Nesespray

Akki

Første møte med forumet
Heisann..
Er blitt forskjølet og lure på om det noen som vet om nesespray er farlig å bruke når en er gravid?
 
Les pakningsvedlegget..... Der står det... Nesespray er vasokontraherende, trekker sammen blodkar, noe som umulig kan være gunstig med tanke på tilførsel gjennom navlestreng og morkake....
 
Jeg brukte nesespray nesten hele svangerskapet. Var tett i nesen hele svangerskapet på grunn av hormoner. brukte barnespray som bare er halve dosen. Også begrenset jeg det til kvelden før jeg skulle legge meg. Fikk ikke sove uten. Sa det til legen og hun sa det var ok.
 
ORIGINAL: Gravi82

de har jo saltvanns spray også;)

 
Men det hjelper ikke det aller minste når nesa er tett.[:'(] 
 
Prøvde neseskyllehorn også jeg, men jeg måtte uansett åpne nesa med "skikkelig" nesespray først, ellers rant ikke saltvannet igjennom.[&:]
 
Det skal ikke være farlig å bruke nesespray når man er gravid da, hvis man holder seg til doseringen som står på flaska.
 
Vet også flere med kronisk tett nese i svangerskapet som har brukt det daglig hele svangerskapet - med legens velsignelse.
 
Har hørt at det ikke er direkte farlig men du må begrense det bare.. ellers så har man jo også saltvannsløsning som gjør at man overlever dagen, og bare bruke vanlig nesespray når det er helt grusomt..
 
Back
Topp