Neste gang sier jeg noe!

Happygirl84

Forumet er livet
VIP
Jeg har to barn som er relativt kresne og ikke veldig glad i kjøtt. Når vi er hos svigers så himler s.mor med øya når ungene sier de ikke liker..

I dag har vi hatt middagselskap her med mine foreldre og svigers.. Jeg laga da pai i langpanne..
S.mor spør om det er løk i, noe jeg sier ja til..
Da sier ho at ho tar bare salat.. Gubben spør om ho ikke tåler løk og da svarer ho at ho ikke liker løk og at ho aldri spiser løk.

Gubben sier da at jeg heller ikke liker løk, men at jeg spiser den paien likevel da man ikke kjenner løksmaken.

Så ho satt der da med kun salat..

Hvis ho sier et eneste ord eller gir en eneste mine neste gang vi spiser hos dem, da får ho høre det!

Omg !:o forstår du blir irritert når hun har klaget på dine barn! Neste gang må du si noe ja

Æsj, jeg hadde bare droppet det. La henne gjøre som hun vil, med mindre hun sier noe negativt om maten. Ikke spør om hun liker noe, la henne ha sine sære vaner for seg selv.

Hehe, mer ok at voksne har vilje enn barn tydeligvis... Om hun er typen som forstår sånt kan det være morsomt å kun hinte "ja eg kjenner flere som er kresne på enkelte ingredienser"

Sånn er svigerfar også. Og han får høre det hver gang. Å nå kommet han ikke å spiser hos oss lengre :p hans tap tenker jeg selv om det er sårt, mat er min "hobby" og jeg anser meg selv som ganske god på kjøkkenet. Men hans tap...

Haha :P Jeg hadde også sagt noe. Klage på unger når man er like ens selv :P

Utenom det så må folk få like og mislike det de vil for min del. Jeg for eksempel hater fisk! Det er ALLTID noen som skal kommentere det og kalle meg kresen. Det er ikke det at jeg ikke vil smake. Har smakt på det meste men synes både lukten og smaken er forferdelig og brekker meg nærmest om jeg må smake på.

Ville ikke sagt noe, det syns jeg forsåvidt mannen din burde gjort! Det er tross alt hans mor..

Haha :p Jeg hadde også sagt noe. Klage på unger når man er like ens selv :p

Utenom det så må folk få like og mislike det de vil for min del. Jeg for eksempel hater fisk! Det er ALLTID noen som skal kommentere det og kalle meg kresen. Det er ikke det at jeg ikke vil smake. Har smakt på det meste men synes både lukten og smaken er forferdelig og brekker meg nærmest om jeg må smake på.

Joda, men som voksne mener jeg at man bør gå foran som et godt eksempel og faktisk smake sånn vi sier ungene skal gjøre..
Når jeg attpåtil sa at jeg ikke liker løk, men at man i denne paien ikke kjenner løksmaken så mener jeg det er ren folkeskikk og faktisk ta en liten bit..

Joda, men som voksne mener jeg at man bør gå foran som et godt eksempel og faktisk smake sånn vi sier ungene skal gjøre..
Når jeg attpåtil sa at jeg ikke liker løk, men at man i denne paien ikke kjenner løksmaken så mener jeg det er ren folkeskikk og faktisk ta en liten bit..
Selv om du ikke kjenner løksmaken, kan andre gjøre det. jeg spiser ikke løk selv og har fått høre det der flere ganger , men jeg har kjent løksmaken.

Jeg hadde forøvrig ikke sagtnoen ting, ser ikke poenget med det.

Hvis hun reagerer på at barna ikke spiser kjøtt, på en måte som gjør at barna føler seg utilpass, hadde jeg sagt ifra neste gang. På en saklig måte, man kommer sjelden noen vei med å bli barnslig og usaklig.

Som jeg nevnte selv så smaker jeg alltid før jeg sier jeg ikke liker ;)
Løk liker jeg heller ikke, utenom i hjemmelaget pizza. Da har jeg alltid finhakket løk i og man kjenner ikke den i det hele tatt :)

Nå er det sånn at vi var hos dem dagen før og gubben fortalte da hva vi skulle ha til middag ho oss dagen etter.. Ho spurte om det var løk og da sa jeg at det var rødløk i.. Hennes svar var da: ok..

Da burde ho pokker i meg sagt det da, at ho ikke spiser løk!

Back
Topp