"nesesuger"??

Liten spire83

Forelsket i forumet
Var til min bestemor idag, altså gullets oldemor. Hun sa at hun hadde hørt at man IKKE skulle bruke nesesuger til små barn. Er det noen som vet hvorfor ikke??? Har brukt det på lille Lone, fordi når hun kaster/gulper opp melk gjennom nesa så sitter det igjen inni der.(dette har hun bare gjort noen ganger etter att hun ble født, men melka henger oppi der i dagevis etterpå...) Da har jeg brukt sånn nesesuger. Kjempe fin ting synes jeg...Hvordan skal vi ellers hjelpe de små da??
 
 
Sånn sak du får kjøpt på apoteket? Der du klemmer inn en slags ballong og suger ut det som er i nesen? I såfall fikk jeg anbefalt det av jordmor på sykehuset, så det kan vel ikke være noe galt i å bruke det? Funker bra på Petter ja. [:)]
 
vi bruker oxo den ja, er vel ikke farlig det vel?
 
 
vi bruker den og er kjempe fornøyd... det kommer en del buser i løpet av dagen ja...
 
ORIGINAL: Gabriela

vi bruker den og er kjempe fornøyd... man suger jo det som er inne ut av nesa, hadde vært noe annet om vi sugde det inn igjen....her kommer det en del buser i løpet av dagen, så den er flittig brukt[:D]
 
Kan ikke tro dem er farlige....
helsesøster annbefalte å prøve det når jeg var på barselgruppe siden Kine var så forsjølet.
Hun hadde ikke annbefalt hvis det var farlig [:)]
 
Når dere bruker den nesesuger'n,så prøv å sørge for at babyen suger på smokken sin...[;)] 
Tips jeg fikk fra apoteket..
 
 
ORIGINAL: Gabriela

vi bruker den og er kjempe fornøyd... det kommer en del buser i løpet av dagen ja...

 
Signerer!!
 
ORIGINAL: Mirakel Mamma

ORIGINAL: AnetteK

Vi har også nesesuger, men nesehulla på tulla er for små til å få den inn der heh


jeg hadde en forrige gang som var for stor, den var litt hard også.
denne jeg har kjøpt denne gang er myk og pitte liten

 
den jg kjøpte på apoteket er turkis og selve enden er i myk gummi og min er også veldig liten[:)]
 
hmm, kanskje jeg skal se etter en som er litt mindre?!
synes den jeg har er litt stor og jeg klarer ikke å få ut noe med den.... [:-]
 
Har aldri brukt nesesuger om mine var tette tok jeg å dryppet saltvann i nesa på dem. Sånne pipetter en får på apoteket, men det må litt til for å funke på Haukeland sa dem at vi skulle bruke en hel pipette i hvert nesebor for å få god effekt men jeg bruker en på begge..
 
oki, da fortsetter vi å bruke den [:D]
 
Back
Topp