Nesespray

Mammatiljunibaby

Blir kjent med forumet
Desemberlykke 2018
Noen her som er avhengig av nesespray mot konstant tett nese? Det er jeg, og får panikk/pustevansker ved leggetid hvis jeg ikke tar min daglige dose i hver bor. Jeg er allergiker fra før, og bruker allergimedisiner.
Edit: jeg spurte den strenge legen min om det, og hun bad meg slutte med den på dagen og kun bruke nasonex... jeg sluttet i to dager og sprakk igjen. Holdt på å ekspoldere. Jeg sa til legen at jeg ikke klarer å slutte, men da sa hun bare at det bare må jeg gjøre liksom. Som om det er null stress.. ☹️ jeg driter egentlig i meg og mine slimhinner i nesen akkurat nå, tenker kun på fosteret!

Jeg har vært plaget med tett nese nå i graviditeten, men jeg tørr ikke bruke nesespray for i fjor sommer når jeg var sengeliggende en uke med influensa brukte jeg det hver dag og sikkert flere gang for dag og begynte til slutt og blø sikkelig neseblod :o
Så jeg fant ut med meg selv at jeg tåler ikke det :')

Men jeg tenker om du må bruke det så kan det no ikke være så farlig? :o Bruk det f.eks en gang om dagen når du legger deg. Er jo sikkelig ubehagelig og gå rundt og plages med det :s

Ja dette med neseblod og plager inni nesen er jeg vandt med og holder i sjakk. Har kun behov for å ta en dose i hver bor på kvelden for å få sove. På dagtid null problem, hvis jeg blir tett da må jeg takle det. Men på kvelden klikker jeg helt og blir utrolig urolig hele natten og klarer ikke å sove hvis jeg ikke sprayer [emoji22]

Du har forsøkt å bare gå over til nasonex? :)
Nesespray er jo ikke akkurat bra utover den korte tiden man skal bruke det. Slimhinnene vil jo da svelle som en reaksjon på overforbruk og da er man jo i en ond sirkel. Dette vet du sikkert veldig godt fra før, men ja..

Du har forsøkt å bare gå over til nasonex? :)
Nesespray er jo ikke akkurat bra utover den korte tiden man skal bruke det. Slimhinnene vil jo da svelle som en reaksjon på overforbruk og da er man jo i en ond sirkel. Dette vet du sikkert veldig godt fra før, men ja..

Ja har forsøkt kun nasonex, og den har jo ingen hurtig virkning. Og på de dagene jeg har brukt kun den har jeg ikke merket noe virkning mot nesetetthet. Kun mot kløe i nesen(allergi). Og ja som sagt, så vet jeg konsekvensen av å bruke otrivin over tid. Jeg har brukt den hver dag i 2 år, men noen opphold. Dum som jeg en gang var og begynte med det ‍♀️

Ja har forsøkt kun nasonex, og den har jo ingen hurtig virkning. Og på de dagene jeg har brukt kun den har jeg ikke merket noe virkning mot nesetetthet. Kun mot kløe i nesen(allergi). Og ja som sagt, så vet jeg konsekvensen av å bruke otrivin over tid. Jeg har brukt den hver dag i 2 år, men noen opphold. Dum som jeg en gang var og begynte med det ‍♀️

Forstår. :)
Ja, nesespray er noe ordentlig herk. :( Er så enkelt å få tak i og det er blitt mer vanlig å få et overforbruk. :/

Jepp, jeg har kronisk bihulebetennelse grunnet skjev neseskillevegg og er dessverre avhengig av nesespray. Vanlig nesespray som otrivin går helt fint å ta under graviditet. Jeg kan anbefale relis.no. Det er et medisinsk oppslagsverk som leger og helsepersonell bruker når de skal finne gode dokumenterte (og longitudinelle) studier som viser virkningen av ulike medikamenter (også under graviditet). Er det ikke kortison i nasonex? Jeg er usikker på om den er bra å ta, men slå opp i relis :-)

Jepp, jeg har kronisk bihulebetennelse grunnet skjev neseskillevegg og er dessverre avhengig av nesespray. Vanlig nesespray som otrivin går helt fint å ta under graviditet. Jeg kan anbefale relis.no. Det er et medisinsk oppslagsverk som leger og helsepersonell bruker når de skal finne gode dokumenterte (og longitudinelle) studier som viser virkningen av ulike medikamenter (også under graviditet). Er det ikke kortison i nasonex? Jeg er usikker på om den er bra å ta, men slå opp i relis :-)

Takk for beroligende ord. Det er otrivin jeg bruker. Jeg går vanligvis på avamys som er en kortisonspray. Det er lite kunnskap om den under graviditet, derfor anbefales ikke den. Så jeg gikk over på nasonex nå som også er en kortisonspray. Den sa hun at gravide har brukt i lang tid uten noe skade [emoji4] jeg skal sjekke ut relis!

Noen her som er avhengig av nesespray mot konstant tett nese? Det er jeg, og får panikk/pustevansker ved leggetid hvis jeg ikke tar min daglige dose i hver bor. Jeg er allergiker fra før, og bruker allergimedisiner.
Edit: jeg spurte den strenge legen min om det, og hun bad meg slutte med den på dagen og kun bruke nasonex... jeg sluttet i to dager og sprakk igjen. Holdt på å ekspoldere. Jeg sa til legen at jeg ikke klarer å slutte, men da sa hun bare at det bare må jeg gjøre liksom. Som om det er null stress.. ☹️ jeg driter egentlig i meg og mine slimhinner i nesen akkurat nå, tenker kun på fosteret!
Jeg har akkurat vært hos øre, nese, hals pga konstant tett nese og lett bihulebetennelse.
Fikk beskjed av han at jeg egentlig kunne og nærmest burde gå på vanlig nesespray daglig.
De andre medisinene man vanligvis kan få har større risiko for babyen.

Jeg får kanskje 1-3ukers mellomrom mellom hver tetning og da er jeg flink til å ikke bruke nesesprayen. Det hjelper INGENTING å bruke sånn skyllehorn for nesen på meg [emoji85]

Fikk bare beskjed om å legge fra meg nasonexen da, bare bruke vanlig nesespray [emoji4]

Back
Topp