Nesten ikke kjøpt noe til baby enda

Rosalina

Flørter med forumet
Hei :Heartbigred
Er det fler enn meg som ikke har handla så mye til den lille enda?
Er førstegangsgravid og vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte eller hva jeg kommer til å ha behov for.
Har til nå kjøpt vognpose, bilstolpose og bærenest/babynest + en klespakke (brukt) :dance008
Står liksom fast og skjønner ikke helt selv at jeg faktisk kan handle til en baby nå etter mange år som ufrivillig barnløs :laughing002
 
Du har kjøpt mye mer enn meg. Jeg har kun kjøpt noen få plagg :smiley-ashamed004
:happy093Godt å høre:laughing002
Vet ikke hva jeg trenger, bilstol og vogn er det eneste.
Mulig babybjørn sin vippestol
Å kanskje en stellematte hadde vært fint, hehe.
følger folk på Some og de handler jo som gale..
vet ikke hva jeg trenger til meg selv heller, med fødsel/amming osv..
 

Her har du en grei oversikt - og selv alt det MÅ man ikke ha i starten.
Hvor mye man handler i forkant varierer. Mange kjøper det de trenger etterhvert som de ser behovet baby har.
 
Hei :Heartbigred
Er det fler enn meg som ikke har handla så mye til den lille enda?
Er førstegangsgravid og vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte eller hva jeg kommer til å ha behov for.
Har til nå kjøpt vognpose, bilstolpose og bærenest/babynest + en klespakke (brukt) :dance008
Står liksom fast og skjønner ikke helt selv at jeg faktisk kan handle til en baby nå etter mange år som ufrivillig barnløs :laughing002
Jeg har ikke kjøpt noenting ennå.(!) Tør ikke kjøpe noe før uti august tror jeg. Har mistet seks ganger før denne graviditeten, og har ingen barn fra før, så tør fortsatt ikke helt å tro på at at det skal gå bra denne gangen, selv om jeg aldri har kommet så langt tidligere. Føler liksom at alt som kan gå galt går galt for meg, så ja, er vel egentlig redd for å kjøpe ting før babyen er her nesten… Men, planlegger å kjøpe litt ting i august (bilsete og klespakke), og ellers ta det litt som det kommer.
 
Jeg har heller ikke kjøp noe enda, har bare fått noen få plagg av nabo og kjøpt kanskje nyfødt smokk, nyfødt lye og et plagg med body og underdel.
Mannen min skal til hjemmelandet 31 juli og kommer tilbake den 16 aug. Da skal vi starte med innkjøp av vogn og bedsidecrib, vugge osv ❤️
 
Jeg har heller ikke kjøpt så mye. Har kjøpt litt ull på tilbud til frøkna. Men dette er jo andre barnet, så har jo en del fra før av. Men må virkelig lage en oversikt over hva vi faktisk trenger :hilarious:
 
Har kommet ca like langt i handelen som deg: noen klespakker og plagg, masse i favorittlista, kjøpt vognpose, babybadekar med stand og stellebord (finn).

Har dog laget meg en oversikt over hva jeg har planer om (og ønsker om) å kjøpe inn, hvor mye det koster for de alternativene jeg vurderer samt hvor mye tilsvarende koster på finn. Er en del jeg tenker jeg like så gjerne kan kjøpe brukt fordi det kun kan brukes en kort periode eller liknende, pg føler det er greit allerede nå å få en oversikt over mulige innsparingstiltak (eks går de fleste Najell babynest vol 3 for ca. 1200kr på finn, og det virker som om «alle» legger seg på det. Nyeste Najell X koster veil 1799, så man sparer en del på det, men de er heller ikke helt like så jeg måtte lese meg opp). Legger til ting på listen etterhvert som jeg leser hva andre her handler inn og mener de trengte eller ikke. Vugge er feks på ønskelista, men noe jeg vil vente med til jeg ser hva slags type baby baby jeg får og hvor lett den har for å sove :dance008

Som førstegangsfødende ga det meg en god og litt hårresiende :smiley-ashamed004oversikt med «budsjett» over hva jeg ser for meg at jeg vil trenge. Fant også raskt ut at jeg har tenkt å spre disse kjøpene utover så ikke alt havner samme måned heh
 
Back
Topp