Neste ukes meny:

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Da var middagsmenyen klar for neste uke:D
Man: Fiskeboller i hvit saus med kokte poteter og gulrot.
Tirs: Kyllingfilet med grønnsaksgrateng.
Ons: Spagetti Bolognese.
Tors: Kjøttboller og potetmos
Fre: Skinkebiff med pommes frites og salat.
Lør: Taco.
Søn: Fiskekaker i brun saus med kokte poteter og gulrot.

Bon apetit;)
 
Kjempelurt med ukesmenyer, vi var mye bedre på det før, det har sklidd litt ut nå.. Mye enklere å handle bare en gang i uka også da (som jo er mye billigere) :)
 
Kjempelurt med ukesmenyer, vi var mye bedre på det før, det har sklidd litt ut nå.. Mye enklere å handle bare en gang i uka også da (som jo er mye billigere) :)

Jepp, det er slettes ikke dumt;)Så slipper man de typiske hverdagsdiskuasjonene(som det tidvis har vært mye av her i huset:p), nei æsj vil ikke ha, kan vi ikke heller ha pannekaker i dag osv:p Enkelt og greit, det blir det som står på menyen. Så passer jeg på at det er noe alle liker, prøver variere med ulikt kjøtt, potettyper osv. Tacoen er fast hver uke! ;)
 
Jeg har til enhver tid ønske og plan om og få til middagsplan for en uke om gangen ,men så langt har det bare blitt med tanken ;) men lurt er det!!
 
Så flink du er da:) Og greit med litt inspo til middagene denne uken for min del ;)
 
Ukesmeny er genialt! Hverdagen blir så mye lettere når man slipper å diskutere valg av middag hver eneste dag :p Har hatt mange slike diskusjoner oppgjennom :p

Mandag: Kyllinglår, diverse grønnsaker og fløtegratinerte poteter (potetene er rester fra søndagsmiddagen)
Tirsdag: Fiskeboller i hvit saus med diverse grønnsaker og poteter
Onsdag: Pastagrateng m/skinke
Torsdag: Ørretfilet med ris, potetsalat og salat
Fredag: Gryterett med svinekjøtt og ris

I helgen spiser vi ofte hos familie så jeg har derfor ikke planlagt noe for lørdag og søndag enda.
 
Har til tider vært flink til å sette opp middagsmeny en tid fremover men det sklir som regel ut om sommeren når det er ferie.. Hadde det ikke vært en ide jenter om vi legger ut våre ukesmenyer hver søndag slik at vi også kan hente litt inspirasjon av hverandre fremover ??

Her kommer våre middager i uken som kommer:

Mandag: Grilling -> har noe grillrester i fryseboksen så blir en blanding av spareribs, pølser, sommerkoteletter ++ tilbehør er salat, grillet maiskolbe og potetsalat til sambo som er spesielt glad i det ,)
Tirsdag: Hjemmelagede hyskaker i brun saus med makaroni og kokte poteter.
Onsdag: Bali kyllinggryte med ris
Torsdag: Hjemmelaget fiskegrateng med ostegratinert brokkoli og hvitløkspoteter
Fredag: Kyllingsnadder ala sambo ( kyllingform i ovnen -> salatkylling, bacon,peanøtter, karri, matfløte, ost) med nanbrød
Lørdag: sambo overrasker ,)
Søndag: Hjemmelaga kjøttkaker i brun saus med kokte gulrøtter + potet, samt ostegratinert brokkoli + rosenkål
 
Da var menyen for neste uke klar:
  • Man: Kyllingsalat m/ristet brød.
  • Tirs:Hjemmelagde kjøttkaker i brun saus m/kokte poteter og surkål.
  • Ons: Ovnsbakt urtemarinert laks m/wok.gr.saker og mager kesam.
  • Tors: Stekt servelatpølse m/ potetmos og ketsjup.
  • Fre: Kylling i karrisaus m/ris.
  • Lør: Stekte lammeskiver m/ fløtegratinerte poteter og ratatouille.
  • Søn: Hjemmelaget fiskesuppe m/ristet brød.
Hvordan er deres middagsplaner for neste uke da:D?
 
Mandag: Pannekaker med bacon
Tirsdag: Kyllinglår, ris og salat
Onsdag: Ørret med ris og pannestekte grønnsaker, og så lager jeg sikkert en smørsaus til
Torsdag: Pastagrateng m/skinke

Til helgen skal på hytten til pappa, så da blir det full oppvartning der :)
 
Våres ukesmeny denne uken ser sånn ut :

Mandag: Hjemmelaget Italiensk pizza med skinke
Tirsdag: Kylling og ovnstekte poteter, salat
Onsdag: Hjemmelagde hamburgere
Torsdag: Fisk
Fredag: Taco
Lørdag: Kyllingfile smurt med fetamarinade og serranoskinke, hjemmelagde gratinerte poteter og salat
Søndag: Hjemmelagd moussaka, hjemmelagd foccacia og salat
 
Litt treg i avtrekker denne uka.. Her kommer vår middagsplan:
Mandag: Hjemmelagede burgere med bacon ost og ananas + salat
Tirsdag: Kyllingfajitas med garlic tortilla
Onsdag: Stekt torskefilet med råkost (løk til sambo) og kokte nypoteter
Torsdag: Kyllinglår med ris og salat

Reiser på hytta til svigers fredag og der blir menyen følgende:
Fredag: rakfisk til de som kan spise det og lasagne for oss andre
Lørdag: Indrefilet av Elg med saus, salat og fløtegratinerte poteter
Søndag: Junk på vei hjem ifra hytta ;)

På "mobben"
 
Ny uke, ny meny;)
Here we go:

Man: Minipizzaer(litt for enhver smak) m/salat.
Tirs: Kyllingpølser m/pommes frites og salat.
Ons: Gubbens spagetti bolognese m/ parmesan.
Tors: Fiskepudding i hvit saus m/kokte poteter og gulrøtter.
Fre: Take away-kinamat.
Lør: Taco/Tortilla.
Søn: Hjemmelaget lapskaus.
 
Uff, vi har ikke satt opp noen verdens ting denne uken. Blir litt sånn opp-ned uke. Samboeren har permisjon fra jobben fordi han har skolesamling, så det blir litt rare dager, og sikkert mange raske løsninger hva middager angår.

I morgen spiser nok jeg og snuppa fiskeboller i hvitsaus før han kommer hjem. Blir mye fiskeboller for tiden, er en av de få middagene vi klarer å få i henne.
 
vår meny for neste uke er:

Mandag: ostesteaklets med pommes frites
Tirsdag: Fiskekaker med kokte poteter og gulrot
Onsdag: spaghetti og kjøttdeig
Torsdag: joikaboller
Fredag: kyllingfilet med kokte poteter og fløtesaus
Lørdag: tacowraps greier (tror jeg)
Søndag: sambo sine hjemmelagde kjøttkaker i brun saus
 
Menyen sist uke be absolutt ikke fulgt :p Var flere dager vi ikke var hjemme for å spise middag, så da har vi måttet flytte de over til denne uken istede :p

Mandag: Kyllingfile med serrano og fetamarinade, hjemmelagde gratinerte poteter, salat
Tirsdag: Pannekaker med og uten fyll
Onsdag: Millionbiff
Torsdag: Hjemmelagd italiensk pizza, ruccola
Fredag: Taco
Lørdag: Hjemmelagd mousaka og hjemmelagd foccacia, salat
Søndag: Kylling og ovnstekte poteter, salat, fløtesaus
 
Menyen sist uke be absolutt ikke fulgt :p Var flere dager vi ikke var hjemme for å spise middag, så da har vi måttet flytte de over til denne uken istede :p

Mandag: Kyllingfile med serrano og fetamarinade, hjemmelagde gratinerte poteter, salat
Tirsdag: Pannekaker med og uten fyll
Onsdag: Millionbiff
Torsdag: Hjemmelagd italiensk pizza, ruccola
Fredag: Taco
Lørdag: Hjemmelagd mousaka og hjemmelagd foccacia, salat
Søndag: Kylling og ovnstekte poteter, salat, fløtesaus

Hva er millionbiff?:D
 
Hva er millionbiff?:D

Noe som sikert høres veldig fancy ut, men som rett og slett er skikkelig ufancy :p

Er stekt kjtøtdeig med løk, gulrot, fløte, krydder og litt brunost i en gryte, servert med ovnstekte potetbåter :p
 
Noe som sikert høres veldig fancy ut, men som rett og slett er skikkelig ufancy :p

Er stekt kjtøtdeig med løk, gulrot, fløte, krydder og litt brunost i en gryte, servert med ovnstekte potetbåter :p

Haha, jeg så for meg en giga biff av det møreste kjøttet med moste penger i:D Neida:p
Men det hørtes faktisk veldig godt ut da:D
 
Back
Topp