Nesquick/oboy?

Cathrine_86

Gift med forumet
Får barna deres det?

Vi har måttet gitt det til Robin i 2 dager nå, for han skal på sykehuset ta test for melkeintoleranse på tirsdag, så da må han få mest mulig melk i kroppen.

Vi kuttet ut melk og melkeprodukter i ca 3 uker, for å se om han ble annerledes, og etter det ville han seff ikke ha melk igjen, så når han fikk oboy oppi drikker han som bare det.

Så nå vil han sikkert bare ha det fremover tenker jeg meg, ikke helt positivt kanskje..

Magen har vært bra, mye fastere avføring, og bedre apetitt![:)]

Gruver meg til testing, tar ca 6-8 pirk i armen, stakkar lille.. Men bedre å vite om han har intoleranse en ikke! Da vet vi hva vi må unngå! [:)]

jeg skjønner du gir han det viss du skal ha i han mest mulig melk, men for å svare på spørsmålet, nei det får hun ikke, kunne faktisk ikke fallt meg inn å gi det, akkurat som jeg aldri ville funne på å gi sukker på grøten bare for å gjøre det.....[8|]

men jeg tror nok heller ikke han bare vil ha det fremover, Mia stjal tanten sin flaske med saft her om dagen, har ikke smakt det før og bøttet den i seg, men hun har vært like glad i vann for det etterpå, uten å mase om saft[;)][:)]

For å svare på spørsmålet ditt, nei, hun har aldri smakt det. Vi har det ikke i hus.

Men er litt nysgjerrig på den testen han skal igjennom.... Har du misstanke om melkeintoleranse pga løs mage? Og jeg forstod det riktig når han skal testes for dette gjennom en prikktest?

Vi lurte på det samme ang Maiken. Hun var alltid løs i magen. Vi ble henvist til sykehuset der de tok test. Da skulle hun først faste 12 timer før hun skulle drikke en konsentrert laktosevæske. Deretter skulle det tas blodprøve hvert kvarter i 1,5 time. Denne viste positiv, og deretter bel hun henvist til en gentest. Denne viste negativ, ergo har hun ikke laktoseintoleranse, men hun er veldig følsom ovenfor det. Vi kuttet ut melk mellom drikke- og gentesten, og magen stabiliserte seg. Etter gentesten fikk hun igjen litt (men ikke mye) melk, og nå går det fint. Grunnen er nok at tarmtottene har fått bygd seg skikkelig opp etter et hardkjør med noroviruset + svakhet for laktose over tid.

Men egentlig er ikke resultatet vårt det jeg vil fram til. Jeg tenkte mest på måten det testes på. Er det virkelig så forskjellige måter å teste laktoseintoleranse på??? [8|]

Back
Topp