Neste kontroll..

lykkelig-85

Betatt av forumet
Januarhula 2014
Dere som har vært på første kontroll, når skal dere på neste og hvor mange uker er du på vei da? Når jeg var sa legen at neste er når jeg er 24uker, men når jeg skulle bestille time mente hun i resepsjonen at det var for lenge så fikk i uke 22. Med første var oftere..

-mobil taster-

Jeg var på kontroll hos legen i uke 7 å skal til jordmor i uke 14. Nå er jeg i uke 12..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Veit ikkje kva som er vanlig, men her trur eg det er vanlig med kontrollar ein gang i mnd.:) eg har sjølv berre hatt eit legebesøk og oul før uke 22 dei to tidligare svangerskapa:) rekner med det blir det samme denne gangen:)

Jeg var på første kontroll i uke 22. Så skal jeg på kontroll hos jordmor når jeg i uke 18.

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Eg var til første kontroll i veke 9 og i følge legen var det vanlig med neste kontroll i veke 24 hos jordmor. Men dersom eg ville før så var det bare til å ringe å bestille time hos jordmor. Eg var oftere med nr 1, så det er sikkert litt forskjell der. Ord.ul blir forresten rekna som kontroll nr 2.

Var hos legen for å søke fødeplass, og da sa også legen til meg at jeg skulle komme tilbake i uke 24. Jeg kommer til å ta kontakt med helsestasjonen og få time hos jordmor. Forrige gang gikk til kontroll kun hos jordmor, og var vel der ca 1 gang i mnd, oftere på slutten.

Jeg var hos fastlegen min i går, er nå 12+5, jeg måtte bestille timer videre selv, men fikk en oversikt over når de bør være! Jeg ringte helsestasjonen nå, for å gi beskjed til JM-tjenesten at jeg er gravid og må "inn" i systemet:-) fikk tilbud om å komme på sånn infomøte/gruppe 22.august, og da får jeg vite time med JM den dagen, jeg er da i uke 19. Syns det er litt lenge til, men, men... Jeg er ny i Trondheim, eller ny når det gjelder å være gravid i hvertfall...med mine to forrige svangerskap syns jeg det var hyppigere kontroller både hos JM og lege. Da var JM ved samme legekontor som fastlegen, det samme med helsestasjon....det er det IKKE her...her må jeg jo til forskjellige bydeler alt ettersom det er lege, JM eller helsestasjon....hmmm...skal uansett spørre om jeg får fortsette på helsestasjonen hvor JM holder til også etter fødsel!

Jeg var på første kontroll i uke 8 (tidlig pga sykemelding). Var hos legen igjen denne uka, er i uke 14. Vi skulle egentlig gjennomgått resultater av prøver da, men det hadde vi gjort tidligere i forbindelse med oppfølging av sm, så da ble det en vanlig sjekk. Skal til jm neste uke, 15 uker på vei da. skal ikke til legen igjen før i uke 28, men før det skal jeg ha oul og enda en jordmortime. Aner ikke hva som er vanlig her, men synes i alle avfall at jeg blir godt fulgt opp :)

Eg var hos legen i uke 6, ul i uke 10, jordmor i uke 13, skal på oul i uke 18 og jordmora ville ha meg inn igjen til hun noen dager etter oul'en for hun var så spent :) så eg blir veldig godt følgt opp :)
og vist det var noe som helst før oul, så skulle eg bare ringe jordmora så fikk eg komme inn på dagen :)

Benjamin 18.11.08 & mini termin 8 januar <3

Var hos legen i uke 11, jordmor uke 14, og neste blir lege i uke 20, jordmor uke 24. Resten husker jeg ikke. Jeg har et ark med en mal som viser hvor ofte og hvem man skal til kontroll hos. Fikk det hos legen, så jeg følger det akjemaet.

-Bruker BV app'en
-Termin 5. Januar 2014 ♥

Jeg var på først kontroll i uke 8, så var jeg hos jordmor i uke 13, og UL uke 13. Så skal jeg på neste kontroll hos jordmor 2 uker etter oul, ca uke 20 :)

Sent from my LT26i using BV Forum mobile app

Jeg har første time hos jordmor 2 oktober. Ca uke 24 er jeg da. Syns også det var lenge til. Hun på helsestasjonen sa det var slik, når man ikke var førstegangs. Skal til fastlege til første ordinære kontroll i neste uke, er i uke 13 da. Det skal sies at jeg har vært på sykehuset to ganger. Siden jeg har pcos og er "eldre", får jeg ekstra oppfølging :)
Har også hatt to ul, og skal ha en til i uke 15/16 før oul i uke 18/19. Hvis jeg har vært et år yngre og ikke hatt pcos, ville jeg nok følt at oppfølgingen er dårlig for flergangsfødende.

Okei.. var oftere første gangen, men var kun til JM da, hadde også en sånn mal, men hun fulgte ikke den :p kanskje man går oftere når man er førstegangs :)

-mobil taster-

Sist var det ca hver 4. Uke fra uke 12, annenhver lege og jm.

Denne gangen var det lege uke 12, jm uke 13. (Jm ville ha første time så tidlig..) Fikk tilbud om ny jm-time før ord. ul i uke 18, men jeg så ikke helt vitsen.. Så jeg skal til jm igjen i uke 20, og lege uke 24. Men kunne bare ta kontakt før om det var noe. Nesten flere kontroller enn jeg føler behov for, men skader jo ikke :-)

Du skal gå til kontroll en gang i måneden! Mange velger annenhver gang hos jordmor og lege :) Men man kan trygt velge å gå bare til jordmor :) De gir litt mer informasjon om ting og tang ;) Så har man legen som en 'buffer' i bakgrunnen hvis du trenger sykemelding, medikamenter osv ;)

Jeg var hos legen i uke 12 og skal tilbake i uke 18, men det er vist ikke vanlig med legetime her heller før i uke 24 men jeg skal helst ha vært hos jordmor før jeg skal til legen igjen. Slik at de får jevne kontroller.

Jeg hadde tenkt å dra kun til lege denne gangen, men ble litt usikker nå :p dro kun til JM sist..

-mobil taster-

Back
Topp