Nesespray

bergfrue

Forumet er livet
VIP
Er det sånn at vi gravide kan bruke Rhinox? Saltvannspray er jo helt på trynet og funker ikke på min pottetette nese. [8D]

Du kan vel bruke nesespray innenfor grensense angitt i pakningsvedlegget. Mener iallfall du kan ta otrivin. du kan jo spørre på apoteket. funker ikke med saltvannsspray for meg heller, men neseskyllehorn funker bra for min del. skyller nesen hver morgen og kveld, og da holder den seg sånn rimelig åpen (m.mindre jeg er forkjølet da).

Otrivin kan brukes, er usikker på rinox!

Spør på apoteket!

Hmm, sist jeg var på apoteket sa de kun Rhinox.....

ORIGINAL: bambina85

Det er jo bare mennesker so m jobber på apoteker så de kan jo også ta feil (slik som jeg)

Men les i pakkningsvedlegget til nesesprayen, der skal det stå et avsnitt i forhold til graviditet og amming!

jeg fikk beskjed på apoteket og hos jordmor at de ambefaler ikke otrivin eller noe andre nesespray. de sa at det eneste virkelig safe spray er saltvannspray (som ja hjelper inegenting[&:]). jeg sjøl ta otrivin 1 eller to ganger om dagen...... jeg vet at det kanskje er dumt av meg, så lenge jordmor og på appoteket ambefaler ikke, men jeg vil puste!!!!!!! [:)]

Den otrivin med mentol, den trenger man ikke å bruke så mye av som den vanlige :p
Jeg bruker nesespray når jeg er tett, jeg synst ikke det er så gale, det er jo ting som er verre å gjøre når man er gravid :p
Jeg får helt angst visst jeg skal gå rundt med tett nese, er så ekkelt :p

Jeg også bruker otrivin nesespray ca 2 ganger daglig :( Men er det sånn at man kan bli kronisk tett i nesen av det?? Har hørt noen si det en gang, men ikke helt sikker.. Jeg MÅ ha åpen nese når jeg skal spise og sove! Jeg bruker mentol, den hjelper fort og trenger ikke så mye som sagt :)

Er det sånn at vi gravide kan bruke Rhinox? Saltvannspray er jo helt på trynet og funker ikke på min pottetette nese. [8D]

I følge min lege og jordmor gjør det ikke noe å bruke nesespray, men jeg er anbefalt å bruke den for barn. Har gjort det siden jeg ble gravid !! Saltvann fungerer ikke for meg

ORIGINAL: mamma2010!

Jeg også bruker otrivin nesespray ca 2 ganger daglig :( Men er det sånn at man kan bli kronisk tett i nesen av det?? Har hørt noen si det en gang, men ikke helt sikker.. Jeg MÅ ha åpen nese når jeg skal spise og sove! Jeg bruker mentol, den hjelper fort og trenger ikke så mye som sagt :)

Man kan bli kronisk tett om man bruker det fast ja. det er vel derfor det står at man ikke skal bruke den i mer enn 10 dager i strekk. Men skjønner godt frustrasjonen... forrige gang fikk jeg nasonex (allerginessespray) av legen fordi jeg var tett hele tiden. Denne gangen har han bare sagt at jeg får skylle med vann og så kan jeg bruke nesesprayen ca. en gang i uken i tillegg...foreløpig har det gått bra for min del, men har vært mye mindre forkjølet denne gangen enn jeg var forrige gang. Når forkjølelsen kommer har tettheten en tendens til å bli sittende...

ORIGINAL: Freaky*Nurse*Flode

Otrivin kan brukes, er usikker på rinox!

Spør på apoteket!

Det er omvendt. Rhinox er ok, ikke otrivin. [;)]

Spurte jordmor da bihulene mine er kronisk tette under svangerskap og saltvann funker ikke. Hun sa at det er overdreven bruk som ikke er bra, for en av virkestoffene trekker sammen blodårene som kan føre til dårlig blodsirkulasjon til babyen. Men må man så må man.. babyen har ikke gått av at mor ikke får puste i det hele tatt heller... hehehe.. så hun sa det var ingen fare med en dusj el to om dagen og i hvertfall ikke når det er barnenesespray for da kommer det mindre doser ut :D

ORIGINAL: mamma2010!

det stemmer at du kan bli kronisk tett og avhengig av nesespray. Jeg sliter med det. har ikke aning på hvor lenge jeg har brukt nesespray daglig. Jeg klarer meg ikke uten. Jeg får helt panikk hvis jeg ikke har en tilgjengelig hele tida når jeg trenger det. Jeg veit det er dumt men jeg jar prøvd så mange ganger å slutte men jeg klarer ikke å gå med tett nese og i hvertfall ikke å sove med tett nese. Jeg har bestemt meg for at jeg skal klare å slutte i løpet av 2010!! Men jeg får lite nok søvn fra før av om dagen så jeg kommer ikke til å prøve å slutte før jeg har fått babyen. Og nå er jeg forkjøla i tillegg. Jeg veit at jeg kan få noe som skal hjelpe hos legen. Skal spørre til fredag på neste kontroll. Men er ikke sikkert jeg kan ta det når jeg er gravid.

Må legge til at jeg bare bruker barnenesesprayen..

Legen sa til meg at man godt kunne bruke nesespray innen gitt doser.

Jeg er nesespraymisbruker...som legen min kaller meg[8|]
Bruker en boks med otrivin i uka, minst...
Så er det noe med tett nese du lurer på, så bare spør[8D]

på pakken til otrivin står det at bruk kan medføre skader på foster.. [&:]

Javel? Står det det? Har ikke skjekket,men stoler på legen min....
Var superavhengig av otrivin da jeg gikk med min første også, og hun er frisk som fisk[:)]

Hehe, ja.. Er nok ikke noe farlig:) Men snakk om hel-gardering, dette står det ordrett:
"Brukes med forsiktighet av gravide. Unngå høye doser og hyppig bruk. Bruk av anbefalte doser medfører en liten risiko for fosteret. Kan benyttes under graviditet."

Jada, den kan brukes, men det kan hende fosteret tar skade! Er det mulig:)

Det sa de til meg også for ett par uker siden.. [8|]

de sier det at de blir sann at nesespray ikke hjelper om at man bruker de for mye :P
rart det ikke har skjedd med meg :P hehe

Back
Topp