Neste bilsete!

Godemine

Gift med forumet
Junibarna 2015
Er det noen som har begynt å tenke på hvilket bilsete dere skal ha når det dere har blir for lite? Eller allerede kjøpt?
Hvilken type?

Jeg er veldig usikker så fint med tips! [:)]

Joda mamma og pappa har kjøpt, men jeg vet faktisk ikke helt åssen sete det er, men det er et som han kan bruke til han er 36 kg, så det skal være bra...

jeg er av den oppfatning av at jeg vil ha et sete som ikke varer så lenge jeg da, de er sikrene om de ikke har et for vidt spenn. Jeg vurderer to forskjellige seter fra 9-18 kg, som begge kan brukes både bakover og forovervendt. Det er Besafe izi kid eller izi combi. Eller akta Graco cosmic........    de koster begge over 3000kr, men det får bare være. Setene brukes til barnet er 4 år, og det synes jeg holder i massevis. Etter det bruker de sikkert bare pute

ORIGINAL: Trine82

jeg er av den oppfatning av at jeg vil ha et sete som ikke varer så lenge jeg da, de er sikrene om de ikke har et for vidt spenn. Jeg vurderer to forskjellige seter fra 9-18 kg, som begge kan brukes både bakover og forovervendt. Det er Besafe izi kid eller izi combi. Eller akta Graco cosmic........    de koster begge over 3000kr, men det får bare være. Setene brukes til barnet er 4 år, og det synes jeg holder i massevis. Etter det bruker de sikkert bare pute

vet om noen som fremdeles bruker beltestol i en alder av 9 år, så ville ikke gått over til bare pute når ungen er kun 4!

Mamma hadde snakka med han som solgte setet til henne. Og han sa at etter de er 15 kg (trur det var det han sa) så skal de ikke sitte bakovervendt... Så det setet vi får nå er bare for forovervendt... Og det er visst det beste trekket så det skal holde lenge...

Og videre er det ikke lov med bare pute lenger... Det må være de nye med sidebeskyttelse...

ORIGINAL: Pastella

Mamma hadde snakka med han som solgte setet til henne. Og han sa at etter de er 15 kg (trur det var det han sa) så skal de ikke sitte bakovervendt... Så det setet vi får nå er bare for forovervendt... Og det er visst det beste trekket så det skal holde lenge...

Og videre er det ikke lov med bare pute lenger... Det må være de nye med sidebeskyttelse...

det er anbefal å sitte bakovervendt til de er 4 år, derfor vil jeg ha et sete som kan settes begge veier.. vil iallefall ha han bakovervendt så lenge han vil, er jo ikke alle små som er så lysetn på å sitte bakovervendt når de blir større hehe..   ja nå er det jo så mye rare regler for store barn, snart må man vel sitte i sete med 5 punkt sele til man er konfirmert hehe.... kusina mi på 9 år måtte jo plutselig bruke pute, hun synes ikke det var særlig morsomt hehe

Vi kommer ikke til å kjøpe før i romjul/nyttår, siden 07 mod da er mye rimligere. Jeg vurderer maxi cosi, britax, hts eller acta ;)

syns hts setene er så bratte jeg egentlig, selv om en kan regulere dem..[&:]

ORIGINAL: Pastella

er jo rart at setene går opp til 25 kg bakovervendt da....

Madeleine og Adrian sitter forovervendt, og det har de gjort siden de var 9 og 12 måneder. Tommy skal jeg prøve å ha bakovervendt en god del lenger. Vet mer nå enn jeg gjorde da jeg kjøpte forovervendt bilstol til de [;)]

En ting er iallfall sikkert at når Tommy skal ha ny stol skal den monteres bakovervendt [:D]

ORIGINAL: MOVED: MsMarte

Vi kommer ikke til å kjøpe før i romjul/nyttår, siden 07 mod da er mye rimligere. Jeg vurderer maxi cosi, britax, hts eller acta ;)

syns hts setene er så bratte jeg egentlig, selv om en kan regulere dem..[&:]

SKal ikke kjøpe nytt enda jeg heller. Bare funderer litt på hvordan stol der finnes og hva som blir best i vår bil(har caravelle så kan/vil ikke ha støttebein). Han kommer til å bruke babystolen til han blir nærmere året.

Adrian satt i babystolen til han var 12 måneder, og han var stor. Klarte Adrian det, så kan Tommy oxo [8D]

JO er så bred over skuldrene at hun har dårlig plass i det, og i alle fall når hun har jakke på!

Vi har også stor bil, eller det vil si en C. Voyager 10 seter. Jeg skal ha med støtteben, i alle fall et der en kan forlenge støttebenet! Vi skal ha det nye setet i midten da i alle fall :D

Åh..! Her skal lille pørrus sitte BAKOVEVENDT til han er blitt konfirmert!
Ok, det var vel å ta i litt da. Men ja, har sett dummies som er blitt testet
etter krasj. Og den som har best mulighet for å overleve grusomme krasj
er de som sitter bakovervendt! Skremmende! Utrolig stor forskjell faktisk [8|]

Men, alle gjør jo de det synes er best. Vi skal i hvert fall ha han bakovervendt
leeeenge ennå!

kanskje jeg skal kjøpe på salg på nyåret da, spare litt penger. Jeg skal ikke bruke det enda jeg heller, han passer fint i maxi cosien sin enda og sikker et par mnd til [:D]   og det er så greit å flytte fra bil til bil

Hvis man har en å verve inn i Bokklubbens Barn får man kjøpe Maxi Cosi setet til rundt 1000 kr [:)]
Det er min plan!

ORIGINAL: Trin

Hvis man har en å verve inn i Bokklubbens Barn får man kjøpe Maxi Cosi setet til rundt 1000 kr [:)]
Det er min plan!

ja men jeg vil ikke ha maxi cosi, de er bare forovervendt elle rbare bakovervendt, vil ha et som kan være begge veier jeg

Har ikke tenkt så mye på hvilket merke vi skal velge, men kommer nok til å vurdere å kjøpe på salg på nyåret!

Vi skal helt klart ha et til besafe izi combi eller hva det nå heter.
Vurderte acta graco-setet som går helt opp til 25 kg istedenfor 18,
men barnet sidder ikke like godt beskyttet i det ved en sidekollisjon...
Det er himla dyrt når vi må ha to sånne seter,
men jeg setter ikke no' pris på sikkerheten til de to gullklumpene mine...

Det at de setene er så rette i ryggen er sikkerhetsmessig best,
men forstår at man syns de ser ukomfertable ut...
Men ved en kollisjon er det beste å få et jevnt trykk på hele ryggen
i stedenfor å bli presset oppover som er tilfelle om man sitter bakoverlent.

Her skal bege sitte bakovervendt så lenge som mulig.
Det er som regel bare vi foreldre som tenker at barna vil sitte andre veien,
mens de gjerne er likegyldige...

John Ruben har Acta Graco Cosmic XTP
kan snues begge veier men vi bruker det kun bakovervendt.

AnnaNaomi kan bruke Autobaby en stund til..
Må kansje få oss bil snart, for å ha to barneseter som har fast plass i bilen til foreldra mine blir vel litt mye forlangt[8|]   (AN sitt sete ligger i takboksen når ikke vi er med dem i bilen[;)])

ORIGINAL: Trine82

vi har besafe. skal prøve å ta den i bruk imorra, siden "lillen" e snart 10 kg [:D]
Har allerede kjørt en liten tur og det e SÅ enkelt å få henne oppi den.
Når den e installert sitter den BOMfast- e imponert.  
stoler ikke så veldig på maxi cosien no lenger, selv om den tåler helt opptil 13 kg...

Besafe kommer med nye seter over nyttår (februar). Isofix seter som kan brukes bakovervendt. Vi har tenkt å kjøpe to sånne.

Back
Topp