Neste forsøk

SoYupi

Flørter med forumet
Hei,

hvem prøver neste IVF rett etter negativ test? Jeg hadde negativ test og spurte legen hva er videre gang. Så jeg fikk planen til neste forsøk når denne mensen er over fram til neste pluss insetning muligens på slutt av november.
Har dere hatt også så kort pause? Jeg gleder meg egentlig at det går videre men er beskymret at det er ingen egg å hente. De har suget alle egg ut på første forsøk. Håper det blir igjen noen egg i november :/
Hvor ofte hadde dere et forsøk rett etter negativ test?

Hver syklus er det ett gitt antall folikkler som kan modnes til egg (feks 10) i en normal syklus modnes kun 1 folikkel hele veien til eggløsning, de andre 9 dør.

I en stimulert syklus kan man modne flere, kanskje alle 10, hele veien til eggløsning.

Men neste syklus er det 10 nye folikkeler som skal modnes, det vil derfor ikke bli mindre, slik du skriver, nestw syklus, selvom de hentet ut alle de kunne denne syklusen:)

Dessverre hadde jeg første forsøk bare 4 synlige egg og 3 var egnet til befruktning. Håper det går fint med neste forsøk. Sykepleieren mente også at kroppen trenger av og til pauser, men det er sikkert på grunn av alle hormoner og stress som man har med en slik behandling. Takk for svaret.

Hei,

hvem prøver neste IVF rett etter negativ test? Jeg hadde negativ test og spurte legen hva er videre gang. Så jeg fikk planen til neste forsøk når denne mensen er over fram til neste pluss insetning muligens på slutt av november.
Har dere hatt også så kort pause? Jeg gleder meg egentlig at det går videre men er beskymret at det er ingen egg å hente. De har suget alle egg ut på første forsøk. Håper det blir igjen noen egg i november :/
Hadde en måneds opphold, men det var kun på grunn av påske/ferie, hadde gått rett på hvis ikke. Ble gravid på neste forsøk. (Hadde ikke spesielt mange egg, tre befruktede første runde og to andre runde, satt inn to hvert forsøk)

Hei,

Måtte hoppe over en syklus. Fikk kansellert oktobersyklusen min i fjor (enten dårlig syklus eller dårlig respons på støttemedisinene). Måtte hoppe over november-syklusen for å la kroppen komme tilbake til normalen. Begynte på støttemedisiner osv. i desember, men pga. at mensen ble forskjøvet etter kansellering av egguttak, rakk jeg i realiteten ikke å starte ordentlig opp med syklusen og nytt uttak før i januar.

Back
Topp