøp heller mer etterhvert.
Flaker trenger du ikke viss du skal amme? Isfall nok med 2 til melka du har pumpa kanskje?

Så må du ha 2-3 tepper, 2 sett med sengtøy til senga.

Eventuelt en kos/bamse :D

God shopping, kos deg!
Jeg er allerede godt i gang :p

Jeg tenker at du må ha litt i str 50 men ikke mer enn 2-3 sett da det ikke er sikkert h*n får brukt det.

Ellers ville jeg hatt en del i str 56 (kanskje 5-7bodyer/bukser)
En kjøredress/dress til å ha i vognen, lue(r) ville kjøpt det i str 56 kanskje en jakke, og noen tykke sokker/tøfler til og ha på i bilen/vogna.
Sokker/strømpebukser må du ha og pysjer jeg ville hatt 4-5 stk.
Min erfaring er at du ikke trenger gensere når de er så små, da du bruker bodyer istede :)

62 kan du kjøpe litt om du vil men du har god tid til det etter babyen er født også.

10 gulpekluter
Ikke kjøp formange smokker i samme merke da de velger seg ut en favoritt (somregel) kjøp heller mer etterhvert.
Flaker trenger du ikke viss du skal amme? Isfall nok med 2 til melka du har pumpa kanskje?

Så må du ha 2-3 tepper, 2 sett med sengtøy til senga.

Eventuelt en kos/bamse :D

God shopping, kos deg!
Jeg er allerede godt i gang :p
Herlig! Tuuuusen takk, dette hjalp veldig :-D :-D :-D

Back
Topp