nesespray...

x1xAngel_Girl

Glad i forumet
er d farlig for gravide og bruke nese spray? [&:]

er sååååå forkjølet og får ikke sove om natten. så må nesten prøve noe no for denne forferdelige forkjølelsen..[&:]

Jeg har også vært skikkelig forkjøla nå. De sier at man ikke skal bruke nesespray. Jeg brukte saltvannsspray og det fungerer, men ikke umiddelbart... Må være litt tålmodig skjønte jeg etter hvert [:)]

Skynd deg å bli bra igjen [;)]

gravide skal vel egentlig bare bruke saltvannsspray.

har brukt det desverre nesten sammenhengende siste 3 mnd.

VET man ikke burde.... og at enkelte skriv sier at det kan redusere blodgjennomstrømningen til morkaken., siden det også trekker sammen blodårer i nesen... men jeg har vært helt avhengig av det for å få sove...

Skla visst helst bruke otrivin mot for de andre har jeg hørt.
MEN det beste er vel saltvannspray... noe som ikke ha hjulpet meg i det hele tatt...

hmmm, okey. da får mannen dra på apoteket etter jobb og kjøpe saltvannsspray da. [8D]
må bare ha noe for denne nesen. [&:]

ORIGINAL: Cameleon

gravide skal vel egentlig bare bruke saltvannsspray.

Ja, dette fikk jeg beskjed om av JM..[8|]

Gravide skal vel helst bruke saltvannsspray ja, men om otrivin er det eneste som funker. Da hadde jeg brukt det jeg altså, uten tvil! Vi er så langt i svangerskapet nå, at det skal noe til for at det skader småttisene i magen [:)]

Det samme som paracet o.l også, man skal jo helst holde seg unna det og annen medisin for den saks skyld... men nå fungerer ikke kroppen her uten opptil 4 pr dag, og som jm sier.. Nå er det mor som trenger omsorgen for å greie å stå løpet ut, den lille har det fint uansett og er ferdigutviklet...

Jeg brukte otrivin da jeg var forkjøla jeg ja, visste ikke noe om at det ikke anbefaltes heller jeg...[8|] Saltvann funker jo IKKE da... [:'(]

Har brukt otrivin hver dag siden august 2008 jeg.. avhengig? JA! [&:]

eg bruke otrivin. har  fått beskjed om at det ikkje er skadeleg for fostert men for deg vist du bruker det meir enn det står på pakken.

Tror det er bedre for både deg og bebis at du får sove (i hvert fall det du kan, selv med tett nese!). Jeg har brukt Otrivin et par ganger i svangerskapet, og det står på pakken at den KAN brukes av gravide, men med forsiktighet! [:)]

Og både lege og jordmor sa til meg at det var helt ok, så lenge jeg ikke overdrev bruken av det!

mannen var på apoteket i dag og der anbefalte de ikke gravide å bruke otrivin, den var visst for sterk.
så fikk heller en mildere nesespray som heter zymelin. den var helt grei for gravide og bruke. men selvfølgelig ikke mer enn d står på pakken da.
så no håper jeg at jeg skal bli frisk iløpety av helgen. [:D]

Jeg har brukt otrivin jeg oxo, men så fant jeg ut at otrivin ble TESTET PÅ HUNDER!!!!!!!!!!!!! og da slutta jeg på dagen faktisk!!! Har helt spader for ting som blir testa på dyr, så når jeg får vite om noe som blir testa på dyr, så bare kutter jeg det ut... Men det er min tankegang da...

jeg har brukt nesespray for barn, fikk det anbefalt på apoteket siden den ikke er så sterk.

Jeg er avhengig av otrivin for tiden (bruker riktignok den for barn..), et spray i hvert nesebor før jeg skal sove. Gjorde det samme da jeg gikk med snuppa siste måneden. Jordmora mi mener det viktigste for både meg og mini i magen er at jeg sover godt om nettene [;)]

Den for barn funker den også ja, kansje det er lurt å bruke den da når man er gravid? Brukte den ett par ganger fordi jeg ikke hadde den for voksne i hus...men funka faktisk like bra den for barn altså [:)]

Jeg bruker nesespray for barn på kveldene. Greier ikke å sove med tett nese, og det har det jo vært masse av gjennom hele svangerskapet.

Legen har sagt at jeg kun skal bruke Rhinox, ikke otrivin eller noen av de andre.
Det inneholder et annet stoff,som ikke er skadelig. Også bruker jeg den som er til barn jeg da, hjelper godt nok[:)]
Og selvfølgelig saltvannspray da,men det synes jeg ikke hjelper.

Back
Topp