Nesten-besvime

Lilutta

Gift med forumet
Oktoberlykke2020❤
Jeg sliter så mye med følelsen av at jeg skal besvime.. Trodde det skulle bli bedre nå som kvalmen ikke er like ekstrem og jeg får i meg mer mat, men neida det er like ille.

Akkurat nå driver jeg å rydder og sorterer lekene til 3 åringen (fy søren så mye leker det blir :wideyed:), og jeg må sette meg ned annenhvert minutt for å unngå å gå i gulvet. Jeg blir tungpusta, svimmel, får hjerteklapp og får tåkesyn/ser stjerner. Det er skikkelig hemmende med disse blodtrykksfallene :( Merker det tilogmed nå som jeg sitter i sofaen helt rolig.

Jeg passer på å bevege meg sakte, ingen brå bevegelser. Tar meg god til når jeg skal feks reise meg opp fra sofaen, eller bøye meg for å plukke opp noe på gulvet, men det hjelper ikke. Passer også på å drikke rikelig med vann, men merker ingen bedring. Har sett frem til å begynne å jobbe igjen neste uke, men det går jo ikke når det er sånn..

Flere som sliter med blodtrykksfall og følelsen av å skulle besvime? Noen triks til hvordan det kan bli bedre?:smiley-angelic001

Jeg har hatt det samme i noen dager nå, ble til slutt sykemeldt. Kræsjet fullstendig med flytting til ny leilighet. Skulle bare flytte en etasje opp, men likevel grusomt. Hadde aldri klart det uten mange gode venner og flott samboer. I går da vi skulle vaske ut den gamle satt jeg mest på gulvet og grein fordi jeg følte meg ubrukelig :P I tillegg fått migrene :(

Jeg har hatt det samme i noen dager nå, ble til slutt sykemeldt. Kræsjet fullstendig med flytting til ny leilighet. Skulle bare flytte en etasje opp, men likevel grusomt. Hadde aldri klart det uten mange gode venner og flott samboer. I går da vi skulle vaske ut den gamle satt jeg mest på gulvet og grein fordi jeg følte meg ubrukelig :p I tillegg fått migrene :(

Huff! Jeg føler med deg :Heartred Så bra dere fikk mye hjelp! Det er virkelig slitsomt å ha det sånn :(

Jeg sleit mye med lavt blodtrykk og å svimle forrige svangerskap. For meg hjalp det med multimineraltilskudd. Jeg var flink til å få i meg vitaminer, men mineraler var litt glemt.

Jeg sleit mye med lavt blodtrykk og å svimle forrige svangerskap. For meg hjalp det med multimineraltilskudd. Jeg var flink til å få i meg vitaminer, men mineraler var litt glemt.

Har du noe å anbefale?
Fra apotek eller helsekostbutikk? :)

Har hatt lavt blodtrykk og plutselige blodtrykksfall i alle svangerskap. Denne gangen har jeg "bare" gått i bakken 2 ganger:wacky: har tatt multivitaminer, men det har ikke hjulpet...

Har hatt lavt blodtrykk og plutselige blodtrykksfall i alle svangerskap. Denne gangen har jeg "bare" gått i bakken 2 ganger:wacky: har tatt multivitaminer, men det har ikke hjulpet...
Har du tatt multivitamin som også har multimineraler? Det var der jeg feilet først. Men klart, å mangle enkelte mineraler er bare én av mange mulige årsaker til lavt blodtrykk. Jeg fikk mitt blodtrykk opp fra 95/60 til 110/65. Ingen mirakelkur, men det hjalp veldig mot å svimle. Kan ha vært tilfeldig at det gikk opp samtidig med at jeg begynte med kosttilskudd med mineraler også. Man får jo ikke testet parallelle løp med og uten:-) Jeg fikk også et råd om å spise lakris for å få opp blodtrykket, men det er jo ikke det beste rådet å gi til gravide.

Har du tatt multivitamin som også har multimineraler? Det var der jeg feilet først. Men klart, å mangle enkelte mineraler er bare én av mange mulige årsaker til lavt blodtrykk. Jeg fikk mitt blodtrykk opp fra 95/60 til 110/65. Ingen mirakelkur, men det hjalp veldig mot å svimle. Kan ha vært tilfeldig at det gikk opp samtidig med at jeg begynte med kosttilskudd med mineraler også. Man får jo ikke testet parallelle løp med og uten:) Jeg fikk også et råd om å spise lakris for å få opp blodtrykket, men det er jo ikke det beste rådet å gi til gravide.
Har faktisk ikke sjekket akkurat det... Men det skal jeg gjøre! Svimler ikke så ofte, sliter ler med plutselige blodtrykksfall og da har jeg ikke sjans.

Har faktisk ikke sjekket akkurat det... Men det skal jeg gjøre! Svimler ikke så ofte, sliter ler med plutselige blodtrykksfall og da har jeg ikke sjans.
Det er veldig ekkelt når man merker at man ikke skulle ha reist seg.... Dette svangerskapet har jeg ikke merket noe til lavt blodtrykk. Spent på hvor blodtrykket ligger i morgen. Da har jeg første svangerskapskontroll.

Det er veldig ekkelt når man merker at man ikke skulle ha reist seg.... Dette svangerskapet har jeg ikke merket noe til lavt blodtrykk. Spent på hvor blodtrykket ligger i morgen. Da har jeg første svangerskapskontroll.
Ja! Det er det. Spent på blodtrykket jeg og! Første kontroll i morgen her og ;)

Back
Topp