Nesespray

Overraskelsen2021

Venter på en etterlengtet førstemann <3
Hvilken nesespray kan vi bruke? Potte tett nese og veldig oppkast er en veldig dårlig kombinasjon ;)

Man skal vel kunne bruke vanlig nesespray, bare vær veldig obs på å ikke overskride dosering og antall dager. Det er veldig, veldig mange som har blitt avhengig av nesespray under svangerskap og sliter med det i årevis etterpå, det er det ikke verd.

Du kan jo evt prøve saltvann med mentol, det åpner en god del, uten å være "noe som helst skummelt", eller barnedose av vanlig, om du ikke vil bruke helt vanlig

Jeg ble anbefakt saltvansspray på apoteket vertfall.

Hvis du er tett pga f.eks. allergi, så hadde jeg villet brukt Nasonex!:) Den har vel kommet uten resept nå også, hvis jeg ikke husker feil... Jeg får den på resept pga allergi, og jeg har forsikret meg opptil flere ganger med legen om at den er ok å bruke;)

Saltvannsspray e da tryggaste ;) kan og bruka Zymelin og Rhinox. Anbefale å kjøpa barnespray, så sleppe ein så høg dose :)

Man skal ikke ta vanlig nesespray som gravid pga blodårene trekket seg sammen. Bruk saltvannsspray, har kjøpt det selv på apoteket.

Det står i felleskatalogen at man ikke skal, men oppgis i legemiddelhåndboka at ingen skade påvist, de har lokal effekt.

Klarer man seg uten et det bra, men kort tids bruk har ikke vist noe skade.

Back
Topp