Nesten fødsel og litt til!

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
Natt til søndag fikk vi kjøre ambulansebåt fra hytta til sykehus i byen. Våknet av at jeg trodde jeg hadde vondt i blæra for den var full og fikk første rie så intenst at jeg kastet opp i dusjen, riene bare haglet. Vi hadde vært i gullbryllup tidligere den kvelden så alle hadde drukket. Men fikk heldigvis komt meg til kaien med rier som hadde 3 min mellomrom. Komt meg til føden hvor riene heldigvis dabbet av. Fikk morfin og undersøkelser og lystgass og masse pleie. Måtte bli natten over og fikk reise hjem på søndag formiddag.. Skummel opplevelse. 2,5 cm effekt på livmorhalsen... Nå tårer jeg nesten ikke bevege meg! Redd for det skal skje igjen!
 
Uff, får helt vondt i meg :( hvor lagt er du på vei nå?
Blir du fulgt tett opp fremover??
 
21+2 og det var det som er litt bekymringsfullt er at det var det ingen som sa noe om!
 
21+2 og det var det som er litt bekymringsfullt er at det var det ingen som sa noe om!
Da ville jeg tatt en Tlf til føden eller legen og spørre hvilken oppfølging de har planlagt. Burde jo bli fulgt opp!
 
Legen og fødselsspesialisten har tatt påskeferie så det var ikke mulig å få til noe før det. Føden sier bare det ikke er noe de kan gjøre likevel siden jeg er så kort på vei :(
 
Hva med helsestasjonen? Jeg fikk se jordmor første gang i uke 24, men før det kunne jeg ringe helsestasjonen og be jordmor om å ringe meg tilbake. Det gjorde hun samme dag og svarte på alle mine spørsmål.
 
Legen og fødselsspesialisten har tatt påskeferie så det var ikke mulig å få til noe før det. Føden sier bare det ikke er noe de kan gjøre likevel siden jeg er så kort på vei :(
Fikk samme beskjed her for et par uker siden da jeg kom inn med maserier. Men da fikk jeg også grei beskjed om å ringe inn igjen dersom det begynte igjen selvom jeg ikke var "langt nok" på vei.
For min del har jeg ikke fått mer maserier i etterkant. Men har da tatt livet med knusende ro, unngått mest mulig stress og lar de rundt meg dra det tyngste lasset av husarbeid og lignende.
 
Skjønner ikke hvorfor du ikke blir lagt inn på sykehuset slik at de kan oppfølge deg. Foretrekker du selv å være hjemme?
 
Å herregud, så skummelt! Har du ringt jordmor/fastlege i dag og bedt om time så dere kan snakke om oppfølging? Jeg aner ikke hvordan man bør gå fram i sånne tilfeller, men tipper det ville vært beroligende for deg å få snakke med de og få lagt en plan! Og kanskje sjukemelding en periode for å roe heeeelt ned?

Håper alt er vel nå og at lille holder seg i rugekassa ca 19 uker til :)
 
Burde fått litt mer info om hva du evt må gjøre fremover. Greit at de ikke kan redde nå, men med litt råd kan man jo unngå at det skjer igjen før de kan hjelpe.
Mange klemmer til deg!
 
Natt til søndag fikk vi kjøre ambulansebåt fra hytta til sykehus i byen. Våknet av at jeg trodde jeg hadde vondt i blæra for den var full og fikk første rie så intenst at jeg kastet opp i dusjen, riene bare haglet. Vi hadde vært i gullbryllup tidligere den kvelden så alle hadde drukket. Men fikk heldigvis komt meg til kaien med rier som hadde 3 min mellomrom. Komt meg til føden hvor riene heldigvis dabbet av. Fikk morfin og undersøkelser og lystgass og masse pleie. Måtte bli natten over og fikk reise hjem på søndag formiddag.. Skummel opplevelse. 2,5 cm effekt på livmorhalsen... Nå tårer jeg nesten ikke bevege meg! Redd for det skal skje igjen!


Ingen oppfølging?! Det hadde jeg ikke gitt meg på,ring å mas.Var det ikke du som hadde tidlig fødsel fra før også?(ikke umulig at jeg blander).
Godt det gav seg,nå får du ta livet med ro å bli vartet opp:)
 
Jo jeg holdt på å føde i uke 28 sist. Men de klarte å stoppe det. Lege og jordmor er på påskeferie samme er fødselsspesialisten jeg gikk til tidligere i svangerskapet. Har fått time rett over påske hos fastlegen. Er allerede 100% sykemeldt p.g.a disse kynnerene og faren for fortidlig fødsel.. Må bare ta det så rolig som mulig og ikke løfte tungt etc. Har vært gjennom dette før men likevel.. Nei livmorhalsen var over 3 cm og da legger de ikke inn.
 
Oi! Så dramatisk.
Ble kanskje litt mye med gullbryllup og hyttetur? Det går sikkert fint nå :)
Ta det med ro, ja! Mange pauser hele dagen.
Så bra at du kan overlate husarbeid til andre :) og om det blir for mye likevel, så husk at det er bedre med støv enn stress.
Jeg ville prøvd å heller ikke stresse for mye med å tenke på at du skulle fått bedre oppfølging, men skrive ned spørsmål til legetimen du har fått, og ta det da. Eller hvis du tenker mye på det, ta en telefon. Men stol på at de vet hva de gjør, ikke bekymre deg.
 
Back
Topp