Neste bleiestørrelse?

Lismick

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Føler meg virkelig tåpelig som spør.. :p
Men er det riktig å gå opp til neste bleiestørrelse nå som nr 1 (bruker libero 2-5kg) går nesten ikke rundt lårene og går ikke særlig langt opp på ryggen lenger.. Men har ikke lekket ut bæsj/tiss.
Hun er 5 uker i morgen og ble veid til 4250gr i går :)

Da er det bare å skifte :-) Skifter etter kg, lekkasje eller passform :-) Ikke godt med bleier som strammer ;-)

Vi skal straks skifte nr nå for her begynner også den minste å stramme. Er sånn man merker det ja, husker det nå at det var slik med førstemann. ☺️

Da har jeg prøvd med rema 1000 bleier som fulgte babypakken. De lekker nesten ut med bæsj på siden hver gang :o har prøvd libero sin nr 2 og, det skjedde det ikke

Da er det på tide å skifte. Så i dag at libero confort 3 strammer. Men newborn 3 sitter bra på. Snåle ting:)

Da har jeg prøvd med rema 1000 bleier som fulgte babypakken. De lekker nesten ut med bæsj på siden hver gang :o har prøvd libero sin nr 2 og, det skjedde det ikke
Jeg fikk heller ingen god opplevelse av rema 1000 men newborn er en favoritt for øyeblikket

Tought er også bra menyen dyrer

Gikk over til str 2 ganske raskt (4195 g fødselsvekt). Brukte libero newborn først, men måtte kjøpe pampers en gang de var tomme for libero og har brukt det siden. Er litt romsligere enn libero, absorberer bedre og han er mindre rød på stumpen etter at vi byttet :)

Jeg vurderer snart å gå opp til nr.3 i Libero comfort. Synes den absorberer best, men pampers nr.2 virker mykere og romsligere, så bytter litt på hva jeg bruker. (Jeg har ingen dårlig erfaring med den fra rema 1000. Synes den fungerte greit, men ikke så bra som de to andre :)

Jeg gikk raskt over til nr 2 og merker allerede nå at libero begynner å bli litt lite. Pamper er jeg ikke veldig fan av, men passformen er bra ( henger seg fast I rumpa til lille sånn at han blir sår). Rema1000 sine var noe herk, så har kun brukt dem når jeg har vært tom for andre merker.

Jeg gikk raskt over til nr 2 og merker allerede nå at libero begynner å bli litt lite. Pamper er jeg ikke veldig fan av, men passformen er bra ( henger seg fast I rumpa til lille sånn at han blir sår). Rema1000 sine var noe herk, så har kun brukt dem når jeg har vært tom for andre merker.
Her har også Pampers bleien hengt seg fort etter rumpa.. Litt synd da den virker så myk og har god passform. Syns libero har vært veldig greie til nå, men virker som de kanskje er små i størrelse?

Lille her blir veldig rød i huden både av pampers og rema sin "drittbleie". Kun libero som tåles. Har snart brukt opp gratisbleiene (på dagtid-kort tid mellom skiftene) så har vi brukt libero 2 på natt. Må snart over på libero 3. De er små i nummeret. Pampers 2 er store i forhold.

Vi har brukt libero 2 siden lille kom ril verden (3090gram), han er snart 5uker nå og 3700gram ca. Går over på pampers str 2 etterpå da de er større, mykere og ikke lekker de lekker, i tillegg er de bare halvparten i pris :) Rema 1000 sine passet ikke for oss, der var det full lekkasje og utbæsja klær!

Brukte libero 1 på dagtid første ukene, og nr 2 på natta (for å slippe søl om det ble litt for lenge mellom skift). Nå har vi hoppa opp på 3, egentlig ingen grunn til det, men var tom for bleier og han begynner å bli en liten plugg:p

Har brukt Pampers nr 1 til nå, samt litt Libero nr 1. Har masse Rema liggende fra gratispakker og hadde håpet å kunne bruke de opp men nei takk, ikke fornøyd med dem! Fortsetter nok med Pampers nr 2 nå. Brukte bare Pamoers til førstemann og var veldig fornøyd, prøve Libero den gangen men syntes ikke de var like bra. ☺️

Her liker jeg ikke Pampers pga at den blir så geleaktig og sår. Libero har vi hatt veldig mye lekasje med og sår rompe. Liker Rema 1000 sine. Ingen lekasje og ikke så sår rompe som med de andre. Hun bruker str 2 og er 4300 g.

Lille her er tåler desverre ikke pampers. Har prøvd å bruke opp de jeg har på korte perioder på dagtid, men nå har jeg gitt opp. Bruker libero2 her nå. Har en pakke igjen. Etterpå blir det libero3. Rema sine syns jeg var elendig. Greide å bruke dem opp.

Når vi har brukt opp bleiene nå så bytter vi til libero touch 3. Burde egentlig bytter til tre allerede siden han veier nok over 6 kg nå :p men det har gått fint uten lekkasje og for mye stramming :)

Back
Topp