Nesting, eller reiring på godt norsk?

Blomst^^

Andre møte med forumet
Nå er jeg i uke 32, og jeg kjenner på en enorm rastløshet i forhold til tusen ting jeg skulle ha gjort/har lyst å gjøre i hus før babyen kommer. Jeg har en vegg jeg vil male, et rom jeg vil reorganisere og sist men ikke minst har jeg en enorm trang til å få gutterommet til babyen 100% ferdig før han kommer! ...selv om det egentlig ikke skal brukes med det første..
Har dere noen snåle nesting historier? :)

Ingen spesielt rare historier å fortelle, bare ett stort behov for å få alt ferdig, her også:)

Med første var jeg sånn, men ikke nå. Er uke 24 og har ikke kjøpt så mye som en sokk... Merkes at det er nr to, for å si det sånn :p

Termin januar 2015

Med første var jeg sånn, men ikke nå. Er uke 24 og har ikke kjøpt så mye som en sokk... Merkes at det er nr to, for å si det sånn :p

Termin januar 2015
Samme her. Straks uke 30, ikke kjøpt en ting :p

Termin januar 2015

Det eneste jeg har ER to par med sokker! ;)
Neida, det er det eneste jeg har kjøpt frem til i går, da gikk jeg løs på flere saker!
Jeg har hatt nesting-behov siden uke 18, da folk begynte å lesse babysaker på meg :p
Da visste jeg at hvis ikke ting er lagt på plass fra begynnelsen av, så blir 55 kvm plutselig forskrekkelig lite, så vi satte på plass barneseng og slikt med en gang :)
Angrer ikke på det nå som jeg skal sy egen uro og slipper å se på annet rot enn en pose med stoff og bånd :p
Men jeg fikk nesting ikke bare i form av å fikse babysaker, men også generelt holde det ryddig, går og små-rydder hele tiden, med en gang, i stedet for å "sjaue" hver 3.-4. dag som før... Noe som er bra trening når lillemann kommer og jeg sjeldent får en time i strekk for meg selv ;p

Forrige gang hadde jeg hele babyrommet klart flere måneder før termin :P Mens denne gangen har jeg ikke hasta så veldig med å ha ting klart.. Litt fordi jeg er litt mer sliten denne gangen, og litt fordi vi har mye utsyr og sånn etter den kommende storebror, så da står det på en måte klart :) Eneste jeg mangler nå er bilstol og endel ull og fleece til bebisen ettersom hun blir en vinterbaby :)

Ja!! Er så urolig i kroppen! Vil ha alt i hus, sette ting sammen, vaske og gjør klart! Enda det er 11 uker igjen så klarer jeg ikke finne roen. Jeg må virkelig få gjøre det snart!

Ikke helt nesting tror jeg, men kjenner det skal bli godt å få handlet babyseng til helga ja. Nå er vogn og bilstol handlet så seng er eneste som mangler av store ting. Tror jeg roer meg litt når vi får opp senga og jeg kan re den opp. Da er det egentlig litt shit-samma med resten :P

Jeg var veldig opptatt av alle mulige detaljer, men da jeg lå på føden med jenta mi i armene mine måtte jeg le litt av meg selv. Alt jeg hadde vært så opptatt av de siste ukene betydde plutselig ingenting!

Usj ja fikk plutselig et helt sinnsykt behov for å få alt ferdig, eller hvertfall i hus. Gråt mine fortvilte tårer over at babyen kanskje skulle komme til verden og kanskje ikke ha det han "trengte" eller at kjøkkenskapene ikke var rene innvendig :p Dette til sambos store forundring da han faktisk ikke var fylt av hormoner og helt fint så at vi enda hadde god tid

Barnerommet er ferdig og synes det gikk litt seint en periode med oppussinga.... Men rommet skal jo ikke brukes med det første.... Hehe, men godt å ha det ferdig ;)

Jeg har mark i rumpa for å si det mildt :p har normalt mye energi og er rastløs, men nå som jeg er gravid vil jeg fikse ALT. Vi har revet kjøkkenet og holder på med montering, så det homder meg i gang hvertfall 1 uke til :D ellers er barnerommet delvis klart, mengler seng. Har et veldig behov for å starte nye interiørprosjekter.. Har en liste over alt jeg vil gjøre og kjøpe.. Er ikke billig i drift nei :rolleyes:

Hmm kansje derfor jeg har begynt på den største opprydningsprosjktet mitt ever... Tror jeg har kastet ut nærmere en container av ting nå, og ikke ferdig. Flittig bruker av finn gis bort og vil ha luft alle veier...

Har dessverre ikke plass til barnerom men må jo ha plass til barneutstyr for det om...

Så langt har jeg kastet alt av klær både jeg og samboer ikke bruker, organisert skapene og sengetøy skapene, organisert badet, ommøblert gangen, ommøblert hele stua to ganger (det inkluderer flytting av bilder på veggene), begynt å sy på en uro, vasket alt av babysaker en gang, satt opp barnesengen og fått satt på fine ting på den og holder det ryddig og pent hver dag! :p
Jeg har masse energi, for å si det sånn! :p

Har også skikkelig behov for å få ting gjort å være klar! Samtidig som jeg ikke vil være altfor tidlig. Stellebordet er skrudd sammen for lengst selvom det bare står å tar opp plass og har startet med vask av babytøy for å få det inn i skapene. Og forsatt er det to måneder i dag til termin!! Jeg har så lyst til å bli ferdig med sprinkelsengen selvom hun først skal sove i en vugge, så har ikke bruk for den sprinkelsengen før på lenge. To måneder går fort det men har jo fri ut svangerskapet så tid har jeg jo nok av :)

Så langt har jeg kastet alt av klær både jeg og samboer ikke bruker, organisert skapene og sengetøy skapene, organisert badet, ommøblert gangen, ommøblert hele stua to ganger (det inkluderer flytting av bilder på veggene), begynt å sy på en uro, vasket alt av babysaker en gang, satt opp barnesengen og fått satt på fine ting på den og holder det ryddig og pent hver dag! :p
Jeg har masse energi, for å si det sånn! :p

Også lyst å lage uro :-) har du noe å feste tingene på???

Back
Topp